یک استادیوم برای 50هزار نفر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، محله جوادیه فقط یک سالن ورزشی دارد و شهفرایندان ساکن در این محله برای انجام فعالیت های ورزشی به محله های دیگر می فرایند تا از امکانات رفاهی و ورزشی مناسب برخوردار شوند.

یک استادیوم برای 50هزار نفر

خبرنگاران ـ رضا نیکنام: جوادیه از محله های قدیمی شهر تهران است و بیش از 70سال قدمت دارد. در طول این سال ها جوادیه چهره های مطرح بسیاری را به خود دیده است. فریبرز عسگری تکواندوکار، ابوطالب ابوطالبی، صدرالدین کاظمی، اکبر یداللهی، احمد شجری و محمود کدخدایی، قدیر یعقوبی کشتی گیر و نادر فریادشیران، حسن خانمحمدی، پیروز قربانی و فرهاد کاظمی، سید مهدی حیدری، فوتبالیست، سجاد محمدپور بوکسور و رضا آسترکی مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان از جمله این افراد هستند، اما محله جوادیه با این پیشینه درخشان ورزشی همچنان با کمبود امکانات ورزشی دست و پنجه نرم می نماید و با وجود جمعیت 50هزار نفری تنها یک سالن ورزشی کوچک دارد.

با این وجود شورایاران محله جوادیه دست روی دست نگذاشته اند و برای افزایش سرانه ورزشی محله و رضایت خاطر هم محله ای ها کوشش می نمایند. اکبر مقدم دبیر شورایاری محله جوادیه در این زمینه خبرهای خوبی دارد. گویی با پیگیری شورایاری محله جوادیه و مشارکت افراد نیکوکار قرار است فضای تنها استادیوم این محله توسعه یافته و با انجام کارهای عمرانی به مجموعه ورزشی چند منظوره تبدیل گردد.

دوری راه و هزینه هایی که طی این سال ها به دلیل استفاده از امکانات ورزشی دیگر محله ها به اهالی جوادیه تحمیل می شد، شورایاران را بر آن داشت تا پیگیری برطرف مشکل کمبود باشگاه ورزشی در محله جوادیه را در برنامه های خود قرار دهد. نکته امید بخش اینکه با کوشش و پیگیری شورایاران و معتمدان محله جوادیه، پس از گذشت 5سال این خواسته تا حدودی به نتیجه رسیده است.

مقدم در این باره می گوید: باید گفت که شهرداری منطقه16 در این زمینه همراهی خوبی داشته است. اکنون تملک و آزادسازی املاک جنب استادیوم شهدای گمنام جوادیه اجرا شده و طبق آن فضای این استادیوم به بیش از 360 مترمربع خواهد رسید و با راه اندازی کلاس های متنوع ورزشی از جمله بوکس، بدنسازی، تکواندو و... در این مجموعه بسیاری از احتیاجهای شهروندان برآورده خواهد شد.

به گفته دبیر شورایاری محله جوادیه این مجموعه ورزشی چندمنظوره درکنار سرای محله ساخته می گردد و از امکانات و تجهیزات یک استادیوم استاندارد برخوردارخواهد بود. دبیر شورایاری محله جوادیه می گوید: به گفته مشاوران ساخت یک مجموعه چندمنظوره بزرگ در این محدوده بودجه ای معادل 50میلیارد تومان احتیاج داشت که تأمین آن برای مسئولان مقدور نبود.

از سوی دیگر ساخت چنین پروژه ای در دل بافت محله برای سرمایه گذاران هیچ جاذبه ای نداشت تا وارد میدان شوند. به همین دلیل راه دیگری را انتخاب کردیم و آن توسعه فضای تنها استادیوم محله جوادیه بود که هزینه ها را به حداقل برساند. به گفته مقدم تا به امروز حدود 2 و نیم میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 3

به "یک استادیوم برای 50هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استادیوم برای 50هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید