سالم ترین میوه ها برای مدیریت قند خون

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، متخصصان و کارشناسان سلامت همیشه افراد را به استفاده از میوه و سبزیجات ترغیب می نمایند با این حال اگرچه میوه هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می رسانند، اما قند زیادی نیز در آن ها وجود دارد.

سالم ترین میوه ها برای مدیریت قند خون

به گزارش ایسنا، مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه باعث انباشت آن در کبد می گردد تا جایی که کبد دیگر نمی تواند آن را پردازش کند. در نتیجه تنها یک راهکار برای کبد وجود دارد آن هم این است که فروکتوز را مستقیماً به چربی تبدیل کند که این امر موجب چرب شدن کبد می گردد.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می نماید که نباید بیش از 25 تا 50 گرم شکر در روز مصرف کرد.

در ادامه به نقل از هلث لاین به چند میوه که قند کمی دارند، خواهیم پرداخت.

آووکادو

آووکادو جزو میوه ها محسوب می گردد و در هر 100 گرم آن، فقط 1.4 گرم قند وجود دارد. اگرچه آووکادو ها اندازه نسبتاً زیادی چربی دارند، اما این ها اسید های چرب غیراشباع هستند. ویتامین های A، E و B 6 نیز در آووکادو یافت می گردد.

توت سیاه

توت سیاه در هر 100 گرم تنها 2.7 گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین های C و E، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است.

تمشک

تمشک قند بسیار کمی دارد (4.8 گرم قند در هر 100 گرم). تمشک ها عمدتاً از آب تشکیل شده اند و فیبر موجود در آنها، فرایند هضم را بهبود می بخشد.

توت فرنگی

توت فرنگی ها در هر 100 گرم فقط 5.5 گرم قند دارند.

پاپایا

نه تنها قند کمی (فقط 7.1 گرم در هر 100 گرم) در پاپایا وجود دارد، بلکه بعلاوه منبع فوق العاده ویتامین C است. 80 میلی گرم از این ویتامین در 100 گرم میوه یافت می گردد. یک وعده پاپایا بعلاوه کلسیم، آهن و سدیم را تامین می نماید.

زردآلو

می توان اندازه زیادی مواد مغذی را از زردآلو جذب کرد. بعلاوه اندازه زیادی پتاسیم در زردآلو وجود دارد. از طرف دیگر در 100 گرم، این میوه تنها 7.7 گرم قند دارد.

هلو

فقط هشت گرم قند در هر 100 گرم دارد. هلو حاوی کالری کمی بوده و آب فراوانی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1419

به "سالم ترین میوه ها برای مدیریت قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالم ترین میوه ها برای مدیریت قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید