شما به این سوال پاسخ دادید:امکان گفتگوی ایران و آمریکا چقدر احتمال دارد؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کاربران خبرگزاری خبرنگاران در یک نظرخواهی درباره شرایط گفتگوی ایران و آمریکا بحث و گفتگو کردند.

شما به این سوال پاسخ دادید:امکان گفتگوی ایران و آمریکا چقدر احتمال دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روز سه شنبه نشست تخصصی کمیسیون برجام در وین برگزار گردید. دوطرف با تشکیل دوکارگروه یکی برای لغو تحریم ها از سوی آمریکا و دیگری برای بازگشت ایران به تعهدات برجام به آنالیز این مهم پرداختند. عراقچی تاکید نموده است که مذاکره ای غیر مستقیم و مستقیم بین ایران و امریکا شکل نگرفته است و تنها کشورهای 1+4 نظرات دو کارگروه و پیشنهاد دو کشور را روز آدینه به کمسیون برجام ارجاع خواهند داد و طبق آن نتیجه این نشست معین می گردد.

پیش از آغاز نشست روز سه شنبه امریکا از تبادل نظرهای غیر مستقم با ایران به وسیله میانجیگران خبر داده بود و جواد ظریف هم اعلام نموده بود که هیچ تبادل نظری مستقیمی صورت نخواهد گرفت. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفتهه بود که ما تبادل نظرهای غیر مستقیم را سازنده می دانیم و اگر همانطور که پیشبینی نموده ایم نتیجه مطلوب داشت تبادل نظری مستقیم را هم آنالیز خواهیم کرد.

در چنین فضایی با توجه به سیاست های دولت آمریکا، امکان تبادل نظری طرفین با چه شرایطی و محورهایی محتمل است و موفقیت ان چقدر است.این سوالی بود که ما روز یکشنبه 15 فروردین از کاربران خبرنگاران پرسیدیم و شما پاسخ دادید:

کاربری با نام آری با تاکید بر مساله تحریم ها و فشار مالی به اقشار مردم نوشت: جهانی اکنون ، جهانی تعامل است . پس باید نرمش قهرمانانه اجرایی گردد. مردم ما سخت تحت فشار مالیند.

مخاطب بی نام دیگری در پاسخ به کامنت بالا نوشت: به نظرم دیدگاه رهبری مبتنی بر نرمش قهرمانانه اگر ملاک باشه خیلی خوبه

کاربر بی نام دیگری با اشاره به تعهدات برجامی ایران مبنی بر افزایش غنی سازی در پاسخ به کامنت های بالا نوشت: اگر ایران شرایط برجام را بی کم کاست اجرا نموده بود الان انتظار بازگشت بی قید وشرط امریکا به برجام انتظار معقولی بود ولی ایران هم زد زیر برجام وغنی سازی را بیشتر کرد.بنابراین راه دیگری غیر از آغاز باز گشت گام به گام هر دو طرف به برجام وجود ندارد.

مخاطب بی نام دیگری در پاسخ به بحث بالا نوشت: ربطی به نرمش قهرمانانه 2 نداره.نزدیک انتخابات هست و آمریکا برای تقویت گروههای متمایل به غرب و نیز بازگرداندن ایران به تعهداتش حالا نمایش بازگشت به برجام راه انداخته. تا دوماه پیش میگفتن که اول باید ایران برگرده و بعد سکویی بشه برای توافق کامل تر ولی حالا از این موضع عقب نشینی کردند.اینها میخوان یه فبرصت سه ماهه دیگه از ایران بگیرند .ضمناً منتظر تصمیمات کنگره آمریکا برای برجام باشید .چیزی که بایدن برای چانه زنی و عدم بازگشت به برجام به آن احتیاج خواهد داشت.

حسنعلی نوشت: به نظرم امکان تبادل نظر مثل همواره هست ولی باید توجه کرد که تیم فعلی امریکا حرفه ای و مجرب هستند و تیم ما هم حرفه ای است،خیلی باید مراقب این تیم باشد تا مثل گذشته بتواند امتیازات خوبی از آنها بدست آورد.

کاربر بی نامی در پاسخ به کامنت حسنعلی نوشت: کدوم امتیاز را ما در برجام قبلی گرفتیم لطفا بازگو کنید

مخاطب بی نام دیگری در پاسخ به کامنت بالا که به امتیازها اشاره نموده نوشت: به نظرت پولی که از امریکا گرفتیم یا افزایش فروش نفت و بازگشت شرکتهای خارجی و خرید چند فروند هواپیمای نو و کشتیرانی و بیمه و سایر موراد اهمیتی نداشت که دنبال موارد میگردی اگر چشم حقیقت بین داشتی خوب متوجه میشدید ولی حیف.

بی نام دیگری در پاسخ به کامنت کاربری که به دنبال پیدا کردن امتیاز از برجام بود نوشت: دوستی که پرسیدند چه امتیازی از برجام گرفتیم (با فرض اینکه هیچ امتیاز مالی نگرفته باشیم که قطعاً گرفتیم): 5 سال قبل، پرونده ما در شورای امنیت سازمان ملل و امکان حمله قریب الوقوع قدرت های غربی به ما و تماشا کردن روسیه و چین! همه جهان یک طرف، ما یک طرف! کرونایی هم نبود که قدرت های غربی رو درگیر و ذلیل و طوری از لحاظ مالی زمین گیر بکنه که حالا حالاها نتونند از جاشون بلند شن. ما هم اینی نبودیم که الان هستیم! ولی الان، بعد از این مدت و حفظ هوشمندانه برجام در همین سطح: آمریکا از سایه سری ترامپ کاملاً منزویه و با درگیر شدن با چین به نفع ما عمل نموده، که این رویه رو شکر خدا دولت بایدن هم داره ادامه می ده و نه فقط با چین که برخلاف ترامپ داره با روسیه هم بر سر مسائلی مثل اوکراین و انتخابات آمریکا سرشاخ می شه! و ما هم در این چند سال این فرصت رو داشتیم که با آزمایش پهپادها و موشک هایی که در همین مدت به پختگی و تأثیرگذاری بالایی رسیدند زهرچشمی از آمریکا و غربی بگیریم. و به دلیل همین شرایط الان ما می تونیم از موضع برتر با قدرت های غربی مذاکره بکنیم، البته اگه مسئولین بذارن!

شما می توانید برای شرکت در این بحث به این مراجعه کنید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 887

به "شما به این سوال پاسخ دادید:امکان گفتگوی ایران و آمریکا چقدر احتمال دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما به این سوال پاسخ دادید:امکان گفتگوی ایران و آمریکا چقدر احتمال دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید