طرح توسعه شهری شن چاله های منطقه 18 بازنگری می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران (پانا)- معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: طرح توسعه شهری مربوط به شن چاله های منطقه 18 با رویکرد توجه به احداث مسکن مقرون به صرفه قیمت و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مورد بازنگری قرار می گیرد.

طرح توسعه شهری شن چاله های منطقه 18 بازنگری می گردد

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در مورد بازدیدی که به همراه شهردار منطقه 18 و تعدادی از مدیران حوزه شهرسازی و معماری از محل شن چاله های منطقه 18 داشت، گفت: این بازدید پیرو شکایت شهرداری منطقه از مالکان اراضی بزرگ مقیاس که طی سالیان گذشته اقدام به برداشت از شن چاله های مجاور رودخانه کن نموده اند، صورت گرفت.

وی توضیح داد: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، کلیه صنایع مزاحمی که درمحدوده شهر تهران قرار دارند، می بایست تعطیل و به خارج از شهر منتقل شوند، به همین دلیل شهرداری منطقه 18، با توقف فعالیت معادن شن و ماسه، نسبت به انعقاد قرارداد با مشاور برای تهیه طرح توسعه شهری با تأکید بر توجه به احقاق حقوق مالکان در این محدوده اقدام کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این طرح در سال 92، بعد از گذشت حدود 11 سال در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و پس از انجام اصلاحات، به صورت یک طرح یکپارچه، متناسب با فعالیت ها و عملنمودهای مشخص در طرح های جامع و تفصیلی و اسناد فرادست، در کمیسیون ماده پنج تصویب و به منطقه 18 ابلاغ شد.

صارمی بعلاوه با اشاره به بند 21 ماده 55 قانون شهرداری ها که مربوط به ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت برای اقشار میانه و ضعیف جامعه است، گفت: در بازدیدی که داشتیم، مقرر شد، سازمان نوسازی شهر تهران با همکاری اداره کل شهرسازی و طرح های شهری، طرح مصوب سال 92 را با رویکرد توجه به مسکن مقرون به صرفه قیمت و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای مالکین، مورد بازنگری قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پایدارسازی دیواره شن چاله ها، اعلام کرد: از آنجایی که برداشت قانونی از شن چاله ها، صرفاً تا عمق 30 متر، مجاز است و مالکین بخش اعظمی از این شن چاله ها اقدام به برداشت بعضاً تا عمق 120 متر نموده اند و این اقدام موجب تشدید خطر فرونشست و وقوع سیلاب های فصلی شده است، هزینه پایدارسازی دیواره ها بر عهده مالکان و بهره برداران قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اضافه نمود: بعلاوه اگر مالکین اراضی که مطابق با قانون به توسعه شهر پیوسته اند، خواهان بارگذاری باشند، می بایست در چارچوب قانونی شهرداری اقدام نمایند.

وی با اشاره به حادثه وقوع سیلاب رودخانه کن در سال 93، گفت: از سال 94 شهرداری تهران، مطالعات طرح پایدارسازی گودهای در معرض خطر را به پایان رسانده است. شن چاله ها، دیواره های مختلفی را در بر می گیرند که در نواحی مختلف دارای عمق های متفاوت هستند و اکنون رها شده و شرایط نابسامانی دارند که در این خصوص نیز مقرر شد، پایدارسازی شن چاله ها با تجمیع روینمودهای سازمان محیط زیست، سازمان صنایع ملی و تمامی ذینفعان و نهادهای مرتبط و با مدیریت و راهبری شهرداری منطقه 18 عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1227

به "طرح توسعه شهری شن چاله های منطقه 18 بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه شهری شن چاله های منطقه 18 بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید