نخست وزیر ژاپن خواهان تقویت اتحاد توکیو- واشنگتن شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت که وی خواستار تقویت هرچه بیشتر اتحاد ژاپن- آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن است.

نخست وزیر ژاپن خواهان تقویت اتحاد توکیو- واشنگتن شد

سوگا در این باره گفت: از صمیم قلب خوشحالم که رئیس جمهور بایدن و معاون وی، [کامالا] هریس سوگند وفاداری خوردند. او [بایدن] سخنرانی بسیار قدرتمندی ایراد کرد و خواهان اتحاد کشور شد. ما برای تضمین منطقه آزاد و باز ایندوپاسیفیک؛ مقابله با ویروس کرونا، تغییرات آب و هوایی و سایر مسائل جامعه بین المللی با رئیس جمهور جدید آمریکا همکاری نزدیکی خواهیم داشت. امیدوارم که روابط با رئیس جمهور جدید بهبود یابد و اتحاد ژاپن- آمریکا بیش از پیش مستحکم گردد.

نخست وزیر ژاپن در ادامه اضافه کرد که توکیو و واشنگتن در حال رایزنی برای برقراری یک گفتگوی تلفنی میان وی و جو بایدن در زمان مناسب هستند.

لازم به ذکر است، جو بایدن روز چهارشنبه بیستم ژانویه 2021 به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و در سخنرانی خود در مراسم تحلیف وعده داد که محور سیاست ها و فعالیت های خود را بر مبارزه با شیوع کرونا، مقابله با تغییرات آب و هوایی و نابرابری نژادی و همچنین توسعه یک نظام خدمات درمانی متمرکز کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 748

به "نخست وزیر ژاپن خواهان تقویت اتحاد توکیو- واشنگتن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن خواهان تقویت اتحاد توکیو- واشنگتن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید