خرید مغازه در کدام پاساژهای تهران سود بیشتری دارد؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خرید مغازه یکی از اولین مراحلی است که برای آغاز کسب و کار در نظر گرفته می شود. انتخاب یک مکان مناسب با ویژگی های شغلی شما به احتمال زیاد کمی پیچیده خواهد بود؛ اما سخت گیر بودن و توجه به همه جوانب این کار، در آینده شغلی شما مؤثر است.

خرید مغازه در کدام پاساژهای تهران سود بیشتری دارد؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

خرید ملک تجاری را می توان مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری دانست. این نوع سرمایه گذاری اگر با توجه به نکات و بررسی های لازم انجام شود، همواره سودمند خواهد بود. همان طور که می دانید؛ املاک تجاری با قیمتی بیشتر از املاک مسکونی معامله می شوند و به همان نسبت سود خرید و سرمایه گذاری در یک ملاک تجاری نیز بیشتر از یک ملک مسکونی است.

سودمندتر بودن سرمایه گذاری در یک ملک تجاری نسبت به ملک مسکونی پنج دلیل عمده دارد:

1- در این نوع سرمایه گذاری، در کوتاه مدت می توانید به سود موردنظرتان یا حداقل نیمی از آن دست یابید.

2- املاک تجاری همواره دارای متقاضیان بسیاری برای خرید و اجاره ملک هستند. بنابراین برای واگذاری ملک با هدف فروش یا اجاره با مسئله ای روبرو نخواهید شد.

3- از دیگر دلایلی که سرمایه گذاری و خرید یک ملک تجاری اولویت بالاتری از ملک مسکونی دارد، این است که جابجایی سند و عقد قرارداد فروش یا اجاره وابسته به زمان یا فصل خاصی نیست.

4- در املاک تجاری به دلیل ارزش بالای ملک، نوسانات قیمت به مراتب کمتر از املاک مسکونی است.

5- املاک مسکونی با گذشت زمان فرسوده شده و ارزش ملک از بین می رود. در این موارد هنگام فروش، فقط ارزش زمین محاسبه خواهد شد؛ اما در املاک تجاری، گذشت زمان سبب شناخته تر شدن و افزایش محبوبیت ملک تجاری می شود.

بنابراین در یک ملک تجاری شما همواره کنترل صد در صد سرمایه را در دست خواهید داشت. اگر هدف شما برای خرید یک ملک، فقط سرمایه گذاری مطمئن و ورود به بازار ملک و مستغلات است، خرید ملک تجاری را به شما توصیه می کنیم.

در حقیقت خرید ملک تجاری با هر هدفی، به دانش خاصی نیاز ندارد؛ اما شناخت برخی نکات و آگاهی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد، یک انتخاب درست و معقول را به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر تعداد افرادی که متقاضی اجاره یا خرید مغازه در تهران به ویژه خرید یک مغازه در پاساژهای تهران هستند، رو به افزایش است. این افراد به طور کلی به 3 گروه تقسیم می شوند:

1- افرادی که دارای یک شغل اداری بوده و با تهیه بودجه ای مناسب قصد خرید مغازه و شروع یک کسب و کار جدید را دارند.

2- افرادی که در شهرهای دیگر مشغول فعالیت تجاری هستند و قصد مهاجرت به تهران و افزایش مشتریان خود و در نهایت کسب سود بیشتر دارند.

3- افرادی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش سرمایه خود، برای خرید مغازه ای در تهران اقدام می کنند.

تقاضای بالا برای اجاره و خرید مغازه در تهران، سبب افزایش ساخت و ساز املاک تجاری با متراژ و موقعیت مکانی مختلف شده است. به همین دلیل گستره انتخاب یک مغازه مناسب با ویژگی های شغلی شما در تهران بسیار وسیع است. یکی از گزینه هایی که سودی تضمین شده برای شما به ارمغان می آورد، خرید مغازه در پاساژها و مراکز خرید بزرگ و شناخته شده تهران خواهد بود.

به احتمال زیاد تعریف صحیح مغازه، ملک تجاری و پاساژ یا مرکز خرید را می دانید؛

مغازه، یک مکان با فعالیت تجاری بوده که به طور مستقل حداقل یک ورودی به خیابان یا مرکز خرید دارد. داخل مغازه ها از خیابان یا محلی که در آن واقع شده اند، به طور کامل دیده می شود. مغازه ها حق دارند از تابلو یا بنر بزرگ تبلیغاتی برای صنف خود استفاده کنند.

ملک تجاری، اغلب متراژی بزرگ تر از مغازه دارد. املاک تجاری لزوما در طبقه همکف قرار ندارند و احتمال دارد یک ورودی مستقل به خیابان، یا یک ورودی مشترک با سایر واحدهای تجاری داشته باشد.

پاساژ یا مرکز خرید، دارای چندین مغازه و ملک تجاری است که با یکدیگر هم صنف بوده یا فعالیت های تجاری مختلفی دارند. بیشتر پاساژها دارای امکانات تفریحی و رفاهی نیز هستند.

انتخاب مغازه در یک مرکز خرید بزرگ یا یک پاساژ معروف که بورس نوع خاصی از کالا یا خدمات است، سبب افزایش فروش و سود حاصل از آن می شود. به همین دلیل واحدهای تجاری بسیاری در پاساژها آماده فروش هستند. البته ناگفته نماند اگر مغازه منتخب شما دارای همه امکانات و امتیازات یک مغازه خوب باشد، برای خرید آن باید مبلغ بسیاری بالایی بپردازید.

خرید مغازه در پاساژ یا مراکز خرید بزرگ، چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای خرید مغازه در یک پاساژ شناخته شده کم نیستند. یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان به آن اشاره کرد؛ امکانات پاساژها نسبت به سایر مغازه هایی است که در خیابان واقع شده است. وجود پارکینگ و دیگر امکانات تفریحی و رفاهی مانند زمین بازی بچه ها، سینما، رستوران ها و فست فود ها، آسانسور و پله برقی، سرویس بهداشتی و… از جمله موارد مهمی هستند که جمعیت بسیار زیادی را به حضور در پاساژها ترغیب می کند.

مزیت دیگر این پاساژها و مراکز خرید، نور مناسب در شب و امنیت بیشتری محیط داخلی پاساژ نسبت به خیابان ها است. همچنین تهویه مناسب و دمای مطلوب داخل پاساژها و مراکز خرید به ویژه در فصول سرد، از مزایای خرید مغازه در این اماکن محسوب می شود. مغازه های موجود در پاساژ به دلیل دور بودن از آلودگی صوتی خیابان های اصلی، ظاهر آراسته تر مغازه ها و فضای داخلی زیباتر مرکز خرید، می توانند سبب جذب مخاطبان و کسب سود بیشتر شوند.

با وجود همه مزیت های ذکر شده، معایبی نیز برای خرید یک مغازه در پاساژ وجود دارد؛ یکی از این معایب، فروش و سود کمتر برخی مغازه ها در یک پاساژ بزرگ است. اگر مغازه منتخب شما در طبقات فوقانی یک مرکز خرید فاقد آسانسور و پله برقی واقع شده باشد، بدون شک سود حاصل از فروش کالا بسیار کمتر از مغازه مشابه در طبقه همکف خواهد بود.

همچنین همه پاساژها و مراکز خرید در زمان معینی از روز فعالیت خود را شروع می کنند و در ساعت تعیینی نیز پاساژ تعطیل می شود. بنابراین امکان فعالیت بیشتر از بازه زمانی تعیین شده برای کسبه وجود ندارد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که امکان دارد زمان خرید با آن روبرو شوید، ملکیت مغازه است. برای بیشتر مغازه هایی که در مراکز خرید و پاساژها قرار دارند، فقط برای خرید سرقفلی می توانید اقدام کنید. در این صورت برای فعالیت تجاری خود همواره به جلب رضایت مالک اصلی مغازه نیاز خواهید داشت.

در انتخاب یک مغازه در پاساژ یا مرکز خرید، توجه به چه نکاتی مهم است؟

قیمت

با شناخت منطقه و آگاهی از قیمت روز خرید مغازه در تهران، می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. قیمت خرید مغازه هایی با امکانات مناسب و موقعیت مکانی مطلوب در پاساژهای شناخته شده و پر تردد تهران، بسیار بالا است. گرچه سود بیشتری از خرید چنین مغازه هایی در انتظار شما است؛ اما به بودجه بیشتری برای چنین سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت.

موقعیت مکانی

علاوه بر موقعیت مکانی پاساژ باید به موقعیت قرار دریافت مغازه مورد نظر خود در آن نیز توجه کنید. مسلما همه مراکز خرید در تهران فعالیت تجاری یکسان و سود مشابهی ندارند. بررسی منطقه ای که پاساژ در آن واقع شده است از نظر جمعیت و تردد بسیار مهم است. همچنین در یک مرکز خرید، واحدهایی که در طبقات همکف و اول واقع شده اند، بیشتر در معرض دید مشتری بوده و علاوه بر قیمت بالاتر این مغازه ها، سود حاصل از فروش نیز در آن ها بیشتر خواهد بود. در یک پاساژ موقعیت قرارگیری مغازه به شکل زیر اولویت بندی می شود:

مغازه های طبقه همکف

مغازه های طبقه اول روبه روی پله برقی

مغازه های طبقه اول روبه روی آسانسور

مغازه های طبقه اول با محل قرار گیری نبش

مغازه های طبقه اول در راه روها

مغازه های طبقه زیر همکف

مغازه های طبقه اول واقع شده در کنج ها و گوشه ها

مغازه های طبقه دوم

مغازه های سایر طبقات فوقانی

متراژ

به طور کلی مغازه هایی با متراژ کوچک، برای فروش و اجاره متقاضیان بیشتری خواهند داشت. چنین مغازه هایی برای مشاغلی که کالاهایی کوچک عرضه می کنند مناسب تر است و برای شروع یک کسب و کار، سرمایه کمتری نیاز دارد. مغازه هایی که متراژ کمتر دارند قیمتی پایین تر داشته و هزینه های جانبی آن نیز نسبت به یک مغازه با متراژ بالا، کمتر خواهد بود.

امکانات

امکانات یک پاساژ در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد. یک مرکز خرید با امکاناتی مانند زمین بازی بچه ها و سینما یا رستوران و فست فود، جمعیت بیشتری را برای ورود به پاساژ ترغیب می کند. پارکینگ، آسانسور و پله برقی، وای فای رایگان و… از امکانات مناسب برای یک پاساژ محسوب می شود. در انتخاب یک مغازه در چنین پاساژی باید امکانات مغازه را نیز بررسی کنید.

دکور و ویترین، سیم کشی ها، تهویه مناسب، نور مغازه و… از جمله مواردی هستند که در بازدید های قبل از خرید باید ارزیابی شوند.

صنف کاری

در خرید یک مغازه در پاساژهای تهران باید به صنفی که قبل از شما در آن واحد تجاری فعالیت می کرده توجه کنید. در صورت پیروز بودن و شناخته شدن آن صنف می توانید با ادامه دادن همان فعالیت تجاری، بدون پرداخت هزینه های تبلیغات، مشتریان سابق آن صنف را برای کسب و کار خود حفظ کنید.

کدام پاساژها و مراکز خرید در تهران، سود بیشتری برای خریدار خواهد داشت؟

مراکز خرید و پاساژهای بسیاری در تهران وجود دارند که برخی از آن ها بورس کالایی خاص به شمار می آیند. با در نظر دریافت سبک کار خود و نوع کالایی که قصد عرضه آن را دارید، می توانید بهترین مرکز خرید را انتخاب کنید. از جمله پاساژهای معروف و مراکز خرید شناخته شده تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید تیراژه

اطلس مال

مجتمع کوروش

پاساژ تندیس

پاساژ قائم

میلاد نور

پالادیوم

پاساژ محمودیه

مرکز خرید علاءالدین

مرکز خرید چارسو

به دلیل افزایش متقاضیان خرید واحدهای تجاری و مغازه ها، در حال حاضر تعداد اندکی مغازه برای فروش در مراکز خرید و پاساژهای شناخته شده و معروف تهران وجود دارد. با بررسی منطقه و رشد تجاری یک مرکز خرید می توانید هوشمندانه تر عمل کرده و یک مغازه مناسب خریداری کنید.

مراکز خرید به دلیل ارائه خدمات رفاهی و برخورداری از امکانات بیشتر، برای شروع یک فعالیت تجاری مناسب تر خواهند بود. پیش از انتخاب یک مغازه در چنین پاساژهایی باید همه نکات مربوطه را بشناسید و پایه های کسب و کار خود را محکم تر بنا کنید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 334

به "خرید مغازه در کدام پاساژهای تهران سود بیشتری دارد؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "خرید مغازه در کدام پاساژهای تهران سود بیشتری دارد؟" امتیاز داده اند | 2.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید مغازه در کدام پاساژهای تهران سود بیشتری دارد؟"

1 دیدگاه

Ali 2 فروردین 1401

سودمغازه درپاساژهایی که درسایت گفتید حداقل روزانه 10ملیون درامد دارد؟

پاسخ به Ali
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید