پمپئو: با اروپا بر سر ایران اختلاف داریم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران پیروز بوده است.

پمپئو: با اروپا بر سر ایران اختلاف داریم

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری فارس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک مصاحبه مجازی مدعی شد که کارزار فشار حداکثری علیه ایران پیروز بوده است.

پامپئو به به اختلافات ادعایی آمریکا با اروپا بر سر ایران اشاره نمود و گفت: تردیدی وجود ندارد که کارزار فشار حداکثری علیه ایران پیروزیت آمیز بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به توافقی بهتر -به زعم او- مجاب خواهد نمود.

در حالی که بیش از 2 سال از این وعده می گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه های مختلف در آمریکا آماج نقدها قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی مورد تنش ها با این کشور و جدا کردن راستا آمریکا از متحدانش متهم نموده اند.

مایک پامپئو در مصاحبه روز پنجشنبه ایران را به نقض تعهداتش در برجام متهم کرد. او گفت: ایرانی ها انتخاب نموده اند که تعهداتشان در برجام را نقض نمایند.

پامپئو شب گذشته با نقل اظهاراتی از رئیس جمهور پیشین این کشور گفت که هیچ کشوری نمی تواند مانع بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران گردد.

پامپئو این جمله را از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نقل کرد: اگر در هر زمانی ایالات متحده معتقد باشد که ایران به تعهداتش پایبند نبوده است، هیچ کشور دیگری نمی تواند این توانایی را از ما برای بازگرداندن اتوماتیک تحریم های چندجانبه [سازمان ملل علیه ایران] سلب کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به کوشش کشورش در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اشاره نمود.

او گفت: ما به همه کشورهای عضو شورای امنیت تأکید نموده ایم که تحریم های تسلیحاتی ایران باید تمدید شوند. این مسئله فقط به امنیت آمریکا مربوط نیست، بلکه به امنیت اروپا هم مربوط می گردد.

منابع دیپلماتیک به مجله فارین پالیسی گفته اند این قطعنامه از شانس اندکی برای تصویب در میان 15 عضو شورای امنیت برخوردار است.

یک دیپلمات غربی به این نشریه گفت که این قطعنامه ممکن است حتی در کسب 9 رأی لازم برای وادار کردن روسیه یا چین به استفاده از حق وتو هم ناکام بماند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواهان منع فروش، عرضه یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط از سوی ایران است. این قطعنامه همچنین کشورها را از فروش، عرضه، یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط به ایران، مگر در صورت موافقت کمیته ای در شورای امنیت منع می نماید.

یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیازمند موافقت دست کم 9 عضو، بدون وتو از سوی هر یک از 5 عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 406

به "پمپئو: با اروپا بر سر ایران اختلاف داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: با اروپا بر سر ایران اختلاف داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید