در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رئیس سازمان میراث فرهنگی برای در اختیار دادن اماکن تاریخی و فرهنگی برای اجرای کنسرت اعلام آمادگی کرد.

در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می گردد

زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیروز در ملاقات با نادر مشایخی آهنگ ساز و رهبر ارکستر، با تاکید بر ارتباط بین موسیقی و هنر با مواریث فرهنگی و هویت تاریخی، خاطرنشان کرد که این سازمان آمادگی این را دارد که بعضی از اماکن تاریخی و فرهنگی را به عنوان محلی برای اجرای ارکستر در اختیار هنرمندان و آهنگ سازان قرار دهد.

وی در ادامه اضافه کرد:

سازمان میراث فرهنگی به حوزه ثبت ملی آثار مرتبط با موسیقی ورود پیدا نموده است و با ثبت موضوعات مرتبط با این حوزه و نیز برگزاری یادمان ها از این هنر حمایت می نماید. آمادگی داریم بعضی از اماکن تاریخی و فرهنگی را به عنوان محلی برای اجرای ارکستر در اختیار هنرمندان و آهنگ سازان قرار دهیم.

احمدی در این نشست، بعد از شنیدن سخنان نادر مشایخی درخصوص هنر و موسیقی و ارتباط آن با صنایع دستی و نیز آثار فرهنگی تاریخی، گفت:

یکی از کارهایی که از مدت ها پیش آغاز نموده ایم آشناسازی بچه ها و دانش آموزان با صنایع دستی و هنرهای سنتی است که با همکاری بعضی از مدارس درحال انجام است.

وی تاکید کد که با قصد دارند تا با همکاری مدارس، به وسیله برگزاری کارگاه های صنایع دستی زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان را با این هنرصنعت فراهم نمایند؛ بعلاوه می توان در روزهای پنجشنبه در مدارس کارگاه های صنایع دستی برگزار کرد؛ خانواده ها نیز آدینه ها می توانند برای بازدید و خرید محصولات هنری به مدارس مراجعه نمایند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه اضافه کرد:

با این شتاب که درحال شبیه شدن به دیگرانیم ارزش های فرهنگی تاریخی و زیبایی های هنری مان کم کم فراموش می شوند. برای حفظ این ارزش ها با علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، نیز صحبت نموده ایم تا در برنامه های خود به معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران بپردازند.

نادر مشایخی، آهنگ ساز و رهبر ارکستر، در این نشست نیز خاطرنشان کرد که آثار فرهنگی تاریخی و نیز صنایع دستی و طرح و نقش های هنرهای سنتی قابلیت دارند که با آن کار موسیقی کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1262

به "در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید