معرفی گل های آپارتمانی کم نور

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، انگیزه - گیاهان و حیوانات - نگهداری و پرورش گل ها و گیاهان در فضای کوچک خانه، کار دشواری به نظر می آید، ولی کافی است از گل های آپارتمانی کم نور اطلاعاتی به دست آورید تا بتوانید این نوع گل ها را در فضای منزل خود نگهداری نموده و انرژی و ذوق طبیعت را در محیط زندگی خود پراکنده کنید و از آن لذت ببرید. از جمله این گل ها می توان به گل های زیبایی نظیر پوتوس و زاموفیلیا که نسبت به دیگر گل های آپارتمانی احتیاج کمتری به نور دارند و خود را با شرایط آپارتمان و محل زندگی شما به خوبی تطبیق می دهند.

معرفی گل های آپارتمانی کم نور

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

از گل های آپارتمانی کم نور که در این مطلب از آن ها نام خواهیم برد، می توانید در دفتر محل کار، لابی ساختمان یا هتل، پاساژ و مراکز فروش و مغازه ها نیز نگهداری کنید. البته گفتنی است که تمام گل ها و گیاهان برای ادامه رشد و زندگی خود به نور کافی احتیاج دارند، این در حالی است که 9 گیاه زیبا هستند که به نور کمتری برای رشد احتیاج دارند که در زیر به آنالیز و معرفی این گل ها خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید این فهرست به ترتیب سهولت در نگهداری از گل ها دسته بندی شده اند.

گل های آپارتمانی کم نور

1. پوتوس

اگر به دنبال گلی برای زیبا کردن و جان بخشیدن به آپارتمان خود هستید، گل پوتوس بهترین انتخاب از میان گل های آپارتمانی کم نور دیگر است. طول ساقه این گل زیبا در شرایط آپارتمان به ارتفاع 7 متر نیز خواهد رسید. پوتوس در طیف های رنگی متنوع از ابلق و سبز روشن گرفته تا تیره موجود است که بهترین نوع رنگی آن برای رشد و نگهداری از آن در محیط های کم نور، نوع سبز تیره این گل است. اگر از سایر وارسته های گل پوتوس با طیف های رنگی دیگر برای زیباسازی فضای دکوراسیون منزل خود نگهداری کنید، برگ های آن با گذشت زمان، در طول تطبیق یافتن با نور کم محیط، تغییر رنگ می دهد و به سبز تیره رنگ مبدل می شوند.

2. فیلودندرون اسکاندنس

پیشنهاد بعدی ما برای انتخاب و نگهداری از گل های آپارتمانی کم نور، گل فیلودندرون اسکاندنس است. همان طور که در تصویر می بینید، این گل برگ هایی به شکل قلب دارد. اندازه شاخه های این گیاه به اندازه دو متر است. فیلودندرون برگ قلبی، در مقایسه با پوتوس ریشه های نازک تری و برگ های پهن تری دارد ولی از مقاومت کمتری برخوردارند. این عوامل رجحان پوتوس را به این گل از لحاظ شرایط نشان می دهد. این گل زیبا نیز مثل پوتوس در رنگ های مختلف وجود دارد که در نهایت در نور کم، به رنگ سبز تیره درخواهند آمد.

3. بامبو

بسیاری از ما نام این گیاه را به کرات شنیده ایم. از این رو گیاه بامبو از مشهورترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل شما از طریق گل های آپارتمانی کم نور است. جالب است بدانید که این گیاه به گیاه شانس نیز معروف است. بامبو علاوه بر رشد درون خاک، می تواند مدت زمان طولانی را در آب پرورش پیدا کند. بامبو در ترکیب و شکل های متنوعی در گل فروشی ها موجود است. به تصاویر این گل زیبا نگاه کنید که در این تصویر دو نوع بامبو موجود است.

4. آگلونما

این گیاه آپارتمانی کم نور، به علت مقاومت بالایی که در برابر شرایط جوی دارد، انتخاب مناسبی برای نگهداری در دفاتر تجاری و اداری است. گل آگلونما در طرح ها و گونه های متنوعی موجود است. برگ های بعضی از گونه های این گل، لکه های صورتی و قرمز رنگی دارند. این گل های آپارتمانی کم نور، می توانند تمام فضایی را که برای آن ها در نظر گرفته شده را در اختیار خود بگیرند؛ از این رو و با توجه به این ویژگی این گل، آگلونما روی زمین به فضایی حدوداً یک متر مربعی احتیاج دارد. دسته های همواره سبز یا نقره ای آگلونما، مقاومت بیشتری را در مقابل نور کمتر دارند، این در حالی است که گونه های رنگی آن در نور، بهتر رشد می نمایند.

5. زاموفیلیا

شاید کمتر با این گیاه آشنا باشید. این گیاه غالبا تا ارتفاع یک و نیم متر رشد می نماید و برگ های سبز رنگ براق دارد که همین ویژگی خاص این گیاه را به انتخابی مناسب برای قرار دریافت در دسته گل های آپارتمانی کم نور، تبدیل می نماید. شاخه های گل زاموفیلیا با رشد بیشتر، به سمت خارج تاب بر می دارند و زیبایی گیاه را چندین برابر می نمایند. البته گفتنی است که این گل فرایند رشد و تکامل بسیار کندی دارد.

6. برگ عبایی

داشتن برگ هایی به رنگ سبز تیره، گل برگ عبایی را جزو انتخاب های مناسب از میان گل های آپارتمانی کم نور قرار خواهد داد. جالب است بدانید برگ های این گل تا ارتفاع یک متر رشد و نمو خواهد نمود. برگ عبایی با اینکه از گیاهان تزئینی به شمار می رود، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نور کم دارد، یکی از انتخاب های مهم برای نگهداری در گوشه و کنار منازل، زیر پله ها و همچنین در راهرو ها است.

7.سانسِوِریا

گل سانسوریا، در گروه و زیر شاخه گل های آپارتمانی کم نور و ویژه قرار می گیرد که می تواند زیبایی خاصی را به محیط منزل شما ببخشد. این گل آپارتمانی کم نور، به مراقبت چندانی احتیاج ندارد. این گل به همراه گیاهانی نظیر گل زاموفیلیا و برگ عبایی، علاوه بر احتیاج کمی که به نور دارند، آب کمتری نیز برای رشد احتیاج دارند؛ از این رو در صورتی که در منزل خود از این گل ها برای زیبایی استفاده می کنید، نگران آبیاری و نور مورد احتیاج آن ها نباشید. سانسوریا گونه و رنگ، شکل و اندازه های گوناگونی دارد که بر طبق سلیقه خود می توانید از این گل خاص در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

8. دراسنا

جالب است بدانید که گل دراسنا از جمله پر طرفدارترین انتخاب ها در بین گل های آپارتمانی کم نور است. از این گل در اداره ها، پاساژ ها و راهرو ها نیز نگهداری می گردد. نوع کامپکت از گل دراسنا، شاخ و برگ های سبز براق دارد و غالبا به صورت ساقه ای در گل فروشی ها به فروش می رسد؛ از این رو برای کاشتن این گونه ها در گلدان، باید از تعداد 3 تا 5 شاخه با ارتفاع گوناگون استفاده گردد تا چهره ای زیبا از گل دراسنا فراوری کنید. گونه های دیگر دراسنا نیز با توجه به رنگ برگ ها، احتیاج نوری مختلفی با هم دارند که با توجه به ویژگی نورگیر بودن آپارتمان خود، می توانید از آن ها در دکوراسیون منزل خود نگهداری کنید.

9. نخل بهشتی

این گل نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای اینکه گل نخل بهشتی با برگ های پهن و گسترده، رشد و نمو مناسب تری داشته باشد، می بایست محیط فراخ تری برای این گل در مقایسه با سایر گل های آپارتمانی کم نور در نظر گرفت. از این گیاه در طول هر سال به طور متوسط حدود یک برگ رشد می نماید، از این رو می توان گفت که این گل فرایند رشد بسیار کندی دارد. از طرفی دیگر نیز باید به این نکته اشاره نمود که نخل بهشتی نسبت به سایر نخل ها نظیر اریکا و بامبو قیمت بالاتری دارند و ماندگاری آن نیز در مقایسه با آن ها بیشتر است.

نکاتی درباره گل های آپارتمانی کم نور

شاید برای شما سوال باشد که منظور از نور کم چیست؟ در پاسخ باید گفت، نور کم، نوری است که یک شخص با چشمانی سالم بتواند در این نور نوشته ای را به آسانی مطالعه کند. گیاهان در این نور می توانند رشد نمایند و شکلی سرحال و شاد داشته باشند.

گفتنی است که هیچ یک از گل هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، به هیچ عنوان نمی توانند شرایطی با نور مستقیم خورشید را تحمل نمایند؛ از این رو باید قواعد و قوانین پنجره ها را برای نورگیری این گل ها و گل های دیگر خود در نظر بگیرید. این قواعد عبارتند از:

  • در حالتی که پنجره های خانه شما به طرف شمال باز می شوند، گل ها را در اطراف پنجره قرار دهید.
  • برای نورگیری گیاهان از پنجره هایی که به سمت مشرق قرار دارند، حداقل باید گیاهان را در فاصله یک و نیم متر قرار داد.
  • در پنجره هایی که در سمت جنوب یا غرب قرار دارند، برای نورگیری بهتر گل ها می بایست فاصله سه متری گل ها تا پنجره را رعایت کرد.
  • به طور مرتب هر روزه گلدان های خود را بچرخانید تا گل های شما به صورت یکنواخت رشد نمایند
  • در فصل سرد سال به خصوص در فصل زمستان باید فاصله گلدان ها تا پنجره را کمتر کرد تا گل های شما از نور بیشتری بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: انواع کاکتوس؛ روش نگهداری و پرورش آن ها

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 418

به "معرفی گل های آپارتمانی کم نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی گل های آپارتمانی کم نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید