برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل آمادگی داریم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیرکل بورس و اموردانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور های مختلف، این آمادگی را داریم که در صورت درخواست دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنان را به دانشگاه های داخل منتقل کنیم.

برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل آمادگی داریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران،، نشست مجازی رایزنان علمی ایران در خارج از کشور با حضور دکتر سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، دکتر حاجی زاده مدیرکل بورس و اموردانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، دکتر فریدون رایزن علمی ایران در مالزی، دکتر قربانی رایزن علمی ایران در اروپا و دکتر نجفی رایزن علمی ایران در روسیه برگزار گردید.

دکتر ابراهیم حاجی زاده در این تبادل نظری اینترنتی گفت: رایزنان علمی ایران در کشور های مختلف در شرایط کرونا وظیفه سنگینی را برای حل مسائل دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده های آنان در تماس بودند.

در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی اختصاص یافت.

مدیرکل بورس و اموردانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثر گذاری آن در ارتباطات و تعاملات علمی و آموزشی احتیاج هست توضیح وظایف رایزن های علمی بازنگری و باز تعریف گردد.

وی تاکید نمود: تعامل خوب رایزن های علمی و اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های خارج کشور می تواند هم افزایی بسیار موثری در انجام امور بین الملل داشته باشد.

دکتر حاجی زاده گفت: بورس های مشترک دولت های خارجی با جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای ارتقاء و همکاری های علمی و فناوری دو جانبه فراهم خواهد نمود.

دکتر سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این نشست مجازی، با توجه به شرایط مناسب ایران در مدیریت شرایط کرونا و مکاتباتی که دانشگاه های ایرانی با دانشگاه های طرف خارجی خود داشته اند إبراز امیدواری کرد که شکل جدیدی از همکاری های علمی بین المللی به ویژه در فضای مجازی صورت پذیرد و از فرصت پیش رو نهایت بهره مندی برای تقویت همکاری های علمی با طرف های خارجی به عمل آید.

در ادامه این نشست دکتر فریدون، رایزن علمی ایران در مالزی تاکید نمود: با توجه به شرایط جدید باید ماموریت های رایزنان علمی باز تعریف گردد و موضوعاتی مانند انتقال علم و فناوری محور فعالیت ها مشخص گردد.

وی اضافه نمود: ظرفیت های مناسبی برای همکاری های علمی در جنوب شرق آسیا واقع شده است و سازمان امور دانشجویان و مرکز علمی و بین المللی وزارت علوم می توانند با تکیه بر تجربیات گذشته نوع جدیدی از همکاری های علمی و تبادل دانشجویان را باز تعریف نمایند.

دکتر نجفی رایزن علمی ایران در روسیه نیز در این ارتباط گفت: اتحادیه دانشگاه های خزر فرصت مناسبی برای همکاری دانشگاه های ایران با روسیه و سایر کشور های شمالی ایران است و تشکیل اتحادیه دانشگاه های برتر ایران و روسیه می تواند قدم دیگری در این زمینه باشد.

وی تاکید نمود: گنجاندن زمینه های علمی در تفاهم نامه های رسمی و مفاد مصوبات کمیسیون های مشترک ایران و کشور های روسیه و سایر همسایگان شمالی می توانتد در سرعت و تعمیق همکاری ها با این کشور ها بسیار موثر باشد.

دکتر قربانی، رایزن علمی ایران در اروپا در این تبادل نظر گفت: شیوع کرونا یک فرصت و زمینه برای همکاری های علمی ایران و کشور های اروپایی در موضوع سلامت و بهداشت را ایجاد نموده است که باید از آن استفاده کنیم.

وی تاکید نمود: در شرایط کنونی باید همکاری علمی در رشته های علوم انسانی و بین رشته ای و رشته هایی که احتیاج به آزمایشگاه ندارند را به شکل غیرحضوری گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 281

به "برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل آمادگی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل آمادگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید