دولت بایدن یوان دیجیتال چین را تهدیدی علیه دلار می داند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دولت بایدن آنالیز دقیق و موشکافانه درباره طرح های چین برای طراحی و معرفی یوان دیجیتال را افزایش داده است.

دولت بایدن یوان دیجیتال چین را تهدیدی علیه دلار می داند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، منابع مطلع و نزدیک به موضوع اعلام کردند که بعضی مقام های آمریکایی نگران اقدام چین برای طراحی و معرفی یوان دیجیتال هستند و معتقدند که این اقدام در بلندمدت می تواند موجب سرنگونی دلار آمریکا به عنوان ارز مسلط ذخایر دنیای گردد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن آنالیز دقیق و موشکافانه خود درباره طرح های چین برای طراحی و معرفی یوان دیجیتال را افزایش داده است.

منابع مطلع افزودند: اکنون که کوشش های چین برای عرضه ارز دیجیتال افزایش یافته است، مقام های وزارت خزانه داری، خارجه و پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا کوشش های خود را برای درک تبعات احتاقتصادی این اقدام تقویت نموده اند.

مقام های آمریکایی نسبت به چالش فوری ارز دیجیتال چین علیه ساختار فعلی نظام اقتصادی دنیا نگران نیستند ولی منابع مطلع معتقدند که مقام های امریکایی در حال آنالیز این واقعیت هستند که آیا می توان از یوان دیجیتال چین برای دور زدن تحریم های آمریکا استفاده کرد.

بانک مرکزی چین اعلام نموده است که میخواهد یوان دیجیتال را در شهرهای مختلف دنیا منتشر کند. در این صورت بانک مرکزی چین نخستین بانک مرکزی دنیا خواهد بود که رسما از ارز مجازی خود رونمایی خواهد نمود. البته هنوز جزئیات مهم و کلیدی درباره یوان دیجیتال فاش نشده است، از جمله نحوه توزیع آن.

منابع مطلع با این موضوع اعلام کردند که مقام های امریکایی مطمئن هستند که چین قصد ندارد با معرفی و انتشار یوان دیجیتال، تحریم های آمریکا را دور بزند.

تسلط فعلی دلار آمریکا بر مبادلات دنیای و بین المللی به خزانه داری ایالات متحده این قدرت و امکان را داده است تا بخش زیادی از فعالیت های تجاری را رهگیری نموده و حتی دسترسی یک کشور را به سیستم اقتصادی دنیای قطع کند.

مقام های چینی گفته اند که هدف و انگیزه اصلی آنها برای معرفی یوان دیجیتال، جایگزینی پول و سکه و کاهش تمایل برای استفاده از ارزهای دیجیتال دیگر است. بانک مرکزی چین سالهاست که برای معرفی یوان دیجیتال کوشش نموده و تیم ویژه ای را از سال 2014 میلادی تشکیل داده است.

منابع مطلع و نزدیک به این موضوع گفتند که دولت بایدن در شرایط کنونی تصمیمی برای مقابله با تهدیدات بلندمدت ناشی از یوان دیجیتال چین ندارد.

اعضای کنگره آمریکا نیز کاملا مایل هستند تا ایالات متحده نیز اقدام به انتشار دلار دیجیتال کند و از رئیس فدرال رزرو و وزیر خزانه داری خواسته اند تا توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهند.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در ماه فوریه گفته است که بانک مرکزی آمریکا بسیار با دقت مساله دلار دیجیتال را آنالیز می نماید.

گزارش اخیر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نشان می دهد که ابعاد تهدید ناشی از هرگونه ارز دیجیتال خارجی برای دلار آمریکا در سیستم اقتصادی دنیای، به قوانینی که برای نحوه توزیع و استفاده از این ارزها وضع می گردد، بستگی خواهد داشت.

در حالی که یوان چین تنها 2 درصد ذخایر ارزی بین المللی را تشکیل داده است، دلار آمریکا هم اکنون بیش از 60 درصد ذخایر دنیای را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 886

به "دولت بایدن یوان دیجیتال چین را تهدیدی علیه دلار می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن یوان دیجیتال چین را تهدیدی علیه دلار می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید