نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی پرداخت می گردد؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران، با دستور رئیس جمهور به مناسب 22 بهمن ماه یارانه 100 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک اول واریز شد. واریز این یارانه از ظهر روز پنج شنبه گذشته یعنی 21 بهمن ماه شروع شد و تا امروز ادامه داشت.

نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی پرداخت می گردد؟

البته امروز فقط برای عده محدودی یارانه 100 هزار تومانی واریز شد، فقط کسانی که بانک مرجع در انجام واریزی تاخیر داشت.

پیگیری های تجارت نشان می دهد که نوبت دومی برای پرداخت یارانه 100 هزار تومانی وجود ندارد، در واقع این یارانه دوباره تکرار نمی گردد. البته این احتمال وجود دارد به مناسب دیگری مثل عید نوروز دولت یک نوبت دیگر از حمایت معیشتی را پرداخت کند.

در مورد مشمولان یارانه 22 بهمن بسیاری از مردم معترض هستند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص اطلاعیه ای منتشر ننموده که ملاک شناسایی مشمولان چیست؟

ملاک شناسایی مشمولان

اما پیگیری ها حاکی از این است که دولت بنا دارد اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کند. براساس ملاک های پیشین حمایت های معیشتی دولت به نظر می رسد نداشتن حقوق ثابت از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شناسایی مشمولان بوده است.

یعنی افراد دارای عایدی ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

اما کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند از مشمولان قطعی پرداخت یارانه 100 هزار تومانی محسوب می شوند.

از آنجایی که اعلام شده این یارانه فقط به چهار دهک اول پرداخت شده، تعداد این افراد حدود 32 میلیون نفر برآورد می گردد. در واقع این 32 میلیون نفر در بهمن ماه ابتدا یارانه 55 تا 205 هزار تومانی معیشتی بنزین دریافت کردند. سپس در روز چهارشنبه هفته قبل یارانه 45 هزار و 500 تومانی را گرفتند. در دو روز اخیر نیز یارانه 22 بهمن را دریافت نموده اند.

برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره این یارانه روی لینک جاماندگان یارانه 22 بهمن بخوانند/ واریز یارانه ادامه دارد؟ کلیک کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1378

به "نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید