پاپ: دریای مدیترانه عظیم ترین قبرستان اروپا شده

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رهبر کاتولیک های دنیا در سخنرانی مراسم روز یکشنبه در واتیکان درباره بحران مهاجران و پناهجویان اظهارنظر کرد و دریای مدیترانه را عظیم ترین قبرستان اروپا خواند.

پاپ: دریای مدیترانه عظیم ترین قبرستان اروپا شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا درباره شرایط ناگوار مهاجران و جان باختن تعداد بسیاری از آن ها در دریای مدیترانه حین کوشش برای رسیدن به کشور های اروپایی هشدار داد.

رهبر کاتولیک های دنیا که طی سال های اخیر بار ها درباره بحران سیل مهاجران و پناهجویان به اروپا و شرایط ناگوار آن ها حرف زده است، در سخنرانی روز یکشنبه (دیروز) واتیکان در میدان سَنت پیتر در این باره اظهارنظر کرد.

به گزارش روزنامه دیلی صاباح، پاپ فرانسیس در سخنان روز گذشته خود درباره تعداد بالای مرگ و میر مهاجران با قایق های کوچک و غیر ایمن حرف زد و دریای مدیترانه را عظیم ترین قبرستان اروپا خواند.

عالی ترین مقام کلیسای واتیکان به بنای یادبود ایجاد شده در شهر سیراکوز ایتالیا برای گرامی داشتن فاجعه واژگونی قایق حامل مهاجران و پناهجویان در سال 2015 و مرگ تعداد بسیاری از آن ها صحبت کرد.

پاپ فرانسیس در مراسم روز یکشنبه بعلاوه گفت: باشد که این نماد وجدان همه را درباره بسیاری از فجایعی که در دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد، به خود جلب کند.

طی سال های اخیر کوشش مهاجران کشور های جنگ زده و فقیر از شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا برای رسیدن به کشور های اروپایی و به ویژه ایتالیا، باعث ایجاد بحران مهاجران شده است. استفاده مهاجران از قایق های کوچک بار ها باعث فوت تعداد زیادی شده است.

بنا بر گزارش دیلی صاباح، طبق آمار سازمان ملل در امسال میلادی تعداد 670 مهاجر در منطقه ها مرکزی دریای مدیترانه جانشان را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1011

به "پاپ: دریای مدیترانه عظیم ترین قبرستان اروپا شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ: دریای مدیترانه عظیم ترین قبرستان اروپا شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید