شروع نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین شروع شد.

شروع نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین پایتخت اتریش شروع شد.

این نشست قرار بود ساعت 19:30 به وقت وین برگزار گردد که برای انجام رایزنی های بیشتر با حدود 45 دقیقه تاخیر در ساعت 20:15 به وقت وین برگزار گردید.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارد و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز ریاست هیأت ایرانی در نشست مزبور را عهده دار است.

قرار است پس از این نشست هیأت ها برای مشورت ها و تصمیم گیری های بیشتر به پایتخت ها مراجعت نمایند.

عراقچی امروز پیش از نشست مزبور در گفت وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این که همه هیأت ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد، گفت: اختلافات به نقطه ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد، ولی به هر حال جزییات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت گردد.

وی همچنین اعلام کرد: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان اجرا شده داشته باشیم. همه هیأت ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت ها برای مشورت های بیشتر و تصمیم گیری های بیشتر در مورد مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد. امروز یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از آن هیأت ها به پایتخت های خودشان مراجعه خواهند کرد.

به گزارش فارس، امروز همچنین نشست دوجانبه ای با حضور روسای هیأت های ایران و روسیه در وین برگزار گردید.

معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه دهم خرداد ماه نیز در اظهاراتی با بیان این که پیشرفت های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم، گفت: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به خاتمه برسد.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این گفت وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد. نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و مقرر شد روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه 26 فروردین برگزار و مقرر شد که نشست های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام روز شنبه 28 فروردین ماه در وین برگزار گردید و در این چند روز رایزنی ها در سطوح کارشناسی و کارگروه ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه شنبه 31 فروردین ماه در وین برگزار و هیأت های توافق کردند که دوباره گفت وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار گردید و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت های ایران و 1+4 در جلسه ای دوباره گردهم آمدند و بعد از آن به پایتخت ها برگشتند و مقرر شد دور جدید نشست روز آدینه 17 اردیبهشت ماه برگزار گردد که این نشست نیز برگزار گردید و 29 اردیبهشت ماه نیز مجدد کمیسیون تشکیل جلسه داد و توافق کردند به پایتخت ها بازگشته و پس از آن چهارم خرداد ماه در وین دوباره مذاکرات از سر گرفته شد که تا به امروز ادامه دارد و قرار است بعد از نشست امروز هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت هایشان مراجعت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 967

به "شروع نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید