چه کسی موز 120 هزار دلاری را خورد!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، یک دانشجو اهل کره جنوبی موز واقعی که به عنوان یک اثر هنری 120,000دلاری ارزش داشت را خورد.

چه کسی موز 120 هزار دلاری را خورد!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، یک دانشجوی هنر اهل کره جنوبی موزی که بخشی از اثر هنری چیدمان مشهور مائوریتسیو کاتلان (Maurizio Cattelan)، هنرمند ایتالیایی بود را خورد؛ چراکه به گفته خودش گرسنه بوده است.

ویدئویی از یک دانشجو منتشر شده است که او را حین جدا کردن موزی که با چسب نواری به دیوار موزه هنر لیوم در سئول چسبانده شده نشان می دهد. این دانشجو پس از جدا کردن موز از دیوار پوست آن را جدا می نماید و در مقابل چشمان حیرت زده بازدیدکنندگان می خورد. او سپس پوست موز را با همان چسب به دیوار می چسباند و محل را ترک می نماید.

یکی از دوستان این دانشجو ویدئوی خوردن موز را ضبط نموده است.

زمانی که مسوولان موزه از این دانشجو درباره دلیل این کار سوال کردند، او پاسخ داد که گرسنه بود. با این حال این دانشجو بعد از مدتی در گفت وگو با شبکه کی بی اس شرح داد که فکر می کرد آسیب رساندن به یک اثر هنری مدرن نیز می تواند به عنوان یک اثر هنری قلمداد گردد و اینکه ایده دوباره چسباندن پوست موز به دیوار به عنوان یک شوخی به ذهنش رسید.

موزی که به عنوان بخشی از اثر هنری چیدمان کاتلان به نمایش گذاشته می گردد، هر دو یا سه روز یک بار تعویض می گردد. کاتلان یک مجسمه ساز و هنرمند ساکن نیویورک است که در پاسخ به اتفاق اخیر گفت: اشکالی ندارد.

این نخستین باری نیست که یکی از موزهای این اثر هنری چیدمان کاتلان خورده می گردد. زمانی که این اثر هنری برای نخستین بار در نمایشگاه هنری میامی بازل سال 2019 به نمایش گذاشته شد، یکی از موزها به وسیله هنرمند دیگری به نام دیوید داتونا از دیوار جدا و خورده شد.

نسخه های اول و دوم این موزها که در نمایشگاه هنری میامی بازل به نمایش گذاشته شده بودند به قیمت 120000دلار و 150000دلار فروخته شدند. کاتلان بعلاوه یک توالت فرنگی از طلای 18 عیار را به عنوان یک اثر هنری معرفی کرد و در موزه گوگنهایم به نمایش گذاشته می شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1535

به "چه کسی موز 120 هزار دلاری را خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی موز 120 هزار دلاری را خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید