روسیه: طرف های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی ملاقات کردند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای وین گفت، طرف های برجام به غیر از ایران، با هیأت آمریکایی دیدار کردند.

روسیه: طرف های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی ملاقات کردند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای عضو برجام و هیأت آمریکایی بدون حضور ایران، روز پنجشبنه احیای توافق هسته ای را در وین به بحث گذاشتند.

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری نوشت: کشورهای عضو برجام (به غیر از ایران) امروز با هیأت آمریکایی ملاقات کردند.

این دیپلمات روس اضافه نمود: ما در مورد شرایط فعلی امور در گفت وگوهای وین گفتگو کردیم و تأکید ویژه ای روی جنبه های اجرایی توافق آینده داشتیم. این گفت وگوها در مرحله پیشرفته ای از لحاظ جزئیات قرار دارند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین روز سه شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت وگویی درباره نشست مذکور گفت: امروز دور پنجم مذاکرات ما با کمیسیون مشترک برجام که متشکل است از ایران و کشور های 1+4، آغاز شد و جلسه اول کمیسیون مشترک را داشتیم.

او در ادامه گفت: ادامه کار توسط کارگروه ها در هر دو حوزه هسته ای و برطرف تحریم ها و کارگروه سوم که مربوط به نحوه اجرای توافقات خواهد بود، ادامه پیدا خواهد نمود (جزئیات بیشتر).

روسای همه هیأت ها در نشست با اشاره به دستاوردهای حاصله در چهار دور قبلی مذاکرات به خصوص در دور چهارم و با استقبال از استمرار تفاهم فنی ایران و آژانس بر جدیت و تعهد خود برای تداوم کار فشرده با تمرکز بر موضوعات اصلی به جامانده تأکید کردند.

این نشست در حالی برگزار گردید که سوم خرداد ماه تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در مورد ادامه ضبط داده های دوربین های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

امروز (پنجشنبه) ژانت یلن، وزیر امور خزانه داری آمریکا در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان گفت این نهاد آمریکایی به آنالیز این خواهد پرداخت که برطرف کدام تحریم ها علیه ایران مناسب است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در مورد ایران احتمالاً شما می دانید که رئیس جمهور نگاهش به مذاکراتی است که ممکن است پیروز به بازگرداندن ایران به اجرای کامل توافق هسته ای گردد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 957

به "روسیه: طرف های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: طرف های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید