پاکبانان، واکسن اهدایی سینوفارم چین را دریافت نموده اند خبرنگاران

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، حسینی در صفحه شخصی خود نوشت: برای پاکبان ها از واکسن های وارداتی چینی که توسط وزارت بهداشت تایید شده، استفاده شده است.

پاکبانان، واکسن اهدایی سینوفارم چین را دریافت نموده اند خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در صفحه شخصی خود در خصوص عدم اولویت بندی در تزریق واکسن کرونا نوشت: متاسفانه عدم رعایت اولویت بندی تزریق واکسن از سوی مسئولان محترم و تزریق واکسن کرونا به پاکبانان عزیز، به بی اعتمادی موجود در جامعه ای که با دقت خبر های واکسن را دنبال می نمایند، دامن زده است.

عده ای کم اطلاع یا خدای نانموده کم لطف، در شبکه های مختلف، این واکسیناسیون را به مطالعه بالینی فاز 3 یکی از واکسن های ایرانی منتسب نموده اند. جهت تنویر افکار، خدمت این دوستان عزیز عرض می کنم که مطالعات بالینی واکسن کووایران تا این لحظه فقط و فقط در هتل ارم تهران صورت گرفته است.

همانگونه که آشنایان به پژوهش اطلاع دارند، برای شرکت در مطالعات آزمایشات متعددی در بدو ورود و پیگیری های هفتگی داوطلبان شرکت نماینده وجود دارد که بسیاری از این آزمایشات (بطور مثال لیست طولانی از انواع سیتوکاین ها و سی دی مارکر های مختلف) بجز در آزمایشگاه های خاص که آن ها نیز باید کیت های تخصصی آن را ماه ها قبل از مطالعه از خارج از کشور تهیه نمایند، غیر قابل انجام است.

شایعه انجام مطالعه بالینی بر روی پاکبانان عزیز شوخی تلخی است که اگر ناشی از بداخلاقی های خاص نباشد، بیشتر به علت عدم آشنایی با ساز و کار مطالعات بالینی واکسن در کشور است.

تا جایی که بنده اطلاع دارم، این واکسن، واکسن اهدایی شرکت سینوفارم چین به ایران است که امیدوارم، مسئولان عزیز با تایید و یا توضیحات تکمیلی، اولا جامعه پژوهش کشور را از این سوتفاهم تلخ مبری کند، در ثانی مستحضر باشند که عواقب رعایت نکردن اولویت های معین شده توسط خود ایشان علاوه بر بوجود آوردن احساس ظلم به افراد در اولویت های اصلی، چه مشکلاتی را در اعتماد مردم به پژوهش کشور ایجاد می نماید.

در سرانجام مجدد تاکید می کنم با توجه به اطلاع بنده، این واکسن ها، واکسن اهدایی سینوفارم چین به کشور که خارج از اولویت کشوری در حال تزریق است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 852

به "پاکبانان، واکسن اهدایی سینوفارم چین را دریافت نموده اند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکبانان، واکسن اهدایی سینوفارم چین را دریافت نموده اند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید