درباره ویژگی های توندرا 2022؛ جان سخت ژاپنی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پس از ماه ها شایعه، نشت اطلاعات، پخش تیزر و عکس های جاسوسی، تویوتا خاتمه از وانت پیکاپ توندرا برای سال 2022 رونمایی کرد.

درباره ویژگی های توندرا 2022؛ جان سخت ژاپنی

یه گزارش عصر ایران، جدا از طراحی ظاهری عضلانی، شاهد عظیم ترین تغییر در زیر درپوش پیشرانه این خودرو هستیم. پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر خورجینی در مدل پیشین با یک پیشرانه توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی در مدل استاندارد نو جایگزین شده است. بعلاوه، استفاده از سیستم تعلیق مستقل در عقب و جلو و یک پیشرانه هیبریدی که توانایی فراوری 583 پوند-فوت گشتاور را دارد از دیگر موارد قابل توجهی است که می توان به آن ها اشاره نمود.

تویوتا پیشرانه استاندارد 3.5 لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی وانت پیکاپ توندرا را بسیار کارآمد معرفی نموده است که دارای 24 سوپاپ با سامانه های VVTI دوگانه است. این پیشرانه توانایی فراوری 389 اسب بخار نیرو و 479 پوند-فوت گشتاور را دارد که هشت اسب بخار نیرو و 78 پوند-فوت گشتاور بیشتر از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی پیشین را ارائه می نماید. وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به هر چهار چرخ خودرو بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک 10 سرعته دارای حالت تعویض مرحله ای (سکوئنشال) و حالت رانندگی tow/haul است.

پیشرانه هیبریدی آی-فورس مکس (i-FORCE MAX) تویوتا توندرا از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی یکسان با مدل استاندارد در ترکیب با یک موتور-ژنراتور الکتریکی استفاده می نماید که این موتور الکتریکی کلاچ مخصوص خود را داشته که بین پیشرانه و جعبه دنده 10 سرعته قرار می گیرد.

این موتور-ژنراتور الکتریکی به یک بسته باتری نیکل-متال هیدرید 288 ولتی متصل است که زیر جایگاه های عقب خودرو واقع شده است و می تواند تجربه سواری تمام الکتریکی در سرعت های کم را فراهم نموده و بعلاوه در زمان بکسل کردن، نیرو و گشتاور اضافه در اختیار راننده قرار می دهد. نمونه هیبریدی وانت تویوتا توندرا توانایی فراوری 437 اسب بخار نیرو و 583 پوند-فوت گشتاور را دارد.

تغییر عظیم دیگر در تویوتا توندرا 2022 در سیستم تعلیق آن نهفته است. دیگر خبری از سامانه تعلیق فنر شمشی در عقب خودرو نیست و تویوتا با سامانه فنربندی نو در ترکیب با سامانه تعلیق دوجناقی جلو راحتی بیشتر سواری توندرا و ثبات بیشتر در خط مستقیم را وعده داده است.

به گفته تویوتا، این ترکیب نو ظرفیت بکسل حداکثری 12 هزار پوند (5.443 کیلوگرم) را برای وانت پیکاپ توندرا 2022 به ارمغان می آورد که افزایش 17.6 درصدی نسبت به مدل نسل قبل را نشان می دهد. ضربه گیرهای دو لوله ای و مفصل های آلومینیومی ریخته گری شده در مدل استاندارد در جلو و عقب بکار گرفته شده اند و سامانه تعلیق هوایی در مدل های بالاتر بکار گرفته می گردد. تویوتا توندرا مجهز به بسته آفرود TRD به ضربه گیرهای تک لوله Bilstein مجهز می گردد. میراگرهای تطبیقی هم برای این خودرو در دسترس هستند.

توندرا TRD Pro بعلاوه به رینگ های 20 اینچی TRD، میله تثبیت کننده جلو، قطعات سیستم تعلیق با رنگ آمیزی قرمز، تایرهای همه جا رو ساخت شرکت فالکن، و محافظ زیر بدنه اضافی شامل یک صفحه آلومینیومی با برند TRD در جلو مجهز شده است.

در داخل، تویوتا توندرا 2022 از کابینی با طراحی کاملا نو برخوردار شده است. یک نمایشگر لمسی 14 اینچی در قسمت میانی داشبورد جلب توجه می نماید و یک نمایشگر هشت اینچی اندازه سرعت، دور موتور و اطلاعات پشت آمپر را در اختیار راننده قرار می دهد.

توندرا 2022 در دو مدل چهار درب دابل کب (Double Cab) و کرومکس (CrewMax) در دسترس خواهد بود. مدل دابل کب با بستر بار 6.5 فوتی (1.98 متر) یا 8.1 فوتی (2.46 متر) و مدل کرومکس با بستر بار 5.5 فوتی (1.67 متر) یا 6.5 فوتی (1.98 متر) در دسترس خواهند بود. تویوتا توندرا در پنج تریم SR، SR5، Limited، Platinum، 1974 و TRD Pro عرضه می گردد. پیشرانه هیبریدی به اسم آپشن در تریم های Limited، Platinum، و 1974 قابل سفارش است. توندرا TRD Pro به صورت استاندارد به این قلب تپنده مجهز است.

عرضه وانت پیکاپ تویوتا توندرا 2022 از اواخر سال 2021 برنامه ریزی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1106

به "درباره ویژگی های توندرا 2022؛ جان سخت ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره ویژگی های توندرا 2022؛ جان سخت ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید