معنای انواع مختلف دست دادن

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، می توان شخصیت افراد را از نوع دست دادنشان تشخیص داد. برونگراها محکم و با اعتماد به نفس دست می دهند، در حالی که افراد خجالتی و عصبی، تمایل به دست دادن آرام و ملایم دارند.

معنای انواع مختلف دست دادن

در گذشته شرقی ها با یک تعظیم مودبانه ادای احترام می کردند، غربی ها دست می دادند و بدین طریق کف دست خود را نشان می دادند که نشان دهنده صداقت آنها بود. رومیان باستان دست نمی دادند، بلکه ساعد همدیگر را می گرفتند، چرا که در آن زمان پنهان کردن خنجر در اطراف مچ دست مرسوم بود.

انواع دست دادن

می توان شخصیت افراد را از نوع دست دادنشان تشخیص داد. برونگراها محکم و با اعتمادبه نفس دست می دهند، در حالی که افراد خجالتی و عصبی، تمایل به دست دادن آرام و ملایم دارند.

با دو دست گرفتن

با دو دست گرفتن دست در بین سیاست مداران رایج است. زمانی که این کار در مقابل شخص مناسبی انجام شود، نمایانگر گرمی، صمیمیت، اعتماد و صداقت است. در حقیقت این نوع دست دادن تنها بین افرادی که رابطه نزدیکی دارند، اتفاق می افتد (مانند بغل کردن) و اگر از طریق شخص تازه ملاقات شده انجام شود، نشانه ای از صمیمیت خواهد بود. در حقیقت زمانی که دست خود را برای دست دادن دراز می کنیم، می خواهیم شخص را از حریم خصوصی خود و دور و از بدن خود محافظت کنیم. هر چه دست در ناحیه بالاتری از دست طرف مقابل قرار داده شود، نشان دهنده صمیمت بیشتر است.

سلطه جو

اگر شخصی کف دست خود را رو به پایین دراز کند، نشان بر قدرت یا رجحان است. آگاهی از این نوع دست دادن ممکن است گاهی کارآمد باشد، مثلاً زمانی که می خواهید به رئیستان احساس قدرتمند بودن بدهید یا می خواهید بابت موضوعی از شخصی معذرت خواهی کنید، کف دست خود را روبه بالا قرار دهید تا طرف مقابل احساس کند بر اوضاع تسلط دارد.

سرد و مرطوب

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به هنگام دست دادن با شخصی، دست او سرد و عرق کرده داشته باشد. علت سردی و تعریق دست ممکن است ضعف شخصیتی فرد، انرژی کم، بی حالی یا بی احساس بودن او باشد. همچنین لازم به ذکر است که از هر 20 نفر، یک نفر به هایپرهیدروسیس مبتلاست که باعث تعرق شدید می شود.

له کننده

افراد خشن این نوع دست دادن را دوست دارند، چرا که فکر می کنند نمایانگر اعتمادبه نفس و قدرت است. در این نوع دست دادن بندهای انگشت به هم ساییده می شوند و بعد از آن احساس سِر شدگی در دستان حس می شود. با توجه به اندازه فشار، در برخی موارد این نوع دست دادن از طریق افرادی استفاده می شود که از نظر فیزیکی ضعیف هستند و می ترسند اگر پیش دستی نکنند، از طریق طرف مقابل مورد تسلط قرار بگیرند.

نوک انگشتان ملکه

این نوع دست دادن در میان خانم ها و آقایان رایج است. از آنجا که خانم ها بیشتر از آقایان به فضای شخصی نیاز دارند، دستان خود را از راه دور به نحوی دراز می کنند که طرف مقابل بتواند تنها دو یا سه انگشت آن ها را بدون گرفتن کامل دست بگیرد. این کار از طریق افرادی که احساس رجحان نسبت به سایرین را دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عقب بمان

این دست دادن نوعی دیگر از دست دادن افراد تهاجمی است. هدف از این کار دور نگه داشتن طرف مقابل از حریم شخصی فرد است.

تکان دادن و کشیدن

این نوع دست دادن یک بازی قدرت است، چرا که شخص دست شما را می گیرد و به خود نزدیک می کند و شما را به قلمروی خود (حریم شخصی) وارد می کند. سه علت برای این کار وجود دارد: اول آنکه شخص احساس ناامنی می کند و نیاز دارد که شما در قلمروی وی باشید تا احساس امنیت کند. دوم آنکه فرد دارای فرهنگی است که به فضای شخصی کمتری نیاز دارد. در نهایت هدف از این نوع دست دادن این است که فرد کنترل را در دست بگیرد و شما را از تعادل خارج کند.

یک دست دادن مناسب باید 3 تا 6 ثانیه طول بکشد و دست هر دو نفر به صورت عمودی قرار بگیرد، شصت ها بالای دست دیگری قفل شود و انگشتان محکم گرفته شوند. همچنین بهتر است دست فرد را به اندازه ای که دستتان را فشار می دهد، فشار دهید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1411

به "معنای انواع مختلف دست دادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنای انواع مختلف دست دادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید