مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس و دنا پلاس و برلیانس H230

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، یکی از سوالات همیشگی بازار خودروی ایران چنین است: رنو پارس تندر چه تفاوتی با تندر 90 دارد؟ البته سوال سختی نیست؛ رنو پارس تندر، فیس لیفت و ایرانی شدهٔ تندر 90 است و به همین علت، تغییراتی در آن اجرا شده است.

مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس و دنا پلاس و برلیانس H230

از آن جایی که بیشترین شکایت دارندگان تندر 90 از قیافه آن بوده و هست، سازندگان سعی نموده اند که در فیس لیفت خودشان، کمی قیافه این خودرو را کامل نمایند. تغییر چراغ های عقب، تغییر در صندوق، بازطراحی سپر عقب، تغییر جای پلاک و اضافه شدن مه شکن در میانه سپر، از جمله تغییراتی است که به این منظور صورت گرفته است.

رنو پارس تندر، بعلاوه از سال 96 به گیربکس های نو JHQ و از سال بعدتر، به سیستم سفارشی مولتی مدیا هم مجهز شد. ولی روی هم رفته از بین تندرها و خانواده آن، با کیفیت ترین خودرو را باید همین رنو پارس تندر بدانیم که هم قیافه قابل تحمل تری دارد و هم کیفیت بهتری. با این حال، روی هم رفته نمی توان تفاوت معناداری بین این خودروها که از یک خانواده محسوب می شوند، پیدا کرد. هر چه که باشد، هرچقدر هم که قیافه زشت تری نسبت به سدان های دیگر موجود در بازار داشته باشند، اما در این بحثی نیست که همواره برترین خودروهای فراوری و مونتاژ داخل بوده و هستند و رانندگان شان، خیالشان از بابت امنیت و تصاف راحت است.

حال، در اینجا سوال این است که رنو پارس تندر در بازار چه رقبایی دارد و در میان هم رده های خودش، کدام خودروها را می توان هم پایه و هم سایه آن دانست؟ در ادامه مطلب، به مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس و دنا پلاس و برلیانس H230 می پردازیم تا ببینیم این خودرو، چه حرفی برای گفتن دارد.

نمای داخلی رنو پارس تندر

مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس

رنو پارس تندر را پارس خودرو فراوری می نماید که می گویند کیفیت بهتری دارد. پژو پارس هم که محصولی از ایران خودرو است. البته در همان کمپانی پارس خودرو، ایرانی خودرو هم حق و حقوقی دارد. غالباً وقتی که بحث مقایسه پیش می آید، تندر 90 ایران خودرو و پارس تندر را یکی فرض می نمایند، از بس که این دو شبیه به هم هستند. هرچند که مد نظر ما در این جا همان نسخه فراوری شده در پارس خودرو است.

نسخه تندر 90 ایران خودرو، در نسخه های پایه، نیمه فول و تمام فول راهی بازار می شد؛ E0،E1 و E2. تنها نسخه به جای مانده هم همان E2 است. این نسخه آپشن هایی چون شیشه بالابر برقی، مه شکن جلو و عقب، آینه های بغل برقی، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، کامپیوتر سفری و … دارد.

در یک نگاه سطحی و کلی، با مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس از نظر ظاهری به نظر می رسد رنو پارس تندر با این که خیلی کوشش نموده است تا تغییراتی در ال 90 ایجاد کند، ولی باز هم نتوانسته به یک طراحی چشم نواز یا دست کم مقبول برسد و در اینجا می توان گفت که ظاهر پژو پارس می تواند توجه بیشتری به خود جلب کند.

از حیث فنی و کیفیت رانندگی البته فرق چندانی میان دو خودرو نمی توان مشاهده کرد. با مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس از نظر کابین و آپشن ها هم که باید شرایط و راحتی پژو پارس را بهتر بدانیم.

با این حال، مثل مقایسه با دیگر سدان ها، در کیفیت ساخت، قطعاً برنده نهایی پارس تندر 90 است؛ همان مزیتی که باعث می گردد تا خیلی ها از خیر زشت و بدقواره بودن آن بگذرند و آن را انتخاب نمایند. هرچند از حیث ارزش خرید نیز باید شرایط رنو پارس تندر را بهتر بدانیم؛ چرا که مشتری بیشتری پای آن خوابیده و دست به نقدتر است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو پارس با سمند و دنا و پژو 405 را مطالعه کنید.

مقایسه رنو پارس تندر با دنا پلاس

در همان ابتدا و با مقایسه رنو پارس تندر با دنا پلاس باید گفت که دنا، این سدان ایران خودرو که حسابی هم روی آن مانور داده اند، زیباتر است، آپشن ها و امکانات بهتری دارد و شرایط رانندگی و فنی اش هم که موجه تر است. در بازار هم از حیث خرید و فروش شرایط بهتری دارد و اگر این خودرو را تهیه کنید، کمی جلوتر هستید. با این حال×، کیفیت ساخت و امنیت رنو پارس تندر به شکل معناداری در جایگاهی بالاتر از دنا پلاس می ایستد.

رنو پلاس تندر در فیس لیفت های اخیر خودش سعی نموده که جلو پنجره خودش را شبیه به رنو ساندرو کند. با این که تندرها را خودروهایی زشت می دانند، اما این بدان مفهوم نیست که دنا پلاس هم خودرویی همه چیز تمام است. در طراحی این خودرو، البته که شرایط بهتر از رنو پارس تندر است. اما نقص هایی مثل عدم هماهنگی نمای پشتی خودرو با طرح کلی بدنه، مشکل ستون A و … اشاره نمود.

با مقایسه رنو پارس تندر با دنا پلاس از نظر فنی به نظر می رسد که شرایط دنا پلاس را باید کمی بهتر بدانیم. این خودرو از پیشرانه های EF7 یا همان موتور ملی سود می برد که به تازگی نسخه مشترک توربوی آن با سورن ELX را هم مشاهده خواهیم کرد. پیشرانه دنا پلاس می تواند 115 اسب بخار قدرت فراوری کند، در حالی که این عدد برای رنو پارس تندر 105 اسب بخار است. پیشرانه رنو پارس تندر هم K4M است.

از نظر کشش کلی و بعلاوه شتاب، باید به واسطه نوع گیربکس و عملکرد رنو پارس تندر، شرایطش را بهتر بدانیم. با نگاه به خدمات پس از فروش و نگهداری خودرو و هزینه قطعه ها هم که می گردد گفت که شرایط رنو تندر پارس بهتر است.

شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن تصمیم بهتر برای خرید، به مطلب مقایسه دنا پلاس با تندر 90 پلاس و سمند سورن و برلیانس H330 نگاه بیاندازید.

نمای پشتی رنو پارس تندر

مقایسه رنو پارس تندر با برلیانس H230

اما خودروی بعدی یک چینی است؛ برلیانس H230. چینی ها هم چند سالی است که در حوزه سدان ها و مخصوصاً طراحی های به روزتر و آپشن ها، حرف هایی برای گفتن دارند. برلیانس H230 از نظر کیفیت سواری و خدمات پس از فروش و طراحی و آپشن ها و …، قابل قبول ظاهر شده است.

با مقایسه رنو پارس تندر با برلیانس H230 از نظر ظاهری می توان گفت که جوان ها دوست دارند که سوار برلیانس شوند. چرا که به روزتر ظاهر شده و طراحی های معنادارتری دارند. مخصوصا همین برلیانس H230 با آن خط کناری خودرو و طراحی های پف نموده ای که وجاهت بیشتری می بخشند. در کل برلیانس H230 خیلی به خودروهای روز دنیا نزدیک تر است.

از نظر طراحی داخل کابین، برلیانس H230 مقبول تر و اسپرت تر به نظر می رسد. شرایط متریال داخل کابین و بعلاوه طراحی و ارگونومی آن هم که نسبت به رنو پارس تندر کاملاً دست برتر را دارد. با مقایسه رنو پارس تندر با برلیانس H230 از نظر آپشن های رفاهی باید گفت که برلیانس H230 هم که قطعاً شرایط بهتری نسبت به رنو پارس تندر دارد. هرچند نباید از این نکته غافل بشیم که عایق بندی کابین برلیانس H230 تعریفی ندارد و صدای بیشتری را به داخل کابین وارد می نماید.

اما نکاتی که باعث می گردد تا برلیانس H230 ضعیف تر از رنو پارس تندر ظاهر گردد، یکی در کیفیت ساخت کابین آن است که زود به صدا در می آید. از نظر قدرت فراوری شده هم هر دو خودرو قدرت یکسانی دارند، اما کیفیت ساخت نسخه چینی چندان بالا نیست. ضمن این که امکان دارد در تأمین قطعات آن به مشکل بخورید و به راحتی تندرها، قطعاتش پیدا نمی گردد.

در سرانجام باید بگوییم که برلیانس H230 نرم تر است و رانندگی با آن لذت بخش به نظر می رسد، اما روی هم رفته رنو پارس تندر را باید مطمئن تر، کم دردسرتر و کم استهلاک تر بدانیم.

سخن پایانی

رنو پارس تندر علی رغم طراحی قدیمی و خسته نماینده و نداشتن امکانات و آپشن های رفاهی، یکی از باکیفیت ترین خودروهای داخلی است که سواری خوبی به مسافرانش می دهد، قطعاتش به وفور در بازار یافت می گردد، کارآیی بالایی دارد و بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. اگر طراحی خودرو و آپشن های رفاهی برایتان اولویت ندارد، احتمالا از خرید رنو پارس تندر پشیمان نخواهید شد.

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از رنو پارس تندر و رقبایش در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ شما تجربه رانندگی با کدام یک از این خودروها را دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1402

به "مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس و دنا پلاس و برلیانس H230" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو پارس تندر با پژو پارس و دنا پلاس و برلیانس H230"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید