قیمت لاستیک های سواری از امروز، 50 درصد افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای در تاریخ بیستم آبان ماه اعلام نمود که لاستیک های سواری فراوری شده با مواد اولیه ارز نیمایی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان، مشروط بر اینکه فراوری و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت گردد، رأساً توسط واحدهای فراوریی قیمت گذاری شوند.

قیمت لاستیک های سواری از امروز، 50 درصد افزایش می یابد

در همین رابطه نیز مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایرسازان گفته بود که در ماه های اخیر، قیمت مواد اولیه فراوری تایر در کشور شناور شده است، ثبات قیمت ها سخت شده و به فراورینمایندگان فشار وارد می گردد، از این رو نرخ لاستیک تغییر خواهد نمود.

به همین دلیل، انجمن صنفی صنعت تایر ایران روز گذشته در نامه ای به شرکت های عضو این انجمن خاطرنشان کرد که باید از امروز 28 آبان ماه، نرخ فروش تایرهای سواری به میزان 50 درصد افزایش یابد.

در این نامه آمده است: احتراماً، به استناد بند 2 مصوبه شماره 60/ 192519 مورخ 99/8/10 ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (پیوست) مبنی بر اینکه قیمت گذاری لاستیک های سواری فراوری شده با مواد اولیه با ارز نیمایی راسا توسط واحدهای فراوریی صورت پذیرد و پیرو جلسه مورخ 99/8/18 مدیران عامل شرکتهای فراوریی تایر تشکیل شده در انجمن صنفی صنعت تایر (صورتجلسه پیوست) و همچنین پیرو جلسه مورخ 26 آبان سال 99 مدیران عامل شرکتهای فراوری نماینده تایرهای سواری مقرر گشت در این برهه از زمان جهت رعایت حال مصرف نمایندگان نهایی علیرغم افزایش بالای بهای تمام شده محصولات فراوریی و محاسبات صورت گرفته توسط مدیران اقتصادی، نرخ فروش تایرهای سواری به میزان 50 درصد افزایش یابد.

لذا ضمن اعمال افزایش نرخ فوق از تاریخ 28 آبان سال 99 شرکت های فراوری نماینده ضروری است که فراوری و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند و نظارت های لازم نیز بعمل آید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 625

به "قیمت لاستیک های سواری از امروز، 50 درصد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت لاستیک های سواری از امروز، 50 درصد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید