فروش Yakuza: Like a Dragon بیرون از ژاپن سگا را تکان داده است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، در ادامه روزهای خوب سگا با مجموعه بازی یاکوزا، آمار جدید حاصل از گزارش مالی سه ماهه اخیر سگا نشان می دهد فروش بازی Yakuza: Like a Dragon که جدیدترین قسمت این مجموعه در غرب است، در عملکرد پیروز سگا در این سه ماهه نقش بسزایی داشته است.

فروش Yakuza: Like a Dragon بیرون از ژاپن سگا را تکان داده است

اگرچه شیوع ویروس کووید 19 باعث شد که در سال گذشته ضربه هایی به بخش های از شرکت سگا سامی (Sega Sammy) وارد و ضررهایی را متحمل شوند اما یکی از بخش هایی که در این میان توانست تأثیر مثبت و بسیار خوبی را بگذارد و به سوددهی برسد، بخش بازی های ویدیویی شرکت سگا بود. بخشی که سگا توانست در آن با عرضه آثاری از سری بازی های فوتبال منیجر و یاکوزا و فروش قدرتمند آن ها، به پیروزیتی دست یابد.

اگرچه سگا جزئیات دقیقی را از میزان فروش بازی یاکوزا: مثل یک اژدها اعلام نکرده است اما در گزارش مالی اخیر این شرکت اعلام شده که عرضه نسخه غربی بازی Yakuza: Like a Dragon و فروش قدرتمند آن، یکی از عوامل بسیار کلیدی در عملکرد مالی خوب سه ماهه اخیر سگا بوده است. از آنجایی که این بازی در ژانویه 2020 در ژاپن برای پلی استیشن 4 عرضه شده بود، فقط به نسخه غربی بازی که در ماه نوامبر به انتشار رسیده، اشاره شده است.

نکته مهم دیگر این است که نسخه غربی بازی برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی عرضه شده و هنوز نسخه نسل نهمی بازی برای پلی استیشن 5 به انتشار نرسیده است. این در حالی است که حداقل در این چند نسل اخیر گستره مخاطبان مجموعه یاکوزا روی کنسول های سونی بیشتر بوده است. به همین خاطر، عرضه نسخه نسل نهمی روی PS5 می تواند در بیشتر فروختن بازی تأثیرگذار باشد. نسخه پلی استیشن 5 قرار است در تاریخ 12 اسفند 1399 (2 مارس 2021) عرضه شود.

  • نقد و بررسی Yakuza: Like a Dragon | اژدها به نوبت

همچنین شرکت سگا در گزارش مالی خود گفت که فروش بازی های این شرکت در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته 2 برابر بیشتر بوده است و همین قضیه موجب شده تا آن ها انتظار خود را از سه ماهه مالی آینده بالاتر ببرند.

اگرچه بازی Yakuza: Like a Dragon پیروز نشد تا در فهرست 20 بازی پر فروش ماه نوامبر در آمریکا قرار بگیرد، اما این موضوع شاید چندان هم عجیب نباشد. به هر حال، ماه نوامبر یکی از شلوغ ترین و مهم ترین ماه ها برای عرضه بازی های معروف و پرطرفدار بوده است و در آن آثار پرفروش و پرطرفداری همچون نسخه جدید مجموعه بازی های کال آو دیوتی و اساسینز کرید و حتی نسخه نسل بعدی فیفا منتشر شده اند. همچنین باید در نظر گرفت که بودجه ساخت این بازی کمتر از بسیاری از آثار بزرگ بلاک باستری است و این یعنی برای رسیدن به حداقل سوددهی به فروش کمتری نسبت به این آثار نیاز دارد. همه این پیروزیت ها و رشد مجموعه یاکوزا در غرب می تواند ما را بیش از پیش امیدوار کند که شاهد عرضه نسخه های جدید از این سری و افزایش محبوبیت آن در سراسر جهان باشیم.

منبع: The Tojo Dojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 796

به "فروش Yakuza: Like a Dragon بیرون از ژاپن سگا را تکان داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش Yakuza: Like a Dragon بیرون از ژاپن سگا را تکان داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید