اجازه پلمب ساختمان کلینیک سینا را نداشتیم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، شهردار تهران گفت: در موضوع ساختمان کلینیک سینا علی رغم صدور 4 اخطار و ورود دستگاه قضا اجازه پلمب وجود نداشت

اجازه پلمب ساختمان کلینیک سینا را نداشتیم

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، پیروز حناچی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش آتش سوزی در ساختمان کلینیک سینا اظهار کرد: در همان ساعات اولیه حریق در محل حضور پیدا کردم که در آن موقع عملیات اطفاء شروع شده بود. متأسفانه در این اتفاقات طبقات چهارم و پنجم تعدادی از کادر درمانی فوت کردند.

وی در ادامه با اشاره به اجباری شدن مقررات ملی ساختمان کشور از سال 1376، گفت: با وجود اجرای این قانون، خلائی در آن وجود دارد و آن این که در سال 1334 و در قانون شهرداری ها به مطب پزشکان اجازه حضور در فضاهای مسکونی داده شده که این موضوع در زمانی مطرح شده بود که بیشتر خانه ها در تهران ویلایی بود و اجازه تبدیل یک اتاق به مطب داده شده است.

شهردار تهران اضافه نمود: پس از مدتی به پلاک های مسکونی دارای سرانجام کار مجوز داده شد که کلینیک ایجاد نمایند و این ساختمان نیز از این جمله است. بعد از دریافت مجوز کلینیک، این ساختمان فضای بام آن را نیز تغییر داد.

حناچی توضیح داد: دیوان عدالت اداری در مورد استفاده از املاک مسکونی برای مطب های پزشکی رأی داده که این رأی هم محکم است و این یکی از مسائل ما است.

وی ادامه داد: لایحه ای را برای حل این مسائل قانونی به کمیسیون لوایح دولت برده ایم و یکی از راه هایی که باید تعقیب گردد موضوع بیمه اجباری برای ساختمان های خاص در شهر تهران است که باعث می گردد بعضی از مقررات ملی ساختمان بهتر اجرا گردد. به نظر می رسد در شرایط موجود سیستم اجباری بیمه برای این ساختمان ها مؤثر باشد که براساس آن در صورتی که مالک به اخطارهای آتش نشانی توجه نکند در زمان بروز حادثه خسارتی پرداخت نمی گردد.

حناچی با اشاره به این مطلب که ساختمان کلینیک سینا رأی کمیسیون ماده 100 نیز داشته بیان کرد: 40 درصد پلاک های شهر تهران پس از انقلاب نوسازی شدند و بخش عمده ای از آنها به درستی استفاده شوند جای نگرانی وجود ندارد اما در قوانین تعارضاتی وجود دارد که به استفاده غیرمتناسب از ساختمان های مسکونی می توان اشاره نمود.

وی ادامه داد: کلینیک سینا مهر شمیران تا پیش از بروز حادثه اخطار دریافت نموده بود و سیستم قضایی نیز به موضوع ورود نموده اما اجازه پلمب وجود نداشت.

شهردار تهران با بیان این که در ارتباط با موضوع حریق کلینیک سینا مراجع قضایی ورود کردند، گفت: این ساختمان با وجود 4 اخطار ناایمن بودن باید اقدامات بعدی برایش توسط دستگاه های ذی ربط انجام می شد. امیدواریم و کوشش خواهیم کرد این اصلاح قوانین در بحث ناایمنی ساختمان ها انجام گردد و این کار را به وسیله نمایندگان مجلس تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 359

به "اجازه پلمب ساختمان کلینیک سینا را نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه پلمب ساختمان کلینیک سینا را نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید