خبرنگاران درخواست آلمان از دولت وفاق ملی لیبی برای توافق آتش بس با حفتر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران - خبرنگاران - انگلا مرکل صدراعظم آلمان شامگاه پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با رییس دولت وفاق ملی لیبی، از وی خواست با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی توافق آتش بس را امضا کند.

خبرنگاران درخواست آلمان از دولت وفاق ملی لیبی برای توافق آتش بس با حفتر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، تماس تلفنی مرکل و فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی، یک روز پس از ملاقات وی با حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی در برلین انجام می گردد.

مرکل همچنین خواهان توقف فوری درگیری ها در این کشور شد.

آخرین تحولات سیاسی و نظامی جاری در لیبی نیز از مهم ترین مباحث مورد بحث مرکل و السراج بوده است.

صدراعظم آلمان روز سه شنبه در ملاقات با حفتر گفته بود که راه حل حل و فصل درگیری لیبی، سیاسی است، به همین خاطر بر لزوم برقراری آتش بس و حصول پیشرفت در فرایند سیاسی تأکید نموده بود.

حفتر روز دوشنبه این هفته نیز به دعوت رسمی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به پاریس رفت و با وی در کاخ الیزه ملاقات کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری فرانسه، مهم ترین مذاکرات حفتر و مکرون در این ملاقات به موضوع نفت و دخالت کشورهای خارجی در لیبی اختصاص داشت.

ملاقات حفتر و مرکل درحالی صورت می گیرد که برلین 29 دی ماه نیز میزبان نشست بین المللی درباره لیبی بود و فرماندهان نظامی جناح های رقیب در این کشور تصمیم داشتند تحت نظر سازمان ملل آتش بس را میان خود برقرار نمایند که این نشست نیز با اتهام طرفین به نقض آتش بس راه به جایی نبرد.

طرف های درگیر در لیبی 22 دی ماه نیز پذیرفته بودند که درگیری های نظامی را متوقف نمایند و قرار شد برای رسمیت بخشیدن به این آتش بس، یک توافقنامه رسمی در مسکو امضا نمایند که این مسأله با مخالفت حفتر اجرایی نشد.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر القذافی دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به رو است.

این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد و این دولت ها شامل دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می گردد و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت به فرماندهی ژنرال حفتر در شرق لیبی که نخست وزیر آن عبدالله الثنی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 130

به "خبرنگاران درخواست آلمان از دولت وفاق ملی لیبی برای توافق آتش بس با حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست آلمان از دولت وفاق ملی لیبی برای توافق آتش بس با حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید