طرح همسفره با همسایه برای ایجاد شبکه معتمدین محلی برای کمک به نیازمندان اجرا می شود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) پویش همسفره با همسایه را برای اجرا در شرایط فعلی راه اندازی کرده تا با استفاده از ساختار اجتماعی محلات، حمایت ها به صورت آبرومندانه به نیازمندان رسانده شود.

طرح همسفره با همسایه برای ایجاد شبکه معتمدین محلی برای کمک به نیازمندان اجرا می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، خیّرین زیادی این روز ها به شیوه های مختلف به کمک نیازمندان پرداخته اند، مخصوصا بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی رزمایش همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، با این حال، اما همچنان خانواده هایی هستند که زیر فشار مالی قرار دارند و با مسائل زیادی در این ایام روبرو شده اند.

شناسایی نیازمندانی که فقط به دلیل وجود این بیماری دچار مسائل مالی شده اند و تا قبل از آن نیازمند نبودند، در شرایط فعلی از سختی دوچندانی برخوردار است و حتی در صورت دسترسی به آنها، کمک و کمک با حفظ عزّت و آبرو بسیار سخت است.

بر همین اساس، جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) پویش همسفره با همسایه را جهت اجرا در شرایط فعلی طراحی نموده است تا با استفاده از ساختار اجتماعی محلات، حمایت ها به صورت آبرومندانه به افراد رسانده شود.

در این طرح، محله ها با داشتن کسبه منصف، معتمدین و ریش سفیدان و دلسوزانی که برای همسایه های خود دل نگران هستند، می توانند نقش بسیار مهمی را بازی نمایند و اجرای طرح هایی جهت جلب مشارکت عموم مردم در این شرایط کرونایی می تواند باعث احیا و قوّت دریافت دوباره نهاد اجتماعی محلات شود.

طرح همسفره با همسایه با تمرکز بر شناسایی نیازمندان آبرودار، گروه های جهادی و فعالین اجتماعی را به فعال سازی شبکه معتمدین محله دعوت میکند، که طی آن با استفاده از ظرفیت امام جماعت، معتمدین و کسبه امین و باسابقه محله و مهم تر از همه مردم محل، برای پیوند ظرفیت های مردمی شهر و حل مشکل مذکور تلاش نمایند. در این طرح با استفاده از شبکه خیرین، فروشگاه های معتمد و امین محلات شناسایی و معرفی می شوند و عموم مردم محلات می توانند با مراجعه به این فروشگاه ها به مقدار مورد نظر خود کمک نمایند.

افراد نیازمند شناسایی شده توسط معتمدین و گروه های جهادی با حفظ آبرو می توانند به این فروشگاه ها مراجعه نموده و اقلام مورد نیاز خود را تا سقف تعیین شده تهیه نمایند.

پویش همسفره با همسایه توسط شبکه گروه های جمعیت دانشجویی امام حسن (علیه السلام) در سراسر کشور اجرا می شود و بنیاد مستضعفان با حمایت از این پویش در کنار منابع مالی جمع آوری شده توسط مردم محلات از فروشگاه ها و گروه های عضو طرح حمایت می کند.

گفتنی است، شناخت دقیق و قابل اعتماد نیازمندان، متکی به شناخت کسبه امین و باسابقه محله و همچنین معتمدین و ائمه جماعات محله، احیا و تقویت نهاد های اجتماعی محلات با اتکا به تشکیل جمع معتمدین و کسبه محلات، افزایش انگیزه سایر مردم برای مشارکت به دلیل قرابت همسایگی و شفاف شدن محل مصرف منابع و کمک مواسات گونه برای نیازمندان آبرومند با کاهش زنجیره اظهار نیازمندی از مزایای اجرای پویش همسفره با همسایه است.

به همین دلیل گروه های جهادی و موسسات خیریه محلی می توانند از طریق سایت https://ham-sayeh.ir/ در این طرح ثبت نام نمایند.

همچنین عموم مردم می توانند با انتخاب فروشگاه های عضو طرح به صورت مستقیم از نیازمندان محله مورد خود حمایت نمایند و یا با استفاده از لینک پرداخت مستقیم از این پویش حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 268

به "طرح همسفره با همسایه برای ایجاد شبکه معتمدین محلی برای کمک به نیازمندان اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح همسفره با همسایه برای ایجاد شبکه معتمدین محلی برای کمک به نیازمندان اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید