نان را در فریزر نگهداری نکنید ، ترفندی برای افزایش ماندگاری نان

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، نان به عنوان یکی از منابع غذایی اصلی، جایگاه خاصی در رژیم غذایی مردم جهان دارد. در این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که بر اساس آن ها توصیه می گردد نان را به غیر از موارد ضروری در فریزر نگهداری نکنید.

نان را در فریزر نگهداری نکنید ، ترفندی برای افزایش ماندگاری نان

به گزارش خبرنگاران، نان تازه طعم دلچسب تری دارد، اما بیشتر افراد به علت مشغله های مختلف میزان بیشتری نان را خریداری و در فریزر نگه می دارند. این تصمیم شاید سهولت در مصرف داشته باشد، اما انتخاب صحیح تغذیه نخواهد بود.

در ادامه این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که بر اساس آن ها توصیه می گردد نان را به غیر از موارد ضروری در فریزر نگهداری نکنید.

نان محصول تازه و فاسدشدنی است که از آرد، آب، مخمر و نمک تهیه می گردد. گرچه انجماد مدت نگهداری نان را طولانی تر می نماید، اما می تواند بر کیفیت آن تاثیر بگذارد. در زمان یخ زدن، نان خشک تر و تردتر می گردد که در نتیجه طعم و بافت آن تغییر می نماید. بعلاوه، هنگام انجمادزدایی نان ممکن است رطوبت کیسه فریزر باعث خیس شدن و چسبندگی نان گردد.

نان حاوی ریزمغذی هایی مانند فیبرها، ویتامین ها و املاح است که در زمان انجماد بخشی از آن ها تغییر می نماید. ویتامین ها در برابر گرما و اکسیداسیون حساس هستند و انجماد این روند را تسریع می نماید. به علاوه، انجماد سبب تغییر در فیبرهای غذایی شده و ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد.

نان تازه طعم و مزه دلچسبی دارد. با این حال زمانی که نان در فریزر منجمد می گردد، طعم آن تغییر می نماید. در این شرایط، مولکول های نان جابه جا و شکسته می شوند که در نتیجه بر کیفیت نان تاثیر می گذارد. بعلاوه، نان در مجاورت دیگر خوراکی های موجود در فریزر، طعم و مزه مختلفی به خود می گیرد.

نان تازه برترین عطر و طعم را دارد و هرچه زودتر مصرف گردد، کیفیت بهتری خواهد داشت. نان را می توان تا دو روز در شرایط معمولی که خیلی گرم نباشد نگهداری کرد، اما مسلما کمی سفت می گردد و طعم دلچسب خود را از دست می دهد.

برای افزایش ماندگاری می توان نان را در کاغذ بهداشتی مواد غذایی پیچید و در محیط خشک و خنک قرار داد. در صورت ضرورت برای نگهداری نان در فریزر نیز بهتر است نان را پس از این که کمی خنک شد در کیسه فریزر بدون منفذ قرار دهید و بلافاصله درون فریزر بگذارید. برای انجمادزدایی نان نیز نباید آن را در معرض حرارت مستقیم گذاشت، زیرا نان می سوزد و ارزش تغذیه ای خود را از دست می دهد.

  • راه و روش درست فریز کردن مواد غذایی | برترین دما برای فریزر خانگی را بدانید

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1530

به "نان را در فریزر نگهداری نکنید ، ترفندی برای افزایش ماندگاری نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان را در فریزر نگهداری نکنید ، ترفندی برای افزایش ماندگاری نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید