سطوح مسی ویروس کرونا را می کشد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا خاطرنشان کرد سطوح مسی طی 2 ساعت کووید 19 را از بین می برند.

سطوح مسی ویروس کرونا را می کشد

این سازمان گفت با ایجاد آلیاژهای خاصی از مس می توان در مقابل این بیماری مقاومتی طولانی مدت ایجاد کرد. سطوحی مانند دستگیره های در و نرده ها را می توان با استفاده از آلیاژهای آنتی میکروبیال مس ساخت. علاوه بر آن می توان از این فلز در فرایندهای استاندارد کنترل عفونت استفاده کرد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا طی آزمایش سطوح مختلف متوجه شد بعضی محصولات از جنس آلیاژهایی که درصد بالایی مس دارند، به طور مداوم در مواجهه با ویروس آن را از بین می برند.

در بیانیه سازمان مذکور آمده است: با توجه به تست ها در مقابل ویروس های جان سخت، پیش بینی می گردد این محصولات 99.9 درصد از ویروس SARS-CoV-2 (عامل ایجاد کووید 19) را در 2 ساعت از بین ببرند.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با اتکا به تحقیق پژوهشگران دانشگاه ساوت هامپتون این خبر را اعلام نموده است. این گروه از محققان قبلاً اعلام نموده بودند آلیاژهای مس در کشتن ویروس های دیگر مانند MERS نیز مؤثر هستند.

محققان دانشگاه ساوت هامپتون اخیراً تحقیق خود را تکمیل نموده اند که نشان می دهد سطوح مسی می توانند کووید 19 را در کمتر از یک دقیقه از بین ببرند. البته این تحقیق هنوز برای آنالیز توسط محققان دیگر در نشریه ای منتشر نشده است.

مؤلفان تحقیق در این باره می نویسند: سطوحی از جنس آلیاژهای مس بهتر از سطوح دیگر ویروس های کرونا را غیر فعال می نمایند و عملکرد آنها در جلوگیری از گسترش این ویروس ها به وسیله سطوح بهتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 784

به "سطوح مسی ویروس کرونا را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطوح مسی ویروس کرونا را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید