لیبرریا آکوا آلتا، زیباترین کتابفروشی دنیا در ونیز

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، لیبرِریا آکوا آلتا (Libreria Acqua Alta) یا کتابفروشی آکوا آلتا با نگه داریِ کتاب هایش در وان های حمام و قایق های مختلف خود را در برابر سیل ایمن نموده است. جمع آوری کتاب و ساخت کلکسیونی از کتاب های مختلف در شهری که خیابان هایش با آب پر شده اند ممکن است ایده خطرناکی باشد اما صاحب کتابخانه کتاب فروشی آکوا آلتا در ونیز کتاب هایش را در وان ها و قایق های ضد آب نگه داری می نماید.

لیبرریا آکوا آلتا، زیباترین کتابفروشی دنیا در ونیز

درباره لیبرریا آکوا آلتا، زیباترین کتابفروشی دنیا

لیبرریا آکوا آلتا ادعا می نماید زیباترین کتاب فروشی دنیا است. این کتاب فروشیِ کوچک از اتاق های دیوار به دیوار که با کتاب ها، مجلات، نقشه ها و چندین آیتم دیگر پر شده اند تشکیل شده است. فضای جالب آکوا آلتا بسیار جذاب و رازآلود است و کتاب های زیادی با زبان های مختلف در آن به چشم می خورد.

به دلیل سیل هایی که اغلب در ونیز رخ می دهد، کتاب های این کتاب فروشی در داخل وان های حمام، صندوق های ضد آب و یک قایقِ گوندولای عظیم قرار گرفته اند. نام لیبرریا آکوا آلتا به معنای کتاب فروشیِ مَد دریا است. زمانی که سطح آب های شهر بالا می رود و مغازه ها را پر می نماید، ارتفاع آب تا چند سانتی متر می رسد و امکان آسیب رسیدن به مجموعه کتاب ها بیشتر می گردد.

ممکن است در بخش ادبیاتِ این کتاب فروشی غرق شوید یا در هزارتوی کتاب ها قدم بزنید و عکس های زیادی بگیرید تا هرگوشه از این کتاب فروشی زیبا را به خاطر بسپارید. این کتاب فروشی تکه ای از ونیز است که هرگز فراموش نخواهید کرد؛ به خصوص اگر عاشق کتاب باشید. لیبرریا آکوا آلتا یکی از جاذبه های زیبا و به دور از کلیشه های کلاسیک گردشگریِ این شهرِ غرق در آب است. این کتاب فروشی در کاله لونگا سانتا ماریا فورموسا (Calle Lunga Santa Maria Formosa) که با نام کاستِلو سِستیِری (Castello Sestiere) هم شناخته می گردد، قرار گرفته و هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب پذیرای بازدیدنمایندگان است.

تاریخچه کتاب فروشی آکوا آلتا

کتاب فروشی آکوا آلتا در سال 2004 توسط لوئیجی فریتزو (Luiji Frizzo) که متولد ویچِنزا (Vicenza) بود، تاسیس شد. این مکان به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در میان مردم محلی و گردشگران تبدیل شد. او بعدها یکی از شهروندان ونیز شد و هم اکنون با این کتاب فروشی میخواهد به شیوه ای خاص با استفاده از نبوغ و خلاقیتش ونیز را معرفی کند. کتاب ها، لوازم عجیب و غریب و البته گربه ها و مَد، جملگی نماد ونیز هستند.

به منظور حفظ کتاب ها از جریان آبی که وارد مغازه می گردد، به جای قفسه از قایق، کانو، گوندولا و بشکه استفاده می گردد. در این کتاب فروشی از کاتالوگ های دیجیتال استفاده نمی گردد بلکه لوئیجی تمام فهرست را به خاطر سپرده است.

داخل کتاب فروشی آکوا آلتا

آقای فریتزو هدایت ارزشمند برای افرادی است که به این کتاب فروشی قدم می گذارند. او با لبخند و کمال میل و با افتخار از این که اهل ونیز است، به سوالات مردم پاسخ می دهد. او دوست دارد بخش های مورد علاقه خود از این کتاب فروشی را به مشتریان و گردشگران نشان دهد؛ پلکانی از کتاب ها، خروج اضطراری و گوندولا.

پلکان کتاب ها در اصل به عنوان ابزاری برای مشتریان طراحی شد تا از منظره کانال های شهر ونیز لذت ببرند و کاخی را ببینند که زمانی هوگو پرَت (Hugo Pratt) داستان کورتو مالتیز (Corto Maltese) را در آن نوشت.

لوئیجی در مصاحبه ای مطرح نمود که این پلکان از منظره پانورامای ونیز جذاب تر است. این پلکان از کتاب های قدیمی و غیرقابل استفاده ساخته شده است. خروج اضطراریِ این کتاب فروشی خود یکی از جذابیت های آن به شمار می رود.

این مکان دارای میز و جایگاه و مبل است که می توانید با نشستن بر روی آن ها قایق هایی که از کانال عبور می نمایند را از پنجره ببینید. یکی دیگر از ویژگی های جالب این کتاب فروشی وجود گربه های خیابانی است که از جزر و مد به قفسه های کتاب و دودکش ها پناه می برند.

در این کتاب فروشی تنها چند نوشته بر روی کاغذ راهنمای شما هستند. عناوین زیادی در لیبرریا آکوا آلتا دیده می شوند: کتاب های دست دوم، قدیمی و کتاب های کمیابی که حتی کلکسیونرهای کتاب را شگفت زده می سازند.

60 درصد از کتاب های این مجموعه جدید هستند و کتاب های زیادی درباره ونیز، هنر، سینما، ورزش، غذا و موسیقی در آن پیدا می شوند. یکی دیگر از اتاق ها مملو از کتاب های کمیک و پرفروش ترین ها است. کتاب های پرفروش و ورژن های اصلی کتاب های کلاسیک مانند شازده کوچولو با گویش ونیزی را هم می توانید در این کتاب فروشی پیدا کنید.

با کمی صبر و شانس می توانید کتاب هایی را پیدا کنید که شاید مدت زیادی در جست وجوی آن ها بوده اید. اگر کتاب دلخواه تان را پیدا نکردید اصلا نگران نباشید زیرا از مکانی بازدید نموده اید که عنوان یکی از زیباترین کتاب فروشی های دنیا را به خود اختصاص داده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 895

به "لیبرریا آکوا آلتا، زیباترین کتابفروشی دنیا در ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبرریا آکوا آلتا، زیباترین کتابفروشی دنیا در ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید