صدر اعظم اتریش خواهان انتقال مستقیم پناهندگان به آلمان شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، صدر اعظم اتریش با تاکید بر اینکه اتریش نباید به نقطه توزیع پناهندگان در اروپا تبدیل گردد، از آلمان خواست که انتقال مستقیم پناهندگان از یونان و کشورهای همسایه سوریه به کشور خود را در پیش گیرد.

صدر اعظم اتریش خواهان انتقال مستقیم پناهندگان به آلمان شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش بز لزوم انتقال مستقیم پناهندگان از یونان و کشورهای همسایه سوریه به آلمان تاکید نموده و گفت: باید یک سهمیه روزانه معین گردد و پناهندگان بر اساس آن مستقیما از یونان، ترکیه یا اردن به آلمان آورده شوند.

فایمن که در تبادل نظر با روزنامه اتریشی کوریر سخن می گفت همچنین توضیح داد که اتریش نمی تواند و نباید به نقطه توزیع پناهندگان تبدیل گردد و این شرایط باید سرانجام یابد.

از طرف دیگر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به اقدامات یکجانبه اتریش در بحران پناهندگان وارد نموده و گفت: کسی که مرزهای ملی خود را می بندد این مسئله هیچ تاثیری در مقابله با دلایل پناهندگی ندارد. چنین رویکردی در طولانی مدت خطر آسیب های مالی بالا را برای ما به همراه دارد.

وی بر لزوم یافتن راهکار های عملی دائمی که همچنین به صورت یکجانبه فشارهایی را بر کشورهای دیگر تحمیل نکند تاکید نمود.

در چنین شرایطی سازمان عفو بین الملل هم با توجه به شرایط اضطراری و اسفبار هزاران پناهنده در یونان خواهان اقدام سریع مشترک کشورهای اروپایی شد.

دبیر کل سازمان عفو بین الملل در آلمان در این باره گفت که من نمی دانم کشورهای اروپایی منتظر چه هستند. تا چه حد باید شرایط تشدید گردد.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز خواهان یاری ها برای یونان شده و بر یک راهکار مشترک در نشست اتحادیه اروپا که هفتم ماه مارس تشکیل می گردد تاکید نمود.

وی اضافه کرد: تصاویر در مرزهای بین یونان و مقدونیه باید برای همه ما انگیزه ای باشد که قاطعانه تر برای دستیابی به راهکاری اروپایی مبارزه کنیم.

مرکل در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا این مسئله را آشکار نموده است که همچنان برای دستیابی به راهکار اروپایی برای کاهش شمار پناهندگان تاکید دارد.

این در حالی است که حزب سوسیال مسیحی خواهان یک محدودیت پذیرش 200 هزار پناهنده در هر سال و اقدامات شدیدتری در مرزهای بین یونان و اتریش است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 279

به "صدر اعظم اتریش خواهان انتقال مستقیم پناهندگان به آلمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدر اعظم اتریش خواهان انتقال مستقیم پناهندگان به آلمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید