تور ارزان هند: معرفی برترین جاذبه های گردشگری دهلی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، جاذبه های جهانگردی دهلی

شهر دهلی به عنوان مرکز هند سالانه پذیرای میلیون ها جهانگرد از سرتاسر دنیاست. این شهر تاریخی تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و این تاریخ را می توان در آثار تاریخی به جا مانده در دهلی مشاهده کرد. تمام این عوامل باعث شده اند تا دهلی یکی از اولین مقاصد جهانگردان در سفر به هند باشد و این شهر در کنار شهرهای آگرا و جیپور به مثلث طلایی هند معروفیت پیدا نموده اند. در این مطلب می خواهیم در خصوص برترین جاذبه های جهانگردی دهلی صحبت کنیم و آن را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هند: معرفی برترین جاذبه های گردشگری دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1- مقبره همایون | Humayuns Tomb

مقبره همایون اولین آرامگاه-باغ در شبه قاره هند است و به اعتقاد بعضی از گنبد سلطانیه زنجان الهام گرفته است. این مقبره محل دفن امپراتور همایون، دومین حاکم مغول در هند است و گفته می گردد که 150 عضو خاندان سلطنتی مغول نیز در همین مکان به خاک سپرده شده اند. معماری این مقبره در نوع خود بسیار نوآورانه و مدرن محسوب می شده و امروزه نیز یکی از شاهکارهای معماری در هند به شمار می رود. در سفر به دهلی بازدید از این مقبره تاریخی را در فهرست برنامه های خود قرار بدهید.

  • آدرس: Humayuns Tomb, Opposite Dargah Nizamuddin, Mathura Road, New Delhi, India

مسجد جامع | Jama Masjid

مسجد جامع با ظرفیت 25000 نفر بزرگ ترین مسجد در کل هندوستان به شمار می رود. این مسجد بعلاوه آخرین بنایی است که شاه دنیا قبل از مرگش دستور ساخت آن را داده است. طبق نوشته ها شاه دنیا هنگامی که تصمیم به ساخت مسجد جامع گرفت طرحی بلندپروازانه در ذهنش داشت. او این مسجد را مسجد دنیا نما نامید تا بازتابی از دنیای باشکوه امپراتوری او باشد.

  • آدرس: Jama Masjid, Meena Bazaar, Chandni Chowk, Delhi, India

قلعه سرخ | Red Fort

در سال 1639 امپراتور مغول شاه دنیا به معمار ایرانی استاد احمد لاهوری دستور داد تا قلعه سرخ را بسازد. جالب است بدانید که همین معمار ایرانی طراح اصلی بنای مشهور تاج محل است که به دستور شاه دنیا و برای همسرش ساخته شده است. زیبایی و شکوه قلعه سرخ نمایانگر دوران اوج معماری مغول است و بازتابی از شکوه و قدرت امپراتوران مغول در هند آن دوره به شمار می رود.

  • آدرس: Red Fort, Netaji Subhash Marg, Chandni Chowk, Delhi, India

رصدخانه جنتر منتر | Jantar Mantar

برای دوستداران نجوم و ستاره شناسی رصدخانه جنتر منتر یکی از برترین جاذبه های گردشگری دهلی محسوب می گردد. این رصدخانه یکی از پنج رصدخانه ای است که در قرن 18 و به دستور مهاراجه Sawaii Jai Singh II ساخته شده است. بزرگ ترین این رصدخانه ها در شهر جیپور واقع شده است اما در شهر دهلی هم یکی از همین بناهای جالب وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید. این سازه یکی از شاهکارهای معماری است که مطالعه اجرام آسمانی را در آن دوره امکان پذیر می کرد.

  • آدرس: Jantar Mantar, Sansad Marg, Connaught Place, New Delhi, India

قطب منار | Qutb Minar

قطب منار بنایی آجری در دهلی است که به دستور قطب الدین ایبک، سپهسالار سلطان در بیش از 800 سال پیش ساخته شده است. این مناره که به گفته بعضی بلندترین بنای آجری دنیا به شمار می رود 72.5 متر ارتفاع دارد و شامل 5 طبقه است که روی یکدیگر قرار گرفته اند. قطب منار یکی از سازه هایی است که رسما ورود سلسله های مسلمانان را به هند و دهلی نشان می دهد و نقشی بسیار مهم در تاریخ هند ایفا می نماید. این مناره زیبا و باشکوه در دهلی واقع شده است و در سفر به دهلی می توانید تجربه بازدید از آن را داشته باشید.

  • آدرس: Qutub Minar, Mehrauli, New Delhi, India

باغ حواس پنجگانه | The Garden of Five Senses

این باغ زیبا و بی نظیر در مساحتی بالغ بر 20 هکتار ساخته شده و یکی از منحصربفردترین باغ ها در هند به شمار می رود. در این باغ علاوه بر گیاهان، رویدادهای فرهنگی، فستیوال های غذا و کنسرت های موسیقی برگزار می گردد و انوع گل ها و گیاهان کمیاب از اصلی ترین مجذوب کنندهیت های این باغ هستند. بعلاوه چندین رستوران مشهور در این باغ وجود دارد که توصیه می کنیم حتما سری به آن ها بزنید و از طعم اصیل غذاهای هندی لذت ببرید.

  • آدرس: Garden of Five Senses, Said-ul-Ajaib, Mehrauli-Badarpur Road, New Delhi, India

آب انبار آگراسن کی بائولی | Agrasen Ki Baoli

یکی از اسرارآمیزترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری دهلی آب انباری تاریخی به نام آگراسن کی بائولی است. این آب انبار که در قلب مرکز تجاری دهلی قرار گرفته مکانی اسرارآمیز است که باورهای افسانه ای زیادی هم در خصوص آن وجود دارد. مردم محلی معتقدند نگاه کردن به عمق این آب باعث خودکشی افراد می گردد و بسیاری از رفتن به عمق این آب انبار خودداری می نمایند. طبق اعتقاد آن ها این مکان نفرین شده است و حتی بعضی گفته اند ارواح و اشباحی را در آن جا مشاهده نموده اند. با این حال این مکان تاریخی یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های دهلی است و گردشگران خارجی فراوانی به این مکان می فرایند.

  • آدرس: Agrasen Ki Baoli, Hailey Road, Near Diwanchand Imaging Centre, K G Marg, New Delhi, India

موزه ملی | National Museum

موزه ملی یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دهلی است و به ویژه برای علاقمندان به فرهنگ و تاریخ بسیار مجذوب کننده و سرگرم نماینده خواهد بود. در این موزه بزرگ و وسیع اشیائی متعلق به تمدن هاراپان در عصر برنز هم نگهداری می گردد. در بین آثار تاریخی این موزه مجسمه دختر رقصان و تندیس تراکوتا بیش از همه معروفیت دارند. انواع و اقسام مجسمه های تاریخی بودا مربوط به قرن 4 قبل از میلاد در این موزه نگهداری می شوند که در دوره امپراتوری مائوریا ساخته شده اند.

  • آدرس : National Museum, Rajpath Area, Central Secretariat, New Delhi, India

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1312

به "تور ارزان هند: معرفی برترین جاذبه های گردشگری دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: معرفی برترین جاذبه های گردشگری دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید