چین از برگزاری رزمایش نظامی گسترده در نزدیک تایوان اطلاع داد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، چین بیان کرد در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز آمریکا درباره پرونده تایوان امروز آدینه در حوزه دریای چین شرقی و تایوان رزمایش نظامی گسترده هوایی و دریایی برگزار می نماید.

چین از برگزاری رزمایش نظامی گسترده در نزدیک تایوان اطلاع داد

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: روز آدینه 15 آوریل، فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین رزمایش مشترکی را برای آزمایش آمادگی رزمی انواع و شاخه های مختلف نیروهایش در آب ها و حریم هوایی دریای چین شرقی و اطراف تایوان انجام خواهد داد که در آن ناوشکن ها، ناوچه ها، بمب افکن ها، جنگنده ها و سایر نیروها شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید نمود که ارتش آزادیبخش خلق چین تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت و سرکوب قاطعانه مداخلات خارجی و کوشش ها برای استقلال تایوان انجام خواهد داد.

وزارت دفاع چین بعلاوه در واکنش به سفر شماری از نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان با صدور بیانیه ای گفت: سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان به طور جدی پایه های سیاسی روابط با چین را تضعیف می نماید و تنش ها را در تنگه تایوان افزایش می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش چین قاطعانه تمام اقدامات لازم را برای توقف مداخله خارجی و ناکام گذاشتن کوشش ها برای سازماندهی استقلال تایوان انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1363

به "چین از برگزاری رزمایش نظامی گسترده در نزدیک تایوان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از برگزاری رزمایش نظامی گسترده در نزدیک تایوان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید