ساخت زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در روسیه

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، فرمانده کل ناوگان نظامی-دریایی روسیه از ساخت زیردریایی های نسل چهارم و زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در این کشور اطلاع داد تا تضمین کننده دفع هر نوع تهدیدی علیه روسیه از جانب دریا ها و اقیانوس ها باشد.

ساخت زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: دریادار نیکولای اومینوف فرمانده کل ناوگان نظامی-دریایی روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزودا (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفت که این کشور در حال ساخت زیردریایی های نسل چهارم است و در عین حال در حال توسعه زیردریایی های نسل پنجم خود است.

این مقام نظامی گفت: ما باید به آینده نگاه کنیم. پیشرفت در این زمینه نیازمند زمان لازم برای توسعه هر چه بیشتر امکانات ناوگان دریایی است. بنابراین ، بر کسی پوشیده نیست که کار برای فراوری زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در حال اجرا است. آنها در رابطه با تمامی خصوصیات و امکانات بسیار کامل تر از زیردریایی های کنونی خواهند بود.

اومینوف همچنین گفت که در حال حاضر و طبق دستورات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، توجه خاصی به توسعه همه جانبه ناوگان دریایی کشور انجام می گردد. بنابراین طی 10 سال گذشته ، ترکیب توان زیر آبی ناوگان دریای سیاه به طور کامل نوسازی خواهد شد.

به گفته وی، ناوگان دریای سیاه به تازگی شش زیردریایی دیزلی-برقی دریافت نموده است. در عین حال، نیروهای زیردریایی ناوگان دریای شمال و اقیانوس آرام نیز در حال تقویت شدن هستند.

علاوه بر این ، در همین سال 2020 ، نخستین زیردریایی های جدید هسته ای به ناوگان دریایی روسیه تحویل داده خواهد شد.

اومینوف تأکید کرد که نیروهای زیردریایی روسیه تضمین کننده تهدیدات ناشی از طرف دریا ها و اقیانوس ها ست و در همین رابطه ، وزارت دفاع همه کوشش خود را انجام می دهد تا با تقویت این نیروها، هر گونه تهدیدی در این جهت گیری دفع گردد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، کارشناسان آمریکایی رتبه بندی قدرتمندترین نیروهایی در دنیا را انجام دادند که روسیه مقام دوم را در این فهرست بدست آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 166

به "ساخت زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت زیردریایی های هسته ای نسل پنجم در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید