همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر اساس تفاهم نامه ای مشترک برای احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل های بلوط زاگرس همکاری می کند.

همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، تفاهم نامه چهار جانبه همکاری برای احیای روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس به امضای رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید در راستای اولویت های سال جاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به منظور توسعه همکاری های علمی و کاربردی و بهره گیری از توان گروه های پژوهشی، جامعه حرفه ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه های همجوار آن در احیای ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد رسید.

بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امروز دوشنبه 16 تیر 99 گفت: در نشست تخصصی که به این منظور برگزار شد، آمادگی خود را برای همکاری در خصوص ثبت روستا در فهرست ملی و همچنین حمایت های علمی و پژوهشی درباره آموزش و احیای هنرهای سنتی و مطالعات مردم شناسی منطقه اعلام کردیم.

مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اعلام آمادگی کرد تا با همکاری بنیاد الگن و شرکت عمارت خورشید ضمن هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم را برای بازسازی بناهای تاریخی و خانه های روستایی منطقه را به انجام رساند.

او هدف از این همکاری را فراهم ساختن زیر ساخت های لازم برای گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی دانست و افزود: روستای الگن به عنوان یک نمونه پایلوت و الگو در این منطقه انجام می شود.

به گفته صفایی سایر روستاهای منطقه نیز برای همکاری و همراهی با چنین طرح هایی ترغیب و اعلام آمادگی کرده اند.

همچنین در همین خصوص در هفته گذشته، منیژه هادیان معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور آغاز همکاری های لازم، از اماکن مختلف این منطقه شامل روستای الگن، قلعه دیشموک و شهر تاریخی دهدشت بازدید کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 404

به "همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید