هشدار پلیس آگاهی در خصوص سوءاستفاده از کارت های بانکی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواست هنگام انجام تراکنش های اقتصادی، مراقب سوء استفاده متقلبان از کارت های بانکی خود باشند.

هشدار پلیس آگاهی در خصوص سوءاستفاده از کارت های بانکی

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به بعضی سوء استفاده های انجام شده از کارت های بانکی، گفت: عده ای شیاد در پوشش فروشنده، کارت بانکی خریداران را اخذ و پس از درج مبالغ مورد نظر خود، به دلایل مختلف از ارائه رسید تراکنش بانکی خودداری و مبالغی بیش از مبلغ مورد توافق از حساب مشتریان برداشت می نمایند.

وی اضافه کرد: بعضی مشتریان نیز بدون توجه به نکات ایمنی لازم، رسید کسر وجه مربوطه را مورد آنالیز دقیق قرار نداده و پس از ترک محل، متوجه عملیات متقلبانه کلاهبرداران می شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه هم وطنان در هنگام انجام هرگونه عملیات بانکی باید به طور شخصی رمز بانکی خود را وارد نمایند، تاکید نمود: رمز بانکی کاملا شخصی و محرمانه بوده و ضرورت دارد از افشای آن نزد سایر افراد، پرهیز گردد.

سرهنگ امینی همچنین تاکید نمود: درخواست رسید تراکنش بانکی از فروشندگان و آنالیز دقیق آن، گام مهمی در جلوگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری ها به شمار رفته و از ایجاد ضرر و زیان اقتصادی در تعطیلات نوروزی پیش رو ممانعت به عمل خواهد آورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 848

به "هشدار پلیس آگاهی در خصوص سوءاستفاده از کارت های بانکی" امتیاز دهید

2 کاربر به "هشدار پلیس آگاهی در خصوص سوءاستفاده از کارت های بانکی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس آگاهی در خصوص سوءاستفاده از کارت های بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید