معمارنژاد: سهم هایی که نصف قیمت به مردم فروختیم تا امروز 2 برابر شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: ارزش سهام موجود در صندوق واسطه گری مالی یکم به قیمت روز گذشته 32 هزار میلیارد تومان بوده که مجموعا از مردم 17 هزار میلیارد تومان اخذ خواهد شد.

معمارنژاد: سهم هایی که نصف قیمت به مردم فروختیم تا امروز 2 برابر شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در نشستی با موضوع واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) گفت: پذیره نویسی این صندوق تا سقف 2 میلیون تومان تا سرانجام اردیبهشت ماه امکان پذیر است.

وی گفت: ارزش سهام موجود در این صندوق به قیمت روز گذشته 32 هزار میلیارد تومان بوده که مجموعا از مردم 17 هزار میلیارد تومان اخذ خواهد شد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، قیمت سهام بانک تجارت در این صندوق 107 تومان و قیمت دیروز 212 تومان بوده، قیمت سهام بانک صادرات 107 و قیمت دیروز 212 تومان، قیمت سهام بانک ملت در این صندوق 1045 و قیمت دیروز 2095 تومان، همچنین قیمت سهام بیمه البرز 767 و قیمت روز گذشته 1168 و قیمت سهام بیمه اتکایی امین 593 و قیمت دیروز این سهم 810 تومان بوده است.

معمار نژاد گفت: قیمت هر واحد صندوق واسطه گری یکم با نماد دارایکم در بورس 10 هزار تومان است. پیش بینی میشود حدود 8 میلیون نفر در این پذیره نویسی شرکت کنند. اگر تعداد متقاضیان افزایش یافت از روش تقسیم به نسبت استفاده شده و مازاد مبلغ واریزی ظرف یک هفته به مردم بازگردانده میشود.

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد تاکید کرد، مهلت زمانی 2 ماهه برای اجازه فروش این سهام برای اخذ کد بورسی متقاضیانی است که از طریق بانک ها اقدام به پذیره نویسی کرده اند.

وی گفت: روز اول بازگشایی این صندوق 1043 میلیارد تومان برای بازار گردانی و کنترل قیمت لحاظ شده است. به مدیر صندوق اجازه داده شده اگر برای خرید اقدام نشد این مبلغ سرمایه گذاری شده و مجددا در اختیار دارندگان واحد قرار گیرد.

معمار نژاد گفت: بر این اساس سه نوع سود از محل افزایش قیمت، سود مجمع و سود بازار گردانی ایجاد میشود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: علاوه بر فعالان بازار سرمایه هر ایرانی با کد ملی خود میتواند از درگاه های 14 بانک اقدام به پذیره نویسی کند.

وی با بیان اینکه، در مرحله اول اشخاص حقوقی نمیتوانند در این سرمایه گذاری شرکت کنند، اما بعد از دو ماه این اشخاص نیز میتوانند در معاملات دارایکم شرکت کنند.

معمار نژاد همچنین گفت: دولت تا سرانجام سال 1400 مدیریت در این صندوق را بر عهده دارد و بعد از این سال مدیریت این صندوق بر اساس امیدنامه به هر شخصی که بیش از یک دهم درصد از واحد های سرمایه گذاری را داشته باشد میتواند در مجمع شرکت و در تصمیم گیری دخیل باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 303

به "معمارنژاد: سهم هایی که نصف قیمت به مردم فروختیم تا امروز 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمارنژاد: سهم هایی که نصف قیمت به مردم فروختیم تا امروز 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید