12 بازیگر که در هر 8 فصل بازی تاج و تخت حضور داشتند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از لحاظ لیست گسترده عوامل و بازیگران شهرت دارد، اما تنها 12 شخصیت در هر 8 فصل این سریال فانتزی حماسی شبکه HBO بازی کرده اند.

12 بازیگر که در هر 8 فصل بازی تاج و تخت حضور داشتند

بازی تاج و تخت فهرستی گسترده از بازیگران را شامل می شود اما فقط 12 شخصیت در تمام 8 فصل حضور داشتند. این سریال فانتزی که در آوریل 2011 بر اساس رمان های ترانه یخ و آتش از جرج آر. آر. مارتین، شروع به کار کرد، تا قبل از سرانجام ماه می سال 2019 در هشت فصل اجرا شد.

این سریال که توسط دیوید بنیوف و دی. بی. وایس خلق شد، شامل 73 قسمت بود. عجیب است که، هیچ یک از بازیگران بازی تاج و تخت در بیش از 67 قسمت ظاهر نشدند، اما تعداد زیادی از آن ها در هر هشت فصل حضور داشتند. به منظور شبیه سازی این داستان حماسی که مارتین بنا نهاده بود، مجموعه بازی تاج و تخت توسط گروه بزرگی از بازیگران به نمایش گذاشته شد.

  • بازیگران جدیدی به پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت پیوستند
  • چرا سریال بازی تاج و تخت شتاب زده و زود تمام شد؟
  • جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است

با وقوع یک جنگ محوری در کشور خیالی وستروس، مجموعه ای از خانواده های اصیل پیرامون ادعای تخت آهنین درگیر شدند. علاوه بر دهها و دهها شخصیت جانبی قابل توجه و ستاره های مهمان در سریال، این مجموعه لیستی چشمگیر از چهره های اصلی رسینماا شامل می شد. از میان بازیگران ابتدایی و نقش اصلی سریال، کیت هرینگتون، امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، نیکولای کستر-والدو و لنا هیدی حضور پررنگ تری داشتند. هنگامی که نام بازی تاج و تخت به میان می آید، این اسامی تنها قطره ای از دریای فهرست بازیگران سریال است. باتوجه به تعداد شخصیت های معرفی شده در بازی تاج و تخت، برخی از بینندگان انتظار داشتند تعداد فصل ها و قسمت های این مجموعه بسیار بیشتر شود.

چهره هایی مانند سر داوس سی ورث، برن استارک و بری ین از تارث گرچه به صورت یکپارچه در حضور داشتند، اما در همه فصل ها ظاهر نمی شدند. همان طور که گفته شد، در این جا اسامی شخصیت هایی را می بینید که در تمامی هشت فصل حضور داشته اند.

1. جان اسنو (کیت هرینگتون)

جان اسنو در مجموع در 62 قسمت از هشت فصل بازی تاج و تخت ظاهر شد. جان که در ابتدا به عنوان پسر نامشروع ند استارک معرفی شد، پایان پی برد که پسر لیانا استارک و ریگار تارگرین است. جان پس از تبدیل شدن به فرمانده نگهبانان شب، نگاه خود را به بازیابی کنترل خاندان استارک بر شمال معطوف کرد و این در حالی بود که جنگ قریب الوقوع علیه وایت واکرها را رهبری می کرد. علی رغم درگیری عاشقانه و وفاداری جان به دنریس تارگرین، جان چاره ای جز کشتن دنریس قبل از تصاحب تخت آهنین در فصل 8 نداشت.

هرینگتون با پیوستن به نگهبانان شب هنگام اعزام به تبعید، از حوادث سریال جان سالم به دربرد.

2. دنریس تارگرین (امیلیا کلارک)

دنریس تارگرین به طور تصادفی تعداد قسمت های مشترکی را با محبوب و در نهایت قاتل خود، جان اسنو بازی کرده است. دنریس به عنوان یکی از چهره های اصلی زن، قبل از این که مادر اژدها و از نظر پیروانش ملکه شود، به عنوان شاهزاده خانم دراگون استون شروع به کار کرد. ظهور قدرت او پس از ازدواج با کال دروگو شروع شد، اما سه اژدها کمک بسکمک به او کردند تا چندین مکان مهم را فتح کند.

دنریس پس از هم پیمانی با جان برای خنثی کردن قدرت شاه شب، بر روی تصاحب تخت آهنین تمرکز کرد. اگرچه مدت کوتاهی او حاکم هفت اقلیم پادشاهی شد، اما در آخر سریال و قبل از نشستن رسمی بر تاج و تخت، زندگی اش به سرانجام رسید.

3. تیریون لنیستر (پیتر دینکلیج)

از میان تمام شخصیت های مطرح در بازی تاج و تخت، تیریون لنیستر در بیش تر اپیزودها ظاهر شد که از 73 قسمت مجموعا در 67 قسمت حضور داشت. کوچک ترین فرزند لرد تایوین لنیستر، همیشه با خانواده اش اختلاف داشت که این موضوع تا بزرگسالی ادامه پیدا کرد. تیریون علی رغم خدمت به خاندان اشرافی خود، از جمله برادرزاده دیوانه خود، جفری باراتئون، پایان برای کمک به هدف دنریس، هم پیمان خود را تغییر داد. با سرانجام این سریال، تیریون آخرین لانیستر باقی مانده بود که به عنوان لرد جدید Casterly Rock و دست پادشاه معرفی شد.

4. سرسی لنیستر (لنا هیدی)

سرسی لنیستر شخصیت دیگری بود که در 62 قسمت از این مجموعه حماسی فانتزی حضور داشت. گرچه سرسی به عنوان یکی از شرورترین افراد این سریال معرفی شد، اما این شخصیت از لحاظ شخصی آسیب زیادی دید. وی پایان ملکه اقلیم هفت پادشاهی شد، اما این اتفاق پس از مرگ همه فرزندانش افتاد. در حالی که رازهایش او را گرفتار می کردند، اما قبل از آن به دلیل دشمنی با دنریس آینده او در معرض خطر بود. سرسی در 8 فصل بازی کرد، اما به دلیل مرگ ناشی از حمله دنریس به کینگز لندینگ، نتوانست به آخر سریال برسد.

5. جیمی لنیستر (نیکولای کاستر-والدو)

جیمی لنیستر مانند خواهر و برادرش در هر هشت فصل بازی تاج و تخت و در 55 قسمت بازی کرد. جیمی که به شاه کش لقب داشت مانند خواهر خود سادیستی نبود، اما با وجود دردسرهایی که در سرتاسر وستروس ایجاد کرد، به خاندان لنیستر نیز وفادار بود. جالب این جاست که جیمی در موارد مختلف از جمله نبرد وینترفل به خاندان استارک کمک کرد. در فصل آخر سریال، در حالی که دنریس به دنبال برکناری ملکه از سلطنت بود، جیمی سعی داشت نزد سرسی بازشود. جیمی و سرسی پس از مدفون شدن در زیر آوار خرابه های ناشی از حمله دنریس به شهر کشته شدند.

6. سانسا استارک (سوفی ترنر)

بدون شک دختر بزرگ ند و کتلین استارک جذاب ترین تغییر شخصیتی را در طول پخش بازی تاج و تخت داشته است. سانسا استارک به عنوان یک آرمان گرای ساده لوح شروع به کار کرد که می خواست روح خود را بفروشد تا یک زن نجیب شود. پس از این که بیشتر اعضای خانواده اش توسط لنیسترها کشته شدند، سانسا به حقیقت اعتراف کرد.

این زن جوان از چندین تجربه وحشیانه جان سالم به در برد، اما به طرز تحسین برانگیزی از سختی های خود به عنوان انگیزه ای برای ادامه حرکت به جلو استفاده کرد. اندکی پس از بازگشت به وینترفل و جنگ برای خانه اش، سانسا ملکه شمال لقب گرفت.

7. آریا استارک (میسی ویلیامز)

ازآن جا که جهت او نمی توانست متفاوت از سانسا باشد، آریا استارک نیز در 59 قسمت از هشت فصل بازی تاج و تخت ظاهر شد. آریا برخلاف خواهرش، رفتاری پسرانه داشت که به او کمک می کرد تا از چنگ لنیسترها بگریزد. آریا در طول سفر پرفراز و نشیب خود قبل از تعلیم دیدن به عنوان مرد بی چهره با متحدان اصلی خود پیمان می بندد. او درنهایت پس از به قتل رساندن چند نام در لیست قتل های خود، با برخی از اعضای خانواده اش در وینترفل دیدار کرد. آریا در کمال تعجب به عنوان چهره ای که شاه شب را کشت، معرفی شد. در سرانجام سریال، آریا تصمیم گرفت که به سفری با قایق رهسپار شود و این گونه نقش او در سریال سرانجام یافت.

8. تیان گریجوی (آلفی آلن)

تیان گریجوی به خاطر وفاداری غیرقابل پیش بینی خود یکی از شخصیت های پیچیده در طول هشت فصل مجموعه بازی تاج و تخت بود. او که در ابتدا با راب استارک هم پیمان بود، با خیانت به او از حمله خانواده اش به شمال حمایت کرد. درپی دوران گروگانی شدن تیان در خانه رمزی بولتون، تیان تلاش کرد تا با نجات سانسا از خانه بولتون، خودش را نجات دهد. وی هم چنین سعی کرد قبل از کمک در نبرد وینترفل، که طی آن جنگ برای حفاظت از بران در مقابل شاه شب کشته شد، رابطه خود را با خواهرش یارا بهبود بخشد.

9. سمول تارلی (جان بردلی)

سمول تارلی به عنوان نزدیک ترین دوست جان در هر 8 فصل از سریال ظاهر شد. او قبل از شروع خطرناک ترین ماموریت ها، به عنوان یکی از نیروهای نگهبان شب فعالیت خود را شروع کرد. از آن جاکه سم غالبا در کنار جان بود، دستاوردهای قابل توجه خود از جمله ایجاد خانواده با گیلی و کسب تجربه مورد نیاز برای تبدیل شدن به استاد بزرگ را در اواخر سریال بدست آورد.

10. جورا مورمنت (این گلن)

گرچه جورا مورمنت شخصیتی اصلی در بازی تاج و تخت به حساب نمی آمد، اما این شخصیت در تمام فصل ها حضور داشت. جورا در 52 قسمت حضور خود در درجه اول به دنریس خدمت می کرد. جورا که در بسکمک از صحنه ها، ملکه خود را نجات داده بود، برای مدت کوتاهی به دلیل ابتلا به تب سیاه مسئولیت خود را رها کرده بود. اما سمول تارلی او را از مرگ حتمی نجات داد. جورا توانست پیش از نبرد وینترفل، که محل مرگ غم انگیز او شد، با نیروهای دنریس متحد شود.

11. بران (جروم فلین)

بران در چند قسمت از هریک از فصل های بازی تاج و تخت حضور داشت. او اول در نقش یک شرخر وارد داستان شد و قبل از این که کار بیشتری در کینگز لندینگ به دست آورد، محافظ شخصی تیریون شد. بران علی رغم داشتن ارتباط با خاندان لنیستر، نقشی بیش از یک وحشی داشت. زمانی که برن استارک به عنوان حاکم جدید هفت اقلیم انتخاب شد، به دلیل هم پیمانی با تیریون، لرد هایگاردن و استاد سکه شد.

12. لرد واریس (کنلت هیل)

واریس علی رغم عدم فعالیت بدنی در جنگ پنج اقلیم، یکی از اعضای اصلی درگیری براساس اطلاعاتش بود. در حالی که واریس به عنوان استاد زمزمه (Master of Whisper) در شورای کوچک خدمت می کرد، پایان از کینگز لندینگ فرار کرد. او هم چنان یکی از حامیان اصلی دنریس بود و تا زمان حمله به کینگز لندینگ به او خدمت می کرد. واریس به دلیل نگرانی هایش در مورد سلامت عقل دنریس، در فصل آخر بازی تاج و تخت به جرم خیانت اعدام شد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 830

به "12 بازیگر که در هر 8 فصل بازی تاج و تخت حضور داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 بازیگر که در هر 8 فصل بازی تاج و تخت حضور داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید