طرز تهیه سوفله بادمجان یک شام خوشمزه و دلپذیر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سوفله بادمجان در بیشتر منطقه ها به موساکا نیز معروف است، اما در ایران به نام سوفله بادمجان شناخته می گردد.

طرز تهیه سوفله بادمجان یک شام خوشمزه و دلپذیر

غذا هایی که در آن از پنیر استفاده می گردد، همیشه هواداران زیادی دارد. سوفله بادمجان هم یکی از غذا های جدیدی است که طعم آن با ذائقه ما کاملا جور در می آید.

سوفله بادمجان با گوشت چرخ نموده یا گراتن بادمجان نوعی پیش غذای مجلسی است که بسیار هم هوادار دارد. سوفله بادمجان در بیشتر منطقه ها به موساکا نیز معروف است، اما در ایران به نام سوفله بادمجان شناخته می گردد. اگر به طعم پنیر پیتزا داخل غذا علاقه دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک غذای خوشمزه دیگر را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ نموده

بادمجان دلمه ای 4 عدد

فلفل دلمه ای 1 عدد

گوشت چرخ نموده 300 گرم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

سیر 1 حبه

جعفری 4 شاخه

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

پنیر پیتزا و یا پنیر ورقه ای 1 بسته یا 300 گرم

روغن مایع به اندازه لازم

شیر 1 لیوان

کره 50 گرم

آرد 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ نموده

مرحله اول: بادمجان ها را بشویید و با توجه به سلیقه خود پوست بگیرید. می توانید با پوست آن ها را حلقه کنید و نمک بپاشید تا تلخی آن گرفته گردد. سپس در ماهی تابه روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ کنید و از روغن درآورید.

مرحله دوم: پیاز و سیر را خردنموده و در تابه بریزید و سرخ کنید. سپس گوشت را اضافه نموده و ادویه ها و رب را اضافه کنید و تفت دهید. کمی آب روی گوشت بریزید و در تابه را بگذارید تا گوشت بپزد. در آخر تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آرد را در تابه بریزید و تفت دهید. سپس کره را به همراه شیر به آرد اضافه کنید و تفت دهید تا یکدست گردد. کمی زمان دهید تا آرد در شیر بپزد و قوام بگیرد. سپس از روی حرارت بردارید. سس بشامل آماده است.

مرحله چهارم: در ظرف پیرکس، بادمجان های سرخ شده را یک ردیف بچینید. سپس پنیر بریزید و بعد مایع گوشتی و دوباره تمام مراحل را تکرار کنید تا ظرف پر گردد. در آخر روی پنیر جعفری ریز خردشده و ورقه های حلقه ای فلفل دلمه را قرار دهید.

مرحله پنجم: فر را روشن کنید و با حرارت 150-200 درجه سانتی گراد زمان دهید تا به مدت 10 دقیقه گرم گردد. ظرف سوفله بادمجان را در فر بگذارید و 10-20 دقیقه صبر کنید تا پنیر روی سوفله طلایی گردد. اگر به غذا های با گوشت علاقه دارید خورشت گوشت چرخ نموده را درست کنید.

نکات طلایی در پخت سوفله بادمجان با گوشت چرخ نموده

به جای گوشت می توانید از مرغ نیز بهره ببرید.

سیب زمینی و قارچ هم می توانید بریزید.

می توانید به جای سس بشامل از سس گوجه فرنگی بهره ببرید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1399

به "طرز تهیه سوفله بادمجان یک شام خوشمزه و دلپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوفله بادمجان یک شام خوشمزه و دلپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید