کاهش آمار تصادفات با فناوری پیشرفته

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، محققان استرالیایی در مطالعه اخیرشان از توسعه فناوری خبر داده اند که به خودروهای هوشمند دید اشعه ایکس می دهد.

کاهش آمار تصادفات با فناوری پیشرفته

آگاهی جمعی(CP) یک فناوری نوظهور و امیدوارنماینده در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند(ITS) محسوب می گردد. کلمه ITS به مجموعه ای از ابزارها، امکانات و تخصص ها مانند مفاهیم مهندسی ترافیک، فناوری های نرم افزاری، سخت افزاری و مخابراتی اطلاق می گردد که به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سامانه حمل و نقل به کار گرفته می گردد. این فناوری نوظهور یک ایستگاه سامانه حمل و نقل هوشمند را قادر می سازد تا با به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر سبب افزایش کارایی و ایمنی حمل و نقل جاده ای گردد.

اخیرا محققان دانشگاه سیدنی استرالیا فناوری را توسعه داده اند که وسایل نقلیه خودران را قادر می سازد تا عابران در حال دویدن که در پشت ساختمان ها پنهان شده اند و دوچرخه سوارانی که به وسیله خودروها، کامیون ها و اتوبوس های بزرگ تر پنهان شده اند را ردیابی نمایند.

این فناوری به وسایل نقلیه خودران اجازه می دهد تا از رویکرد چند دیدگاهی استفاده نمایند. اتصال به این سیستم به طور قابل توجهی دامنه آگاهی وسایل نقلیه خودران را افزایش داده و به وسایل نقلیه متصل اجازه می دهد مواردی را که پیش از این قادر به مشاهده آن نبوده را ببینند.

دانشمندان مطالعه در این باره گفتند: این فناوری نه تنها برای خودروهای متصل بلکه می تواند برای همه وسایل نقلیه مفید باشد. خودرو متصل ماشینی است که به اینترنت دسترسی دارد و معمولا به یک شبکه بی سیم محلی نیز مجهز است.

پروفسور ادواردو نبوت(Eduardo Nebot) گفت: این فناوری یک فناوری تغییر دهنده بازی در حوزه وسایل نقلیه خودران و غیرخودران است. با یاری فناوری آگاهی جمعی وسایل متصل می توانند تصویر عابر پیاده ای را که به علت حضور یک ساختمان به آن دید ندارند را ببینند. این اطلاعات چند ثانیه قبل از اینکه حسگرهای آگاهی محلی آن خودرو بتواند همان عابر پیاده را در گوشه و کنار خیابان شناسایی کند، به دست آمده و ارائه می گردد که این موضوع سبب می گردد راننده یا وسیله نقلیه خودران زمان بیشتری برای واکنش نشان دادن به این خطر داشته باشند.

محققان مرکز رباتیک دانشگاه سیدنی این پروژه را با همکاری مرکز تحقیقات iMOVE و شرکت استرالیایی Cohda Wireless انجام داده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1169

به "کاهش آمار تصادفات با فناوری پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار تصادفات با فناوری پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید