آشنایی با رستوران خونه، فضایی گرم در رستوران سام درخشانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، در این بخش قصد داریم که در خصوص رستوران خونه صحبت کنیم. اینجا، رستوران سام درخشانی، بازیگر معروف و پرطرفدار سینما و تلویزیون می باشد. این رستوران به علت فضای گرم و صمیمانه اش و بعلاوه به خاطر غذاهای ساده و سنتی که سرو می نماید، هواداران بسیاری پیدا نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با رستوران خونه سام درخشانی، از مجذوب کننده ترین رستوران های تهران آشنا شوید.

آشنایی با رستوران خونه، فضایی گرم در رستوران سام درخشانی

رستوران خونه سام درخشانی، فضایی دنج و صمیمی

ایده اولیه این رستوران، فکر یکی از نویسندگان و کارگردانان جوان کشورمان به نام آروند دشت آرا بوده است. این ایده با همراهی و سلیقه سام درخشانی به حقیقت پیوست و فضایی گرم و دلنشین شبیه به خانه های قدیمی ایجاد شد. وقتی به این رستوران نزدیک می شوید، دیواره های چوبی آن در کنار پنجره های آبی رنگ، یک حس نوستالژیک و زیبا در شما زنده می گردد.در کنار هریک از پنجره های آبی، گلدان های گلی زیبایی دیده می گردد. از همان گلدان هایی که در حیاط خانه های قدیمی و در کنار حوض ها دیده اید. در کنار ورودی این رستوران، تابلویی را مشاهده می کنید که بر روی آن نوشته شده: نهار رو بیرون نخورین بیاین خونه و این یکی از تاثیرگذارترین و دلنشین ترین جمله هاییست که می توان برای دعوت از مهمانان به کار برد.

فضای رستوران

فضای داخلی رستوران سام درخشانی نیز مانند ایده آن، یک فضای گرم و صمیمیاست. در اولین لحظه ورود به رستوران، بوی غذاهای خوشمزه خانگی، حس ورود به خانه را در شما ایجاد خواهد نمود. دکوراسیون و وسایل به کار برده شده در این فضا، شما را به یاد خانه های ساده و قدیمی گذشته می اندازد. میز و صندلی های چوبی با پارچه های گل گلی، پرده های ساده چهارخانه، پنجره ها و طاقچه های آبی رنگ و گلدان های زیبایی که در گوشه و کنار دیده می شوند، فضایی شبیه به خانه های ایرانی را به وجود آورده اند. وسایل قدیمی تزیینی در کنار نور آباژوهای قدیمی نیز به بازسازی این محیط، یاری بیشتری می کنند. این فضا شما را به گذشته ای نه چندان دور می برد. وسایل تزیینی را که در رستوران خونه استفاده شده، امروزه کمتر می توان دید. شاید فقط در فروشگاه های عتیقه فروشی یا خانه های قدیمی و لابلای وسایل مادربزرگ ها بتوان آن ها را پیدا کرد. کف چوبی رستوران با فرش های هندسی قشقایی پر شده و میزها نیز با رومیزی های سوزن دوزی شده پوشیده شده است. در رستوران خونه، همه چیز به همین سادگی و زیبایی است و اثری از زرق و برق رستوران های لوکس در آن دیده نمی گردد. این رستوران فضایی متفاوت با دیگر رستوران های تهران دارد.

منوی رستوران

در انتهای سالن غذاخوری، آشپزخانه رستوران واقع شده است. جایی که غذاهایی سالم با مواد اولیه تازه تهیه می شوند. رستوران سام درخشانی دارای یک منوی بلند و طولانی با غذاهای عجیب و غریب نیست. منوی این رستوران شامل تعداد محدودی غذاست که از روز قبل نوشته می گردد و مواد اولیه آن نیز همان روز صبح از بازار تهیه می گردد. به تازگی غذاهای این رستوران از ویژگی های مهم آن محسوب می گردد. تمام غذاهای منو، غذاهای سنتی ایرانی هستند که شاید امروزه کمتر در خانه های ایرانی تهیه و سرو می شوند، اما در این رستوران و با سرآشپز ماهر و مهربان آن، این غذاها با وسواس و دقت بالایی تهیه می گردند. این غذاهای خوشمزه به همراه مخلفاتی کاملا ایرانی مانند سالاد شیرازی در ظرف های چینی گل سرخی برای مهمانان سرو می گردند. نوشیدنی های این رستوران نیز ایرانی هستند. مشتریان این رستوران می توانند انواع عرقیات خوش طعم و خوش عطر ایرانی را در کنار غذای خود نوش جان کنند. غذا خوردن در این رستوران، همان حس راحت خانه را برای شما به همراه دارد. در این جا از تشریفات و تعارفات معمول رستوران های مدرن و شیک خبری نیست. کارکنان رستوران به همان سادگی فضای رستوران با شما برخورد می کنند و حتی گاهی به گپ و مصاحبه با شما نیز می پردازند. اگر علاقه مند به غذاهای ساده خانگی و فضای نوستالژیک خانه های قدیمی هستید، حتما سری به رستوران خونه بزنید. این رستوران در ضلع شمال غربی پارک آب و آتش در شهر تهران و در مجموعه رستوران های گپ واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1497

به "آشنایی با رستوران خونه، فضایی گرم در رستوران سام درخشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رستوران خونه، فضایی گرم در رستوران سام درخشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید