تور فرانسه ارزان: چطور از فرودگاه شارل دوگل پاریس به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دوگل، فرودگاه اصلی شهر پاریس است و در 25 کیلومتری این شهر واقع شده است. پاریس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا است و سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از جاذبه های پاریس به این شهر سفر می نمایند. بنابراین امروز می خواهیم در خصوص روش های حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس صحبت کنیم تا با این اطلاعات بتوانید به راحتی از فرودگاه به مرکز شهر پاریس بروید. با خبرنگاران همراه باشید تا با حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل بیشتر آشنا شویم.

تور فرانسه ارزان: چطور از فرودگاه شارل دوگل پاریس به مرکز شهر برویم؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دسترسی به مرکز شهر

پاریس یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است و افراد زیادی به این شهر سفر می نمایند. فرودگاه شارل دوگل هشتمین فرودگاه پرتردد در دنیا است و سالانه بیش از 63 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند. به همین علت گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس بسیار متنوع است و با توجه به بودجه و مقصدتان می توانید برترین گزینه را انتخاب کنید. با استفاده از اتوبوس، قطار، تاکسی و اتوبوس شاتل فرودگاه می توانید به مرکز شهر پاریس برسید.

  • قطار

شبکه قطار پاریس بسیار قدیمی است و پوشش دهی بسیار خوبی در تمام شهر دارد. قطار سریع السیر (Réseau Express Régional) که به اختصار RER نامیده می گردد شبکه قطار شهری پاریس و حومه است. با استفاده از قطار RER می توانید از فرودگاه شارل دوگل پاریس به گار دو نورد (Gare du Nord)، شاتله دزال (Châtelet-Les Halles)، لوکزامبورگ (Luxembourg)، سنت میشل (Saint-Michel) و سایر ایستگاه های خط B بروید. از هریک از این ایستگاه ها می توانید به شبکه مترو پاریس و خط C قطار RER دسترسی پیدا کنید و در نزدیکی هتلتان پیاده شوید.

در فرودگاه شارل دوگل وقتی چمدانتان را تحویل گرفتید دنبال تابلویی با نوشته Gare و علامت قطار بگردید. Gare در زبان فرانسوی به معنی ایستگاه است. در فرودگاه شارل دوگل دو ایستگاه قطار RER وجود دارد: یکی در نزدیکی ترمینال شماره 1 و 3 و ایستگاه دیگر در ترمینال شماره دو.

از دستگاه های فروش بلیط و هم از باجه های مخصوص می توانید بلیط قطار تهیه کنید. ساعات کاری این قطارها از 5 صبح تا نیمه شب است و هر 10 الی 20 دقیقه یک بار حرکت می نمایند.

  • اتوبوس فرودگاه

اتوبوس های Les Cars Air France مسافران را از ترمینال شماره 1 و 2 سوار می نمایند و به مقاصد مختلف در مرکز شهر پاریس می رسانند. خط 2 این اتوبوس ها به سمت میدان شارل دوگل یا میدان اتوال (Place Charles de Gaulle/Étoile)، طاق پیروزی و ایستگاه مترو پورت مایو (Porte Maillot) می رسانند. قبل از اینکه به پاریس برسید بهتر است ایستگاه های مترو نزدیک هتل یا محل اقامتتان را یاد بگیرید تا راحت تر جهتتان را پیدا کنید. اتوبوس های فرودگاه معمولا هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و از ساعات اولیه صبح تا 11 شب فعال هستند. این اتوبوس ها جهت فرودگاه شارل دوگل تا مرکز شهر را در 50 دقیقه طی می نمایند.

خط 4 اتوبوسرانی مسافران را به ایستگاه لیون (Gare de Lyon) و ایستگاه مونت پارناس (Gare Montparnasse) می رساند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و از صبح تا 10 شب فعالند.

خط 3 اتوبوسرانی ایرفرانس نیز مسافران را از فرودگاه شارل دوگل به فرودگاه اورلی می برد. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و مسافت دو فرودگاه را در عرض 1 ساعت و 15 دقیقه طی می نمایند.

  • اتوبوس شهری

اتوبوس های عادی ممکن است راحت ترین انتخاب نباشند، اما بدون شک یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس به شمار می فرایند. برای رسیدن به مرکز شهر می توانید از سه خط اتوبوسرانی بهره ببرید؛ اما اتوبوس های رواسی (Roissybus) از همه سرراست تر هستند. این اتوبوس ها مستقیما از فرودگاه شارل دوگل به مرکز شهر پاریس می فرایند. اتوبوس های 351 و 350 نیز چندین توقف در طول جهت دارند و ممکن است یکی از این ایستگاه ها به مقصدتان نزدیک باشند. در طول شب دو خط اتوبوسرانی N140 و N143 فعالیت دارند. بلیط اتوبوس های رواسی را ضروری است از کیوسک فروش بلیط تهیه کنید، اما در خصوص اتوبوس های شهری دیگر می توانید به محض سوار شدن بلیط را از راننده بخرید. بچه ها زیر 4 سال به صورت رایگان می توانند سوار اتوبوس شوند.

ایستگاه اتوبوس خارج از گیت ورودی ترمینال های 1،2 و 3 وجود دارد و کاملا معین است. تمام اتوبوس ها به جز اتوبوس N140 در مقابل هر سه ترمینال توقف می نمایند؛ اتوبوس N140 تنها در ترمینال شماره 3 ایستگاه دارد.

اتوبوس های ایزی باس (easyBus) بیشتر به علت حمل و نقل در فرودگاه لندن معروفیت دارند و در حال حاضر خدمات حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس را نیز انجام می دهند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و اگر بلیطتان را به صورت آنلاین بخرید از تخفیف بسیار خوبی نیز برخوردار خواهید شد.

  • تاکسی

تاکسی های فرودگاه راحت ترین و سریع ترین روش حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس هستند. تاکسی های ویژه فرودگاه بیرون هر سه ترمینال فرودگاه وجود دارند و شما را در عرض 45 دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر پاریس می رسانند. تاکسی های فرودگاه معمولا قیمت معینی دارند و بسته به اینکه مقصدتان سمت چپ رود سن باشد یا سمت راست، ممکن است چند یورو گران تر باشند. در روزهای تعطیل از ساعت 5 بعدازظهر تا 10 صبح فردا حدود 15 درصد به کرایه تاکسی اضافه خواهد شد. انعام دادن به راننده های تاکسی در پاریس کاملا اختیاری است و ضرورتی ندارد.

منبع: contentedtraveller.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1360

به "تور فرانسه ارزان: چطور از فرودگاه شارل دوگل پاریس به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: چطور از فرودگاه شارل دوگل پاریس به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید