بازتاب توافق ایران و آژانس در رسانه چینی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، العالم نوشت: سی سی تی وی تلویزیون دولتی چین با بازتاب بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای گزارش کرد که توافق های بسیار خوبی میان ایران و آژانس برای تقویت همکاری های دو جانبه حاصل شده است.

بازتاب توافق ایران و آژانس در رسانه چینی

تلویزیون چین روز چهارشنبه تاکید نمود که صدور یک بیانیه مشترک و توافق بر سر مسایل گوناگون از جمله بازدید از دو مکان درخواستی از سوی آژانس، حاصل سفر رافایل گروسی رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران است.

گزارش تلویزیون چین حاکی است که طبق همین بیانیه، ایران توافق نموده است به آژانس امکان دهد از محل های مورد نظر بازدید کند.

دراین گزارش آمده است: این بیانیه مشترک را رییس آژانس بین المللی انرژی هسته ای و رییس سازمان انرژی اتمی ایران منتشر نموده اند.

تلویزیون چین توضیح داد: بر اساس اعلام ایران و آژانس، تاریخ بازرسی ها معین اما علنی نشده است همچنین در این بیانیه حرفه ای گری، استقلال عمل و بی طرفی آژانس از سوی هر دو طرف مورد تاکید قرار گرفته است.

رسانه چینی یادآورشد که حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار گروسی با وی تاکید نمود که تهران مانند قبل به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد.

تلویزیون چین اضافه کرد که مقام های ایران ضمن تاکید بر تقویت همکاری با آژانس بارها از این سازمان خواسته اند که از فشارهای سیاسی بعضی از کشورها فاصله بگیرد و اجازه ندهد در امور فنی و راستی آزمایی های آژانس و حرفه ای گری آن خللی ایجاد گردد.

این رسانه چینی همچنین بیان کرد که بر مبنای اظهارات مقام های ایران سفر رییس آژانس انرژی اتمی هیچ ارتباطی با اقدام های آمریکا در شورای امنیت ندارد و این سفر بخشی از همکاری های ایران و این نهاد بین المللی است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 486

به "بازتاب توافق ایران و آژانس در رسانه چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب توافق ایران و آژانس در رسانه چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید