کشنده کرمان موتور معرفی گردید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کشنده کرمان موتور با نام کی ام سی XT1856 معرفی گردید. این کشنده 560 اسب بخاری قرار است در خط فراوری شرکت کارمانیا، که حالا به طور کامل به وسیله کرمان موتور خریداری شده است، مونتاژ گردد. مشخصات فنی کشنده کرمان موتور چیست و چه امکاناتی دارد؟

کشنده کرمان موتور معرفی گردید

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: کشنده کرمان موتور با نام کی ام سی XT1856 در واقع همان کشنده شاکمن X5000S 6×4 است که قرار است با نام کی ام سی XT1856 به بازار عرضه گردد. گفتنی است که این کشنده در بازار چین از نوع سه محور است، اما مانند سایر کشنده ها، نوع دو محور آن برای بازار ایران در نظر گرفته شده است.

برند شاکمن Shacman یک برند چینی است که در سال 1968 در چین تاسیس شد و مقر فعلی آن در شهر شیان شانشی است. این برند زیر مجموعه شرکت Shaanxi Automobile Group است و محصولاتی چون کامیون های نیمه سنگین، سنگین و شاسی اتوبوس فراوری می نماید. این شرکت در محصولات خود از بعضی تکنولوژی های شرکت MAN هم استفاده می نماید.

کشنده دیما چقدر ارزش خرید دارد؟

مشخصات فنی کشنده کرمان موتور

کشنده کرمان موتور به پیشرانه 12.5 لیتری شش سیلندر توربو دیزل کامینز - کومینز مجهز است. این پیشرانه قادر به فراوری 560 اسب بخار قدرت و 2400 نیوتون متر گشتاور است. این توان به وسیله گیربکس اتوماتیک 4+12 دنده تراکستون ZF به محور عقب منتقل می گردد.

توان فراوریی پیشرانه کشنده کرمان موتور از کشنده های دیما، دافران، بهمن ام پاور، فوتون آئومان، شک موتو آرین دیزل و شاکمن ویرا دیزل قوی تر است. کشنده های ذکر شده، می توانند 480 تا 520 اسب بخار قدرت و حدود 2300 نیوتون متر گشتاور فراوری نمایند.

در واقع کشنده کرمان موتور از لحاظ توان پیشرانه در کنار قوی ترین کشنده های چینی بازار ایران یعنی بایک X9 بهمن دیزل، فاو J7 سیبا موتور و هانوان P9 کامل دیزل قرار می گیرد. هر چند که بنابر اطلاعات موجود، هنوز هیچ یک از این کشنده ها تحویل مشتریان نشده است.

باید دید که با تحویل این کشنده ها به مشتریان، جنگ 560 اسب بخاری کشنده های چینی چگونه خواهد بود؟

کشنده رنو T480 آنالیز شد / ساده اما اصیل!

امکانات رفاهی و ایمنی کشنده کرمان موتور

کشنده کی ام سی XT1856 کرمان موتور به ترمزهای دو مدار مستقل پنوماتیک که در جلو از نوع دیسکی و در محور عقب از نوع درام (کاسه ای) است، مجهز شده است. سیستم ترمز اضطراری و سیستم کنترل پایداری نیز تکمیل نماینده سیستم های ترمز کشنده کرمان موتور هستند. سیستم هشدار انحراف ار مسیر و هشدار برخورد از جلو هم از دیگر امکانات ایمنی این کشنده هستند.

بنابر ادعای کرمان موتور، کی ام سی XT1856 به استاندارد حمل مواد خطرناک (ADR) هم مجهز است.

این کشنده به فهرستی کامل از امکانات رفاهی مجهز است. از جمله مهم ترین این امکانات می توان به دوربین 360 درجه، تعلیق بادی صندلی راننده و شاگرد، مانیتور 10 اینچی، چراغ های جلوی LED، بخاری و کولر درجا، یخچال، کروز کنترل تطبیقی گرم کن و سرد کن صندلی ها، نمایشگر مقدار وزن روی محورها و… اشاره نمود.

هر چند فهرست امکانات کشنده کرمان موتور کامل است، اما باید دید آیا این امکانات در تمام نسخه ها نصب می شوند یا قرار است بعضی از آنها سفارشی سازی شوند؟

آنالیز ویژگی های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

سیستم تعلیق

کشنده کرمان موتور مانند بیشتر کشنده های چینی نسل نو موجود در ایران، از تعلیق چهار بالن بادی برای کابین استفاده می نماید. تعلیق جلو این کشنده نیز از نوع فنر پارابولیک با یاری فنر و تعلیق محور عقب هم از نوع بادی چهار بالن به همراه میل موج گیر است.

استفاده از بالن های بادی در کشنده ها باعث سواری نرم تر در دست اندازها و مسیرهای صعب العبور می گردد. بعلاوه امکان تنظیم ارتفاع برای اتصال به تریلی (کالسکه) نیز فراهم می گردد.

جالب است بدانید که بعضی از این بالن ها در کشور هم فراوری می شوند.

کشنده های چینی ارزش خرید دارند؟

پیش از پرداختن به موضوع ارزش خرید کشنده کرمان موتور باید چند نکته را بدانید. دنیای کامیون ها و کشنده ها نیز اشتراکاتی با دنیای سواری ها دارد. کیفیت سواری و شتاب و کشش مناسب برای بسیاری از رانندگان اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل ترغیب یک راننده قدیمی که سابقه رانندگی با کشنده های برند مانند ولوو یا مان را دارد، برای خرید یک کشنده چینی سخت است.

موضوع ناهماهنگی موتور و گیربکس، آغاز حرکت اولیه ضعیف، داغ کردن موتور و گیربکس و سواری خشک از عمده اشکالات کشنده های چینی بازار ایران هستند. تعلیق های بادی تا حدی سواری خشک نسل های پیشین کشنده های چینی را بر طرف نموده اند، اما همچنان قابل مقایسه با برندهای مطرح نیستند. البته باید دید که توان مناسب کی ام سی XT1856، تا چه حد این مسائل را حل خواهد نمود؟

هزینه های تعمیرات و نگهداری کشنده های چینی کمتر از انواع اروپایی است. اما عمر بیشتر قوای محرکه محصولات اروپایی، شتاب و کشش مناسب، کیفیت سواری خوب و اطمینان بیشتر به آن ها در جاده، همچنان عوامل استقبال رانندگان از کشنده های اروپایی حتی مدل پایین در کشور است.

شاید تنها مشوق خرید کشنده های چینی، فروش اقساطی و قیمت خرید و هزینه نگهداری پایین تر آن ها نسبت به نمونه های اروپایی باشد. کشنده های چینی معمولا به وسیله شرکت های فراوریی بزرگ جهت حمل و نقل محصولات شان خریداری می شوند و در اختیار راننده ها قرار می گیرند.

باید گفت که هنوز قیمت و زمان عرضه کی ام سی XT1856 از سوی کرمان موتور اعلام نشده است.

ولوو VNL نو معرفی گردید / ولوو با تحول در طراحی پیستون ها، گشتاور را متحول کرد

منبع: بیت ران
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1608

به "کشنده کرمان موتور معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشنده کرمان موتور معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید