محتوا های آموزشی پیش از دبستان باید بازی محور باشد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پژوهشگر آموزش و پرورش گفت: آموزش دوره پیش از دبستان باید متناسب با سطوح شناختی بچه ها و بازی محور باشد.

محتوا های آموزشی پیش از دبستان باید بازی محور باشد

علی خالقی نژاد پژوهشگر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی خبرنگاران، اظهار کرد: محتواهای آموزشی و داستان های بچه ها برای سنین 3تا6 سال، باید متناسب با سطوح شناختی آن ها انتخاب گردد؛ در واقع تناسب محتوای آموزشی، انیمیشن و فیلم ها با سطوح شناختی بچه ها بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته مهم توجه داشت که آموزش دوره پیش از دبستان باید بازی محور باشد؛ به طوری که به وسیله بازی می توان بسیاری از موارد مانند مفاهیم ریاضی را به بچه ها آموزش داد.

او اضافه کرد: بازی محور بودن موارد آموزشی برای بچه ها باعث می گردد تا آنها تحرک و نوعی ورزش داشته باشند و این محتوای آموزشی برای بچه ها می تواند جنبه های ملی، مذهبی، اخلاقی، بهداشتی و ورزشی باشد.

این پژوهشگر آموزش و پرورش بیان نمود: تجربه های جهانی نشان می دهد آموزش های مستقیم برای بچه ها در سنین پایین و پیش از سن دبستان مناسب نیست و باید آن ها را در معرض آموزش های غیر مستقیم قرار دهیم در واقع انتخاب یک معلم خصوصی برای تدریس درسی مانند زبان انگلیسی یا دروس دیگر برای بچه ها پیش از سن دبستان توصیه نمی گردد و حتی در برخی موارد خطرناک است اما روش های غیر مستقیم مانند انیمیشن و فیلم آموزشی با زبان انگلیسی مناسب است.

خالقی نژاد توضیح داد: فاصله گرفتن از بازی محوری برای بچه ها پیش از سن دبستان و حرکت به سمت آموزش مستقیم پیامد های خوبی برای آن ها ندارد؛ در واقع بچه ها احتیاج به بازی و تحرک دارند و نظام آموزشی و والدین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1171

به "محتوا های آموزشی پیش از دبستان باید بازی محور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوا های آموزشی پیش از دبستان باید بازی محور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید