طرز تهیه شیرینی توت (شیرینی مخصوص نوروز بدون فر)

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، شیرینی توت یکی از شیرینی های سنتی بسیار ساده و خوشمزه است که بدون احتیاج به فر تهیه میشود. با طرز تهیه شیرینی توت با پودر بادام آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی توت (شیرینی مخصوص نوروز بدون فر)

شیرینی توت یکی از ساده ترین شیرینی های سنتی است که حتی به فر نیز احتیاجی ندارد. برای تهیه این شیرینی ساده و خوشمزه که از قدیم به شکل توت سفید تهیه می شده، شما به پودر بادام و شکر احتیاج دارید اما می توانید به سلیقه خود آن را به هر شکل و رنگی که دوست دارید تهیه کنید. شیرینی توت نیز مانند شیرینی مربایی، شیرینی نخودچی، شیرینی برنجی و دیگر انواع شیرینی های مخصوص نوروز، جزو شیرینی های محبوب و پرمصرف ایام نوروز محسوب می گردد. با ما با آموزش تهیه شیرینی توت همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی توت(شیرینی بدون فر):

مغز بادام150 گرم
پودر قند100 گرم
شکر دانه درشتبه میزان لازم
گلاب3 ق غذاخوری
خلال پستهبه میزان لازم

طرز تهیه شیرینی توت(شیرینی بدون فر):

  1. برای تهیه شیرینی توت شما به پودر بادام احتیاج دارید. شما می توانید پودر بادام را به صورت آماده از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید و یا اینکه خودتان در منزل پودر بادام خانگی تهیه کنید. برای تهیه پودر بادام خانگی باید؛ بادام ها را پوست گرفته و روی آن ها آب جوش بریزید و حدود 2 ساعت صبر کنید.
  2. سپس پوست بادام ها را بکنید و کمی صبر کنید تا کاملا خشک شوند.
  3. سپس آن ها را آسیاب کنید.
  4. پودر بادام را الک نموده و بعد با پودر قند و گلاب مخلوط کنید تا به شکل خمیری یکدست درآیند.
  5. حالا بسته به شکلی که می خواهید درست کنید می توانید مقداری از خمیر را با رنگ خوراکی دل خواه رنگ آمیزی نموده و به شکل هر میوه ای که دوست دارید شکل دهید و یا اینکه از همان خمیر بی رنگ، گلوله هایی به اندازه توت برداشته و در دست به شکل توت حالت دهید و آن ها را داخل شکر بغلطانید و با خلال پسته یک دم برای آن ها بگذارید.
  6. این توت های خوشمزه، در مجاورت هوا خیلی زود خشک می شوند و باید حتما آن ها را داخل ظرف دردار درون یخچال نگهداری کرد.
  7. شما می توانید قبل از شکل دادن به این خمیر، مقداری اسانس دل خواه مثلا اسانس توت فرنگی یا پرتقال نیز به خمیر اضافه کنید و آن را به شکل توت فرنگی یا پرتقال یا دیگر میوه ها شکل دهید که در این صورت باید گلاب را حذف کنید.

همان طور که دیدید شیرینی توت بسیار بی دردسر و سریع است و بدون هیچ پخت و پزی، شما یک شیرینی خوشمزه با شکلی جالب و بامزه خواهید داشت. امیدواریم این شیرینی خوشمزه را تهیه نموده و از آن لذت ببرید. نوش جان.

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 595

به "طرز تهیه شیرینی توت (شیرینی مخصوص نوروز بدون فر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی توت (شیرینی مخصوص نوروز بدون فر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید