واکسن کرونای شرکت چینی در برزیل آزمایش نهایی می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، شرکت چینی سینوواک بیوتک مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن بالقوه اش را برای ویروس کرونا در برزیل شروع می نماید.

واکسن کرونای شرکت چینی در برزیل آزمایش نهایی می گردد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره شرکت سینوواک یکی از سه شرکتی است که در مسابقه برای ساخت واکسن کرونا توانسته است واکسن ساخت خود را به مرحله سوم و نهایی کارآزمایی بالینی برساند.

شرکت سینوواک هفته گذشته توانست تاییدیه جهت سریع برای انجام این کارآزمایی را از مقامات برزیلی دریافت کند.

این شرکت می گوید در همکاری با یک شرکت فراوریکننده واکسن برزیلی آزمایش این واکسن را روی حدود 9000 نفر از کارکنان پزشکی که در مراکز تخصصی کووید-19 مشغول به کار هستند، شروع می نماید.

دو واکسن کرونای دیگری که به مرحله سوم کارآزمایی بالینی رسیده اند، شامل واکسن ساخته شده بوسیله پژوهشگران دانشگاه آکسفورد است که شرکت آسترازنکا آن را فراوری می نماید و واکسنی که گروه داروسازی ملی چین (سینوفارم) ساخته است.

شرکت آمریکایی مدرنا نیز کارآزمایی مرحله نهایی واکسن کرونایش را در این ماه شروع می نماید.

شرکت سینوواک واکسن کرونایش را در اواخر ماه ژانویه (اوائل بهمن) ساخت و در حال آماده سازی یک کارخانه فراوری واکسن است که امیدوار است سال جاری به کار بیفتند و هر سال تا 100 میلیون دوز واکسن فراوری کند.

مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن ها بر بی خطر بودن آنها متمرکز هستند و در مرحله سوم کارآزمایی است که تاثیربخشی واکسن آنالیز می گردد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید تا به حال 19 واکسن برای ویروس کرونا به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده اند و صدها واکسن دیگر نیز در حال ساخت و آزمایش هستند.

هنوز هیچ واکسنی برای ویروس کرونا برای استفاده عمومی تایید نشده است.

تحلیلی که انستیتو تکنولوژی ماساچوست سال پیش سال گذشته انجام داد نشان داد حدود یک سوم واکسن هایی که وارد مرحله اول آزمایش می شوند، بعدا تایید نهایی می شوند.

  • آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 300

به "واکسن کرونای شرکت چینی در برزیل آزمایش نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای شرکت چینی در برزیل آزمایش نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید