عجیب ترین جاذبه های شهرها و کشورها که هرگز ندیده اید!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، عجیب ترین جاذبه ها در هر شهر و کشوری وجود دارند که می تواند نگاه شما را به خود جذب کند. بعضی از مکان ها به قدری زیبا و عجیب هستند که از حد تصورات ما خارج است و آشنا شدن با آن ها ما را شگفت زده خواهد نمود.

عجیب ترین جاذبه های شهرها و کشورها که هرگز ندیده اید!

بی تردید وقتی یک مکان را به عنوان جاذبه توریستی معرفی می نمایند، یک ویژگی خاص را داراست که نگاه هر کسی را به خود جذب می نماید، اما ما در این مقاله قصد معرفی جاذبه های عجیب دنیا را داریم که شاید تا به حال نام آن ها را هم نشنیده باشید پس با ما همراه باشید تا عجیب ترین جاذبه های شهرها و کشورها که هر گز ندیده اید، را به شما معرفی کنیم.

  • غار مرمر - شیلی

کشور شیلی دارای طبیعتی بکر و کم نظیر است که سالانه افراد زیادی برای تماشا جاذبه های متعدد این کشور، بار سفر را می بندند. یکی از تماشای ترین جاذبه های این کشور غار مرمر است که از آن به عنوان یک غار رویایی یاد می گردد.

دلیل عجیب بودن این غار را می توان در رنگ سنگ های دیواره آن دانست زیرا به دلیل منعکس شدن نور، بدنه غار به رنگ های سبز و آبی در می آید. این رنگ زیبا که با تغییر زاویه تابش خورشید نیز تغییر می نماید، سالانه چندین هزار توریست را به شیلی می کشاند.

غار مرمر شیلی دارای عمق بسیار زیادی است که وسعت آن به 1850 کیلومتر می رسد. این غار در دریاچه جنرال کاررا قرار گرفته است که به خوبی عظمت و قدرت خدا را نشان می دهد. توریستان برای مشاهده غار مرمر شیلی باید قایق کرایه نمایند و در زمان هایی که سطح آب داخل غار پایین می آید، این غار عجیب را از نزدیک ببینند.

  • عجیب ترین جاذبه ها | رودخانه ربتا - سنگال

شاید با تماشا تصویر این رودخانه برای اولین بار شگفت زده شوید چرا که انتظاری که از رنگ رودخانه و آب دارید، برآورده نخواهد شد. رودخانه ربتا در سنگال به رنگ صورتی است که همین وجه تمایز آن با تمام رودخانه های دنیاست که توریستان را متعجب خواهد نمود.

رودخانه ربتا که در شهر داکار سنگال واقع است، یکی از جاذبه های عجیب دنیا است که رنگ صورتی آن به دلیل وجود جلبک های خاصی است که در این روخانه رشد نموده اند. در رودخانه صورتی ربتا جلبک دونالیلا سالینا رشد می نماید و همین دلیل اصلی تغییر رنگ رودخانه است.

عجیب بودن رودخانه ربتا در سنگال تنها به رنگ صورتی آن محدود نمی گردد. این دریاچه نمکین است و همین سبب می گردد که اگر شخصی قصد شنا در این رودخانه را داشته باشد، به راحتی بر روی آب دریاچه بماند.

بعلاوه مقدار نمک در دریاچه صورتی به حدی است که ساحل آن از بلورهای نمک پر است و افراد ساکن آن ساعاتی از طول روز را به جمع کردن نمک اختصاص می دهند.

  • معبد بودایی kyaikhtiyo- صخره طلایی میانمار

میانمار از کشورهایی است که پر از رمز و راز می باشد و سرزمینی با معابد بودایی فرق دارد. معبد بودایی kyaikhtiyo یا همان صخره طلایی در میانمار یکی از جاذبه های عجیب دنیا به شمار میرود چراکه کاملا از جنس طلا می باشد.

صخره طلایی میانمار دارای ارتفاعی در حدود هشت متر است که بر لبه یک صخره قرار گرفته است. قرار گرفتن معبد بر این صخره بسیار زیباست و تعادل خود را به شکل عجیبی حفظ نموده است زیرا نصفی از صخره بدون تکیه گاه است. تماشا این معبد از نزدیک را به همه توریستان توصیه می کنیم.

  • عجیب ترین جاذبه ها | دریاچه هیلیر در استرالیا

این دریاچه نیز به دلیل رنگ صورتی که دارد، یکی از جاذبه های عجیب دنیا به شمار می رود. اطراف دریاچه هیلیر که در جزیره مرکزی واقع شده است، به وسیله جنگل هایی سرسبز پوشیده شده و زیبایی خاصی را در منطقه ایجاد نموده است. عرض و طول این دریاچه به ترتیب 250 و 600 متر می باشد.

این دریاچه نیز همانند رودخانه ربتا به دلیل وجود جلبک های دونالیلا سالینا صورتی رنگ است و با خیال راحت می توان در آن شنا کرد.

  • کویر رنگی در پارک ملی Petrified Forest- آریزونا

کویر رنگی که در کشور آمریکا قرار گرفته است، محدوده آن 250 کیلومتر است و به دلیل وجود خاک و ماسه با رنگ های مختلف، به یک دفتر نقاشی زیبا شبیه شده است. در واقع حوادث طبیعی این رنگ های زیبا را در کویر رنگی به وجود آورده که هر کدام به دوره های مختلفی از زمان اشاره دارند.

ماسه ها، خاکستر آتشفشان ها، فرسایش های طبیعی رنگ هایی همانند بنفش، آبی، قرمز و … را در این کویر به نمایش گذاشته اند. البته در بخش هایی از آن گیاهان به رنگ صورتی، بنفش و … دیده می شوند. این کویر زیبا و عجیب یک بخش از پارک ملی صحرای سنگی به شمار میرود که تماشا آن شما را شگفت زده خواهد نمود.

  • عجیب ترین جاذبه ها | پل Trift- سوئیس

اگر در پی تجربه های هیجان انگیز با چاشنی ترس و دلهره هستید، تماشا پل Trift را به شما توصیه می کنیم. یکی از پل های معلق در دنیا است که دارای ارتفاع نزدیک 101 متر و بعلاوه طول 171 متر می باشد. پل Trift در سوئیس و در شهر گدمن است که با لایه های چوبی محکم شده و به وسیله کابل های فلزی ایمنی آن را افزایش داده اند.

تماشا این پل تنها برای افرادی مناسب است که ترس از ارتفاع ندارند تا از گردش خود در طبیعت و تماشا دریاچه تریفت سی، یخچال های طبیعی و … نهایت لذت را ببرند.

  • آب های جوشان فواره ای در شهر وشو ئی در نوادا

یکی از عجیب ترین جاذبه های دنیا آب های جوشان فواره ای در شهر وشو ئی می باشد که آب و فواره ها تا ارتفاع نزدیک به 1.5 متر به بالا پرتاب می شوند. البته سنگ های اطراف این فوراه ها به رنگ هایی خاص درآمده اند که نگاه هر توریستی را مجذوب خود می نماید.

آب هایی که از این فواره ها به بیرون ریخته می شوند، املاحی را با خود حمل می نمایند که به مرور زمان سبب ایجاد تغییر رنگ در سنگ های اطراف این فواره ها می شوند. رنگ سنگ ها و چشم انداز ای که این آب های جوشان در منطقه ایجاد نموده اند، بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های عجیب دنیا محسوب می گردد. البته اطراف این آب های جوشان فواره ای، حوضچه هایی رنگی ایجاد شده است که به دلیل املاح و جلبک هایی موجود در آب زیبایی خاصی پیدا نموده اند.

  • عجیب ترین جاذبه ها | صومعه Meteora- یونان

از مکان های مقدس در یونان صومعه های Meteora می باشد که بر فراز صخره ها ساخته شده اند و از چشم انداز هایی عجیب برخوردار می باشند. این صومعه های ساخته شده در ارتفاع و صخره ها افراد زیادی را جذب خود نموده اند و از جاذبه های عجیب دنیا به شمار می فرایند.

متئورا به معنای صخره های معلق در هوا می باشد که با محل ساخته شدن صومعه ها کاملا همخوانی دارد. عده ای دلیل ساخته شدن این مکان های زیارتی بر روی صخره ها را دوری از دنیا و نزدیک شدن به خدا می دانند.

  • سالارد یووایونی- بولیوی

شاید کسی فکرش را نمی کرد که خشک شدن یک رودخانه، منطقه زیباتری را نیز ایجاد کند. سالارد یووایونی بولیوی پس از خشک شدن یک رودخانه به وجود آمده است که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های عجیب دنیا از آن یاد می گردد. بزرگترین فلات نمک دنیا سالارد یووایونی است که سالانه بالغ بر 20000 تن نمک از آن استخراج می گردد.

سطح این منطقه اینگونه به نظر می رسد که با کاشی های شش ضلعی پوشیده شده که آن را برای توریستان بسیار مجذوب کننده نموده است.

  • استخر تراورتین در پاموکاله- ترکیه

این استخر در شهر دنیزلی ترکیه قرار گرفته است و ظاهر آن به صورت پلکانی از یخ است. طول و عرض استخر تراورتین به ترتیب 2700 و 600 متر است. آب این استخر دارای کربنات کلسیم و هیدروژن است که طبقاتی سفید رنگ را ایجاد نموده اند.

این جاذبه توریستی در یونسکو ثبت شده است که طبقات ایجاد شده در آن سبب به وجود آمدن هفده استخر آب گرم شده است.

  • عجیب ترین جاذبه ها | باد، تپه کایوت- آریزونا

عکاسی در تپه کایوت که یکی از جاذبه های عجیب دنیا است را به شما توصیه می کنیم. بر روی ماسه های این منطقه به دلیل وزش باد خطوط بسیار زیبایی ایجاد شده است که این خطوط موجی شکل زیبایی بی حدی را ایجاد نموده اند.

برای حفظ زیبایی تپه کایوت در آمریکای غربی روزانه به تعداد محدودی از توریستان اجازه بازدید می دهند.

  • جنگل سنگی- چین

صخره های بزرگ و مرتفع به وسیله درختان سرسبز و سر به فلک کشیده احاطه شده اند تا این منطقه از یوانان را به عنوان یکی از جاذبه های عجیب دنیا معرفی نمایند. طبق نظر کارشناسان، جنگل سنگی در سال های بسیار دور در زیر دریا قرار داشته و بعدها بر اثر پایین رفتن سطح آب این رسوبات غول پیکر نمایان شده اند و زیبایی طبیعی را خلق نموده اند.

یک جنگل با مساحتی نزدیک به 128 هزار هکتار که در بعضی از صخره های آن به دلیل تغییرات طبیعی به صورت مارپیچی درآمده اند، زیبایی خارق العاده ای را دارا می باشد، پس تماشا آن را از دست ندهید.

  • سنگ های متحرک، رکتراک پلایا- کالیفرنیا

جابجایی سنگ ها با وزن های بسیار بالا به طور خود به خودی در رکتراک پلایا قطعا یکی از عجیب ترین جاذبه های دینا به شمار میرود. حرکت سنگ ها بر روی خاک رودخانه ای است که خشک شده است و دانشمندان دلیل این پدیده را وزش بادها می دانند که سبب حرکت سنگ ها می شوند. سنگ ها به دلیل سرمای زیاد یخ می زنند و باد با نیرویی که به آن ها وارد می ند، سبب جابجاییشان می گردد.

البته این دلیل نیز یک فرضیه است زیرا هنوز کسی پیروز نشده است که حرکت سنگ ها را از نردیک ببیند.

  • عجیب ترین جاذبه ها | دریاچه جوکولسارون- ایسلند

یکی دیگر از جاذبه های عجیب دنیا دریاچه جوکولسارون در ایسلند می باشد که آب و یخ در کنار هم دیده می گردد. یخ های غول پیکر و کوچک را بر سطح آب می توان مشاهده کرد که سبب کنار هم قرار گرفتن رنگ سفید و آبی در کنار هم شده است.

این سرزمین یخ و آب که به دلیل ذوب شدن یخچال های طبیعی ایجاد شده است، در نزدیکی دریاچه اطلس قرار گرفته است. بعضی از فیلم ها در این چشم انداز زیبا و در عین حال عجیب ساخته می شوند.

  • غار وایتومو- نیوزلند

در این غار کرم های شب تاب زیادی وجود دارد که به سقف غار چسبیده اند و همین سبب ایجاد یک زیبایی بی نظیری شده است. وجود کرم های شب تاب غار را روشن می نماید و سقف آن را شبیه به یک کهکشان نموده اند.

بدون شک این غار به دلیل وجود کرم های شب تاب و قندیل هایی که به واسطه این کرم ها درخشان می شوند، یکی از جاذبه های تماشای دنیا به شمار می رود که هر ساله افراد زیادی برای تماشا این جاذبه راهی نیوزلند می شوند.

کلام پایانی

زیبایی ها در همه جای دنیا پراکنده شده اند، اما بعضی از آن ها بسیار عجیب و غریب اند که نگاه هر شخصی را به خود جذب می نمایند. جاذبه های عجیب در دنیا کم نیستند و ما در این مقاله 15 مورد از مهم ترین جاذبه های دنیا را برای شما معرفی کردیم تا ضمن آشنایی با آن ها، در صورت امکان تماشا آن ها را از نزدیک از دست ندهید. امیدواریم این اطلاعات برای شما همراهان همیشگی مفید واقع شده باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1427

به "عجیب ترین جاذبه های شهرها و کشورها که هرگز ندیده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جاذبه های شهرها و کشورها که هرگز ندیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید