خبرنگاران تشکلات کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری 40 درصد رشد کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان در سال گذشته نسبت به سال 97 از رشد 40 درصدی برخوردار شده است که این مهم در پیشبرد بهتر برنامه های حوزه کارگری نقش موثری داشته است.

خبرنگاران تشکلات کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری 40 درصد رشد کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

حفیظ الله فاضلی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل جامعه کارگری استان که با حضور نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: رمز موفقیت جامعه کارگری اتحاد بین تشکل های کارگری است و این مهم در استان به خوبی محقق شده است.

وی، از کاهش اختلافات بین جامعه کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: با ساماندهی هیات های سازش و نظارت دقیق بر روابط بین کارگر و کارفرما میزان شکایت های این حوزه کاهش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته 64 درصد اعتراضات در هیات های حل اختلاف و 72 درصد اعتراضات به آراء دیوان عدالت کاهش یافت و نقض آراء از سوی دیوان به سه درصد رسید.

به گفته فاضلی، طی 2 سال اخیر اعتراضات، تجمعات و تحصن جامعه کارگری در استان 55 درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 85 درصد جمعیت استان از خدمات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره مند هستند.

فاضلی، همچنین از ساماندهی بیش از 21 هزار کارگر ساختمانی در استان خبر داد و گفت: تا به امروز به بیش از سه هزار نفر از این کارگران آموزش ایمنی و قانون کار آموزش داده شده است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز جامعه کارگری یکی از مهمترین اقشار کشور در تقویت چرخه اقتصاد است.

احمد راستینه افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان در حوزه کشاورزی، دامداری و باغداری می طلبد تا با ساماندهی نیروی کار در این بخش، در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بهره گیری لازم شود.

وی، ایجاد یک شبکه یکپارچه و سازماندهی شده در جهت شناسنامه کارگران ساختمانی استان را خواستار شد و گفت: انجمن صنفی در جهت شناسنامه کردن کارگران ساختمانی در جهت خدمات بهتر به این کارگران تلاش کند.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 979 هزار نفر است.

جمعیتی کارگری این استان بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده 100 هزار نفر اعلام شده است.

این افراد به همراه خانواده های خود جمعیت 450 هزار نفری جامعه کارگری استان را شکل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 374

به "خبرنگاران تشکلات کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری 40 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشکلات کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری 40 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید