قول مساعد وزیر ورزش برای رفع نیازهای زورخانه لنگری زاده کرمان

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سجادی گفت: بر خودم تکلیف می دانم، رسیدگی جدی برای رفع نیازهای زورخانه بین المللی شهید لنگری زاده صورت گیرد تا از این حالت فعلی عبور کند.

قول مساعد وزیر ورزش برای رفع نیازهای زورخانه لنگری زاده کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مدیران و پیشکسوتان ورزش استان کرمان و مرنام رونمایی از تمبر قهرمانان پارالمپیک 2020 توکیو که در محل زورخانه بین المللی شهید لنگری زاده کرمان برگزار گشت، با اشاره به اینکه هدف از رفتن به زورخانه کسب حال خوب با شنیدن مدح مولا علی (ع) و یاد ائمه اطهار با ذکر صلوات و همچنین دیدن حرکت های زیبا و مردانه وار است، گفت: کُشتی پهلوانی در ایران 4 هزار سال قدمت دارد و زاییده همین حرکات و اعمال زورخانه ای است و نهایتاً یک آئین و میراث فرهنگی بوده و تنها یک ورزش نیست.

او اضافه نمود: بر خودم تکلیف می دانم با همکاری پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و سایر مسئولان، حتما رسیدگی جدی برای رفع نیازهای این زورخانه بین المللی کنیم تا از این حالت فعلی عبور کند.

سجادی به افتخار آفرینی های المپیکی های 2020 و پارالمپیکی ها اشاره و نام کرد: در بحث المپیک معمولاً خیلی اتفاقات مهمی می افتد و ما با شرایط خاص کرونا با اعزام کاروانی از ایران، با کسب مدال های ارزشمندی روبه رو شدیم و در کُشتی خیلی دوست داشتیم مدال هایش از نظر کیفی وکمی بهتر شود که امیدواریم چنین اتفاق شیرینی در آینده رخ دهد.

او گفت: 2 سال و هشت ماه دیگر این المپیک تکرار می شود و همانطور که در جریان هستید، به واسطه بیماری کرونا، فاصله المپیک قبلی، یک سال اضافه شد و از المپیک ریو تا توکیو 5 سال فاصله افتاد.

سجادی با اشاره به اینکه تا المپیک دیگر فرصتی باقی نمانده است و زمان مثل برق و باد پیش می رود، اضافه نمود: به همه ورزشکارانی که در این سری مسابقات افتخار آفرینی کردند به سهم خودم تبریک وخداقوت عرض می کنم.

وزیر ورزش و جوانان به اهداف مهم ورزش برای معلولین اشاره کرد و گفت: در دنیا یک کنوانسیون دنیای وجود دارد که در آن حقوقی با نام حقوق مدنی تعریف شده که افراد معلول از هر نوع، بر اساس این کنوانسیون، حق زیستن دارند و از حق و حقوقی در جامعه دارا و بهره مند هستند.

سجادی اضافه نمود: یکی از این مباحث در خصوص حق و حقوق این است، معلولان و جانبازان در هر جوامعی بایستی بتوانند ورزش کنند که برای این کار، به ابزار و امکانات نیاز دارند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سختی آماده سازی ورزشکاران معلول و جانباز شرح داد: آنان مثل ما، هر زمان که اراده کنند، نمی توانند شروع به ورزش کنند وسختی های خاصی دارند.

او اضافه نمود: معلولان و جانبازان برای ورزش وارد جامعه می شوند که به عامل تجدید پیوستگی های اجتماعی معروف است، یعنی به واسطه معلولیت یک قسمت از توانایی خود را از دست می دهند؛ اما آن توانمندی واقعی نباید تضعیف بلکه باید تقویت و در نتیجه حفظ شود.

سجادی با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور فدراسیون هایی داریم که به صورت ویژه به کار آنان توجه می شود، شرح داد: فدراسیون هایی مانند، فدراسیون ناشنوایان، نابینایان، بیماران خاص و کمیته ملی پارالمپیک که با یکدیگر کار می کنند و البته فدراسیون ناشنوایان با داشتن برنامه هایی مجزا، مسابقات خاص خودشان را دارند.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه به فوتبال نابینایان اشاره کرد و بیان داشت: در این ورزش دروازه بانان برخلاف بازیکنان، بینا است و شکوه و عظمت این فوتبال در این است که بازیکن فوتبال نابینا با استفاده از قدرت شنیداری و بهره وری از هدایت های مربی های دورتا دور زمین، با اعتماد به نفس کامل به یک دروازه بان بینا، گل می زند که نشان از همت و تلاش ورزشکاران معلول و جانباز است.

سجادی با بیان اینکه انواع واقسام معلولان در سایر رشته های ورزشی وجود دارد، شرح داد: این ها همه ویژگی هایی هستند که خداوند در بندگان قرار داده و با کمک و صبوری مربیان خوب، افتخار آفرینی می کنند.

این آیین با رونمایی از تمبر قهرمانان پارالمپیک 2020 توکیو همراه بود.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1117

به "قول مساعد وزیر ورزش برای رفع نیازهای زورخانه لنگری زاده کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول مساعد وزیر ورزش برای رفع نیازهای زورخانه لنگری زاده کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید