تور استرالیا ارزان: خسارت میلیارد دلاری کرونا به دانشگاه های استرالیا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، جدیدترین برآوردها از این حکایت دارند که دانشگاه های استرالیا تا سال 2023 با کسری بودجه 16 میلیارد دلاری (معادل 11 میلیارد دلار آمریکا) روبرو خواهند بود. این پیش بینی مبتنی بر مدل های چهارساله جدیدی است که به آنالیز اثرات کرونا بر کاهش ثبت نام دانشجویان در دانشگاه های استرالیا پرداخته است.

تور استرالیا ارزان: خسارت میلیارد دلاری کرونا به دانشگاه های استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

پیش بینی می گردد که در سال 2020 عایدی دانشگاه های استرالیا بین 3.1 تا 4.8 میلیارد دلار استرالیا کاهش یابد. لازم به ذکر است سازمانی موسوم به Universities Australia این برآوردها را انجام داده است. مدیر این سازمان گفته است که مدلسازی چهارساله تازه به آنالیز اثرات کرونا بر امور مالی دانشگاه ها نه تنها در امسال بلکه سال های پیش رو نیز می پردازد.

وی در ادامه بیان داشته که مساله اصلی این است که محدودیت های سفرهای بین المللی باعث شده که دانشجویان نتوانند تحصیلات خود را در ماه جولای آغاز نمایند؛ ماه جولای در استرالیا وقتی است که ترم دوم سال تحصیلی آغاز می گردد. مدیر سازمان مزبور در ادامه می گوید تقریبا نیمی از دانشجویان خارجی ترم دوم را آغاز می نمایند اما هنوز آغاز ننموده اند و الان معین است که قادر به ورود به استرالیا نخواهند بود و بنابراین خیلی از دانشجویان هستند که نمی توانند تحصیلات خود را در ترم دوم آغاز نمایند.

بنابراین یک دانشجوی سال اولی که امسال ترم خود را آغاز نمی نماید دانشجوی سال دومی است که سال بعد اینجا (استرالیا) نخواهد بود و یک دانشجوی سال سوم نیز سال بعد از آن اینجا نخواهد بود. این مساله کرونا مساله یک سال نیست بلکه صحبت از مسئله ای دو ساله و حتی چهار ساله است.

داده های مرکز آمار استرالیا تاثیر مالی آموزش و تحصیلات بین المللی در سال 2018/2019 را 37.6 میلیارد دلار استرالیا برآورد نموده است؛ حدود 2 میلیارد دلار از این رقم مستقیما به شکل شهریه و سایر هزینه ها بوده است. بعلاوه، داده های مرتبط از اداره آموزش استرالیا نشان می دهد که در سال 2019 حدود 46 درصد ثبت نام ها در موسسات آموزش عالی استرالیا را خارجی ها انجام داده اند (در آن سال 760 هزار دانشجوی خارجی در استرالیا به تحصیل می پرداخته اند).

داده های دیگر به ما نشان می دهند که بین سال های 2012 تا 2018 مجموع عایدی سب شده از تحصیل دانشجویان خارجی بیش از دو برابر شده است. حالا اما دانشگاه های استرالیا با مشکل بزرگی به نام کرونا دست و پنجه نرم می نمایند. به گفته مدیر سازمان Universities Australia نمی توان تظاهر به این کرد که این مشکل تاثیر چندانی ندارد. نه تنها عایدی و عواید حاصل از ثبت نام دانشجویان از کارکنان موسسات آموزش عالی جهت تربیت نسل تحصیلنموده و باسواد حمایت می نماید بلکه بخش بزرگی از هزینه تحقیقات و نوآوری را که باعث رقابتی ماندن استرالیا در سطح دنیا می گردد تامین می نماید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در استرالیا هستید مطالب زیر را از دست ندهید:

در کدام شهر استرالیا تحصیل کنیم؟

چگونه ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

چرا استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1181

به "تور استرالیا ارزان: خسارت میلیارد دلاری کرونا به دانشگاه های استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: خسارت میلیارد دلاری کرونا به دانشگاه های استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید