مشاغل موردنیاز در کانادا 2020

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بازار کار کانادا بطور مرتب در حال تغییر و تکمیل است؛ از این رو شغل های جدید و احتیاج به آنها نیز در کانادا روبه گسترش است. در نتیجه افراد تحصیل نموده دارای تخصص و مهارت کاری که به دلیل داشتن شرایطی همچون داشتن شرط سنی و گپ تحصیلی، عدم تمایل برای ادامه تحصیل و غیره می توانند از گزینه مهاجرت کاری به کانادا یعنی برنامه اسکیلد ورکر استفاده نمایند.

مشاغل موردنیاز در کانادا 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از مشاغل مورداحتیاج در کانادا بپردازیم تا متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا بتوانند با توجه به تخصص و مهارت خود یک شغل را برای مهاجرت کاری خود انتخاب نمایند.

دسته بندی مشاغل مورداحتیاج در کانادا با استفاده از کد NOC

نکته قابل توجه درمورد دسته بندی مشاغل کانادا این است که هرکدام از مشاغل مورداحتیاج در کانادا دارای یک کد NOC هستند. اداره مهاجرت کانادا برای سهولت در شناسایی مشاغل برای هر شغل یک کد NOC یا National Occupational Classification در نظر گرفته که در برنامه های مختلف مهاجرت به کانادا از این کد برای شناسایی شغل مورد نظر استفاده می شود.

برای مثال اگر قصد دارید به وسیله برنامه اسکیلد ورکر فدرال اقدام به مهاجرت به کانادا نماید ابتدا باید دریابید که کدام کدهای NOC به عنوان شغل تخصصی در لیست مشاغل در نظر گرفته شده و شامل برنامه اسکیلد ورکر می شوند. (گفتنی است NOC هایی که در سطوح صفر، A و B قرار دارند شامل برنامه اسکیلد ورکر کانادا می شوند.)

تمام شهرهای کانادا با توجه به احتیاجهای خود در زمینه تامین مشاغل مورد احتیاج، هر سال لیست مشاغل دارای اولویت (لیست NOC) در برنامه های مهاجرت خود را تغییر می دهند؛ در این تغییرات بعضی از مشاغل حذف و بعضی اضافه می شوند. بنابراین کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند باید به لیست NOC اعلام شده در هر سال توجه نمایند.

لیست NOC دارای پنج سطح O و A و B و C و D است که این سطوح بر اساس مهارت لازم در هر شغل مشخص می شود. گروه اصلی مشاغل مورداحتیاج در کانادا برای اهداف مهاجرتی شامل موارد زیر می شوند:

مهارت سطح 0 (صفر): این دسته مشاغل مدیریتی نظیر مدیران رستوران، مدیران معدن و … می شود.

مهارت سطح A : مشاغل حرفه ای که معمولا احتیاجمند داشتن تحصیلات و مدارک دانشگاهی است و شامل مواردی نظیر دکترها، دندانپزشک ها و آرشیتکت ها و معمارهای ساختمانی می شود.

مهارت سطح B : این سطح شامل می شود که اغلب تخصصی هستند و احتیاج به مدرک دیپلم یا کارآموزی در این زمینه دارند مثل مشاغل فنی، تجاری و بازگانی حرفه ای و کسب و کارهایی مانند سرآشپز، لوله کش و متخصص برق.

مهارت سطح C :مشاغل میان رده و متوسطی که معمولا احتیاجمند مدرک دیپلم و یا یک دوره آموزشی کامل و مرتبط با آن کار است و شامل مواردی نظیر قصاب های صنعتی، رانندگان مسافت های طولانی خودرو سنگین و غیره می شود.

مهارت سطح D : این نوع متعلق به شغل های کارگری است که احتیاج به آموزش لازم دارند و اغلب زحمت زیادی دارند. مثل کارگران نظافتی یا گارسون و کارگران میدان نفتی.

بطور کلی سیستم ارزیابی مشاغل کانادا، مهارت های سطح 0،A و B را در سطح مشاغل حرفه ای و تخصصی دسته بندی نموده است.

بهترین مشاغل مورد احتیاج در کانادا

در لیست زیر تعدادی از بهترین مشاغل مورداحتیاج در کانادا را همراه متوسط حقوق آنها برای شما توضیح داده ایم:

پرستاری

شغل پرستاری در لیست مشاغل مورد احتیاج در کانادا است. این گروه شغلی علاوه بر پرستاران شامل ماماها و یاری پرستاران نیز می شود. افراد در این رده شغلی می توانند سالانه حدود 104.000 دلار کانادا درآمد داشت باشند.

کارشناس فروش

خرده فروشی در بازارهای کانادا باعث بیشترین میزان استخدام در این کشور شده و برای بیش از 2 میلیون کانادایی شغل ایجاد نموده است. آنالیز داده های آماری نشان داده است که این شغل می تواند درآمدی بالغ بر 52.000 تا 62.000 دلار در سال برای متقاضیان آن فراهم آورد.

مدیر ساخت و ساز

افرادی که دارای مدرک تحصیل در رشته عمران و یا تکنولوژی ساخت و ساز هستند می توانند در این زمینه فعالیت نمایند. متوسط حقوق این افراد 83000 دلار کانادا در سال می باشد.

مهندس الکترونیک

افرادی که در رشته هایی مانند برق و الکترونیک تحصیل نموده اند می توانند این شغل را از آن خود نمایند. متوسط حقوق مهندسین الکترونیک در کانادا سالیانه 86.000 دلار می باشد.

مهندس نرم افزار

در بخش های مختلف که احتیاج به کامپیوتر، ارتباط از راه دور، فناوری اطلاعات، طراحی و توسعه سیستم های نرم افزاری وجود دارد همواره احتیاج به مهندسین نرم افزار احساس می شود. متوسط حقوق این افراد سالیانه 90.000 دلار کانادا می باشد.

دندان پزشک

دندان پزشکی نیز از جمله مشاغل پر درآمد در کشور کاناداست. افرادی که در کانادا دوره تحصیلی خود را گذرانده باشند می توانند وارد بازار کار این رشته شوند، اما دندان پزشکانی که از ایران تمایل به مهاجرت به کانادا را دارند احتیاجمند گذراندن دوره های تطبیقی و معادلسازی مدرک می باشند. متوسط حقوق دندان پزشکان در کشور کانادا 93.600 دلار در سال می باشد.

سرپرست استخراج معدن

سرپرست معدن اصولا بر کارگرانی که کار استخراج مواد معدنی از زمین را انجام می دهند، نظارت می نماید. متوسط حقوق یک سرپرست معدن سالیانه 83.200 دلار کانادا می باشد.

جهت مشاهده لیست کامل مشاغل مورداحتیاج در کانادا به همراه سطح مهارت و کد NOC مربوط به آنها می توانید به وبسایت اصلی اداره مهاجرت کانادا در این لینک مراجعه نمایید. همچنین جهت مشاوره در ارتباط با امور مهاجرتی و مهاجرت کاری به کانادا نیز میتوانید با مشاوران ما در خبرنگاران تماس حاصل فرمایید.

منبع: اینترنت
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 515

به "مشاغل موردنیاز در کانادا 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل موردنیاز در کانادا 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید